Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Alida schreef:
11 dec 2019 12:26
Kasper staat sinds half november op het calm dieet van royal canin en krijgt er twee keer daags twee pilletjes alprozolam bij. Helaas noodzakelijk🙁 er worden hier kanonnen afgeschoten. Het lijkt iets te helpen,maar leuk is anders. Politie doet niks het is niet te handhaven zeggen ze. Laat het maar snel januari zijn.Groetjes Alida☺️
Is Alprozolam ook voor honden?

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vuurwerk

Bericht door Alida »

Ja alprazolam is ook voor honden. Het is een soort valium🙁 groetjes Alida
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Heftig. Ik hoop dat het helpt. Het is zo zielig als ze zo bang zijn.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Alida schreef:
11 dec 2019 13:28
Ja alprazolam is ook voor honden. Het is een soort valium🙁 groetjes Alida
Ach het arme manneke toch. :aai:

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Dat is echt sneu voor Kasper. :aai:
Hier is het ook al begonnen, maar nog niet zo heftig als vorig jaar deze tijd. Gelukkig maar. Ons tweetal wordt er ook bepaald niet blij van.
De idioot die vorig jaar al vanaf juni iedere avond minstens 1 knal in de buurt gaf, is gelukkig nu stil.
Een mooie show vind ik prima. Professioneel afgestoken vuurwerk kan heel mooi zijn. Je weet waar en wanneer, dus je kunt je dieren er een eind vandaan houden. Maar dat stomme geknal en het bekogelen van mens en dier is om te huilen. Wat mij betreft.
Onze eerste Smous, Mijntje, is ook van zeer dichtbij bekogeld met rotjes. En ze heeft haar angst grondig overgebracht op de volgende generatie en die weer op de huidige. Wat waren we blij toen ze doof werd en het niet meer hoorde....
Dat middel van die site ken ik niet. Ik heb er ook niet over gehoord. Het lijkt een soort"baat het niet dan schaadt het niet" middel.
En rustig aaien geeft in ieder geval rust.... Ik ben zeker niet tegen alternatieve dingen, maar hier heb ik dus nog nooit van gehoord.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Wij zijn woensdagmiddag begonnen met Bach Bloesem remedie op maat tegen de vuurwerkangst.
De speurjuf van Stijnke maakt het speciaal voor honden en het is ook een speciale vuurwerkremedie. Niet alleen de gewone rescue.
Ze kan het zelfs nog specifieker maken, maar dan moet ze de hond nog iets beter kennen.
We geven nu 4x4druppels per dag op een stukje brood of ontbijtkoek(geen suikervrije of met minder suiker, want daar zit vaak xylitol in en dat is giftig voor honden. Ik bak zelf, dan weet je precies wat erin zit ).
Op de heftige knaldagen mag je tot 6x4 druppels geven. Maar zo erg is het nog niet.
Vorige week zaten ze bij ieder ieniemienie knalletje al allebei op schoot te stressen. Nu niet. Ondanks vuurwerk in de verte geen hond op schoot te bekennen.
Vanmiddag buiten was Dorus ook minder angstig. Wel onrustig en op zijn hoede, maar geen vluchtgedrag. Terwijl we er toch vrij dicht langs kwamen (meter of 10 met de wind onze kant op).
De angst is niet helemaal weg, maar het blijft minder hangen en het wordt niet meteen bijna paniek.
Niet slecht na zo'n korte tijd.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Tjonge, wat fijn als dit gaat helpen!!
Dat zou die hele maand december toch een stuk feestelijker maken.
:santaride: :kerstboom: :fireplace: :kaarsjes:

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vuurwerk

Bericht door Alida »

Hopelijk gaat het helpen Maureen😊 Wij zijn de alprazolam aan het afbouwen.nu twee keer daags 1 tablet samen met de calm brokken ( wel twee keer daags 95 gram) we moeten zeggen dat het aardig goed werkt. Buiten reageert hij niet meer op de knallen maar binnen nog wel,maar wel minder heftig. met de tabletten kunnen we tot 1 januari toe. We krijgen ook niks meer van de DA. Omdat het valium betreft. Gisteren was Kasper niet lekker, overgeven en sloom. Vandaag weer goed te pas😊geen idee wat het geweest is. Vannacht heeft Boris onze kat ook overgegeven.Misschien een virusje😌 groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Dat vuurwerk mag wat mij betreft verboden worden....
Beer was helemaal niet bang maar ze is indertijd door Indy aangestoken.
Nu is ze bij elke knal alert en piept en bibbert.
Ik ga met Kerstmis beginnen met rescue druppels. Dat hielp vorig jaar goed.
Oudjaar, je komt er nooit vanaf. :truste:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

jetwolrich schreef:
21 dec 2019 15:12
Oudjaar, je komt er nooit vanaf.
Jawel hoor...
Maar ik hoop nog hééél lang niet! :biggrin:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Plaats reactie