Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Hopelijk gaan de Rescue druppels jullie Rustig door het vuurwerkkabaal heen helpen. Vorig jaar hielp het hier bij Sammy & Lieveke totaal niet.
Ik weet niet wat we ze nu zouden moeten geven, zelfs de DA raadde tabletjes die alleen bij de DA verkrijgbaar zijn niet aan.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vuurwerk

Bericht door Alida »

Vervelend Josè, geeft de dierenarts ook geen Telizen of Zylkene tabletten? Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat wij met de grootste moeite Alprazolam hebben gekregen hoor,maar we zagen geen andere uitweg voor Kasper. Wij hebben al zoveel andere middelen geprobeerd. Bij medpets.nl zijn bovenstaande pillen ook te verkrijgen. Misschien samen met het calm dieet van royal canin. hopelijk vinden jullie iets voor Sammy en Lieveke. Groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

De DA zal die tabletjes best hebben denk ik maar hij raadde het niet aan. We hebben nog Rescuedruppels van vorig jaar. Ze zijn nog niet over de te gebruiken tot datum. Misschien daar maar weer mee beginnen. En hopen dat het vuurwerk mee zal vallen.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Die van ons zijn geen standaard rescuedruppels. Er zijn nog een aantal andere bloesems aan toegevoegd. Waarschijnlijk maakt dat het verschil. Ze zijn op maat gemaakt en ook maar kort houdbaar. We hebben genoeg tot ca. de eerste week van jan.
Dan is het ergste meestal wel voorbij.

Bovendien was er goed nieuws van de gemeente. Het parkje vlak achter ons huis is vuurwerkvrije zone geworden dit jaar.
Niet dat er nou heel fanatiek gehandhaafd wordt tot nu toe. Maar áls er politie in de buurt is en er wordt geknald, dan mogen er ook bekeuringen uitgedeeld worden.
Ik blijf voor geheel afschaffen van dat vuurwerk. Doe maar iets professioneels ergens bij ons uit de buurt. Dan ga ik misschien nog wel kijken ook. Een goede vuurwerkshow is echt wel de moeite waard. Maar dat stomme geknal en een paar losse pijlen :bored: :delete: ..

Een DA die ik laatst sprak was ook niet voor pillen tegen vuurwerkangst. Meestal onderdrukken ze wel de reactie, maar de angst verdwijnt niet. Je ziet het alleen haast niet meer.

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Vuurwerk

Bericht door Trix »

Hier zagen we er heel erg tegen op dat Billie juist nu drachtig is vanwege het vuurwerk , maar de knallen vallen dit jaar erg mee .
Ik merk ook dat als er een knal is zij snel herstelt , dat is mooi want een knalletje betekent dat ik gek ga doen en heel hard snoepieeeeee roep , ha ja dat wil ze nog steeds graag , het lijkt te werken .
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Maureen schreef:
22 dec 2019 00:25

Een DA die ik laatst sprak was ook niet voor pillen tegen vuurwerkangst. Meestal onderdrukken ze wel de reactie, maar de angst verdwijnt niet. Je ziet het alleen haast niet meer.
Dat bedoelde onze DA nou ook. Er waren honden die zelfs door de tabletten heenbracht met hun angst zei hij. Nou dat zou ik niet willen. De rescuedruppels op maat gemaakt die zullen inderdaad beter helpen. Volgend jaar ook maar eens in verdiepen waar te krijgen. Ik heb er wel eens op internet over gelezen.

Wat fijn dat jullie parkje vuurwerkvrije zone geworden is. Zal best schelen.
Van mij mogen ze het vuurwerk afschaffen en een flinke boete op zetten bij overtreding.
Met het millennium was er een grote vuurwerkshow bij de Waalkade en brug. Dat was echt prachtig en door ontzettend veel mensen bekeken. Mogen ze van mij weer doen.

José Sammy &Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Trix schreef:
22 dec 2019 09:59
Hier zagen we er heel erg tegen op dat Billie juist nu drachtig is vanwege het vuurwerk , maar de knallen vallen dit jaar erg mee .
Ik merk ook dat als er een knal is zij snel herstelt , dat is mooi want een knalletje betekent dat ik gek ga doen en heel hard snoepieeeeee roep , ha ja dat wil ze nog steeds graag , het lijkt te werken .
Dat is heel gaaf dat dat nog steeds werkt. Jammer dat de pup dat nog niet kan horen...

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Vuurwerk

Bericht door Gwen »

Trix schreef:
22 dec 2019 09:59
dat ik gek ga doen en heel hard snoepieeeeee roep
Nu nog op video. :ja:
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Wij zijn hier al omringd door carbidgeknal. Het is vandaag al begonnen terwijl dat nog niet mag.
Chiel zat piano te spelen en kreeg uit het niets Beer op schoot. Ze nam een aanloop en hup, daar ze ze te bibberen.
Ik heb nu de autobench neergezet met een dik vloerkleed eroverheen. Ze zat er meteen in. Lekker in haar hol.
Top 2000 aan en nu maar wachten tot het weer voorbij is. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Vuurwerk

Bericht door Gwen »

Gossie Beertje.
(Wel een mooi rovershol )
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Plaats reactie