Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Omdat onze Sammy ieder jaar weer zo gestressd raakt van vuurwerk en we al van alles geprobeerd hebben om haar af te leiden, kalmeren etc. willen we nu eens medicatie proberen. Maar welke? Iemand goede ervaring met het een of andere middel?

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Wij niet. We hebben wel ooit iets plantaardigs geprobeerd, maar dat hielp niet.
Ik weet alleen dat je met iets van de DA niet op het laatst moet beginnen. Tijdig contact opnemen met de DA is raadzaam.

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Ik wil ook deze week met iets beginnen. Ik wilde eigenlijk Bachbloesem. Had een site gevonden waar het op maat gemaakt wordt voor elk "probleem". Maar er zit iets van alcohol in. Ik lees van de week weer ergens anders dat je het zonder alcohol moet hebben. Ik vond het al gek dat het er in zat. Ik weet nu even niet wat ik moet nemen. Zal maandag de DA eens vragen.
We hebben ook gedacht om met Oud & Nieuw weg te gaan maar waar moet je heen? Gegarandeerd vuurwerkvrij kan natuurlijk nooit. Een park is al gauw vlak bij een dorp of stad en daar is ook vuurwerk. Van de zomer reageerde Sammy al angstig op vuurwerk dat in Knokke werd afgestoken. Wij waren op het strand van Candzand. Goede oortjes hè.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Ja, die goede oortjes zijn erg lastig dan. En inderdaad, waar moet je naartoe.....
Wij hebben intussen al sinds begin juli iedere avond ergens in de buurt een paar knallen of pijlen.... Te weinig om ze te betrappen, maar iedere avond wel even twee Smouzen op tilt. :twisted:

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Dat is hier ook al. Bovendien zit er niet ver bij ons vandaan een soort kasteeltje waar vaak feesten gegeven worden en dan is het natuurlijk voor hen zo leuk om om 12 uur 's nacht wat vuurwerk af te steken. En dan hier weer 2 blaffende en gestresste smousjes. Ook in het bos zijn al vaak knallen te horen. En van de week was een groepje schooljongeren zo grappig om bij onze " Kuil" rotjes af te steken en wij liepen in die Kuil dus je begrijpt dat vooral Sammy weer gestressd was en vooral alleen nog maar naar huis wilde. Gelukkig als ze schrikt komt ze altijd naar ons toe en niet van ons vandaan.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Gelukkig maar dat ze altijd naar jullie toe komt.
Stijnke en Dorus doen dat meestal ook. Maar juist niet bij vuurwerk. In ieder geval niet als het vlakbij is. Helaas...
In huis zoeken ze wel steun en zijn dan verder wel stil. Anders kreeg je ook nog de lol dat ze het vlak voor je deur gaan doen omdat de honden dan "zo leuk gaan blaffen" . Nou haha, wat een lol.....
Nou ja, nu is het stil: het stormt en giet buiten. Dan is er met vuurwerk niks te beleven.

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

Het probleem ligt natuurlijk lang vóór of een tijd ná de jaarwisseling.
Wij hebben in een donkerbruin verleden Guusje wat gegeven, maar daarna alle jaren het 'gewoon' over haar (en ons) heen laten gaan.
Nu wordt hier niet zoveel geknald, maar van die onverwachte harde knallen schrik je zelf ook enorm.
Guusje wordt steeds meer hardhorend, dat is in deze periode wat makkelijker.
Stien reageert ook op de knallen maar zit nog niet enorm in de stress.
Toch kijkt zij ook op als een knalpijp van zich laat horen.

Een DA opzoeken die op natuurlijke basis wat kan doen?
December is voor DA's in het algemeen big bisnis.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

Zou je iets hebben aan iemand die een opleiding Veterinaire Natuurgeneeskunde heeft gedaan?
Een kennis van mijn sportschool heeft deze opleiding genoten, maar heeft nog geen praktijk.
Heb dus even gezocht en kwam hier bij uit:

https://www.evatesselaar.nl/
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vuurwerk

Bericht door Alida »

Ik ken het probleem Josè🙁Ook wij hebben echt van alles geprobeerd. Kasper is niet bang maar juist heel boos, blaft alles bij elkaar. Wij hebben het volgende geprobeerd: alprazolam, telizen, adaptil spray van de DA en op natuurbasis bachbloesem en iets van de jumper, ben de naam even kwijt. Blijft over, blafband maar hier zijn wij fel op,tegen, diazepam van de DA maar dat wil hij niet geven omdat er teveel risico’s aan zitten. Wij gaan nu de thundershirt proberen. We hebben het al in huis en hij heeft het ook al gedragen, hij gaat dan in de bench liggen zonder dat daar aanleiding voor is🤔 het knallen valt dit jaar reuze mee, nog niet te hard juichen natuurlijk.Mischien dat jullie meisjes wel goed op de alprazolam of telizen pilletjes reageren. Het blijft elk jaar weer een drama.laat het maar gauw 2019 zijn. Groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Vuurwerk

Bericht door Gwen »

Ik zag oorkappen voor honden. Vond ze wel prijzig. Maar als het helpt ...
Ze gaan wel lang mee denk ik.
Bij alpine.nl
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Plaats reactie