Ingefokte gebreken

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door sammydesmous »

Klinkt eng zo’n gat in het hoornvlies. En nu weer last van zijn achterpoten. Zielig voor de buurmops.

Ik begrijp niet dat er nu nog steeds mensen zijn die honden kopen van een ras waar toch bekend van is dat ze door het foutief fokken fysieke problemen hebben. Leren we het dan nooit. En het foutief gefokte dier maar lijden.

Jose Sammy & Lieveke 🐶🐶
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 20 feb 2019 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door Jeanette »

De buurmopsmevrouw stuurde deze...ha ha…
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door Maureen »

Hoe kom je erop...…. :biggrin:

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door Jeanette »

Oké….de buurtjes hebben mopsen en zitten op de mops FB. Het fokken kwam even ter sprake.
Op hun FB zitten ook grote fokkers en en één die beweerde dat €1800,- tot €2500,- een héél normale prijs voor een goede mops is.

Behalve de normale regels van de RvB zijn voor de mops alleen kruisband/knie onderzoeken verplicht voor de ouders én een door de vereniging voorgeschreven uithoudingstest. Is 1 km. flink doorstappen en vóór en na de wandeling hartslag en ademhaling controleren. Tot zover....
Ook mag je niet fokken met de lijders (alléén de lijders hè...niks ouders, zus, broer...) aan blindheid, doofheid en epilepsie.
Bepaalde PL combi's zijn ook uitgesloten. Ook ademhalingsproblemen mag de hond niet hebben.

Een teefje mag vijf nestjes krijgen en een reu mag onbeperkt fokken!!!!! (Helaas maar twee keer dezelfde combi...anders liep je helemaal binnen). Ik heb de buurtjes al voorgesteld zes teven aan te schaffen en een reu... kan de buurman met vervroegd pensioen.

Ik vind niets over operaties aan luchtwegen en over goede neusgaten?? (z.g. BOS operaties), oogjes die niet kunnen sluiten. Leven lang traanvocht toedienden (duur). Wel mag je niet fokken met een erfelijke aandoening die de kwalitiet van het leven meer dan in geringe mate negatief beinvloed. Maar hoe en wat? En wie bepaalt dat???

Ze durven wel hoor.
Laatst gewijzigd door Jeanette op 17 mei 2019 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door Jeanette »


Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door Trix »

Oh vreselijk , ik kan ook niet naar die mopshondjes kijken .
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door Jeanette »

Het meest verrassende vind ik Trix, dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan. Net als de Franse Bulletjes. :janken:

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door loes »

Sporadisch kijk ik naar de serie over de dierenkliniek in Noord-Brabant.
Daar was een operatie op zo'n kortsnuitje, in zijn keel moest iets omdat hij niet meer kon ademen. Het dier stierf op de behandeltafel, DA in tranen. Heel tragisch natuurlijk, maar mevrouw had kort daarna een nieuwe kortsnuit.... :janken:
Met al die voorlichting moet men toch inmiddels beter weten :huh: :P

Even terzijde. Zag ik ineens een bekend gezicht, de DA van de kliniek waar wij al vanaf we hier wonen komen en in feite ook onze vaste DA. Ik had al gezien dat ze er niet meer was en naar Brabant was verhuisd.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door Maureen »

Te korte snuiten, rare koppen, doorgezakte achterkanten. Hoe komen ze erop dat dat mooi zou zijn? :janken: Het is om te huilen!
Een vriendin van school vroeger had een Duitse Herder. Ik weet nog heel goed dat die geen doorgezakte achterkant had. Andere rasgenoten ook niet. Dat was 45 jaar geleden ongeveer. Zo weinig tijd is er maar nodig om een ras naar de Filistijnen te helpen...

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Ingefokte gebreken

Bericht door sammydesmous »

Goed nieuws.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... n-mopshond.

Jose Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Plaats reactie