Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Vuurwerk

Bericht door Trix »

Hier heeft alleen Billie er flink last van .
Ik heb een vuurwerk lezing bijgewoond , daar vertelde ze dat als je hond na een knal redelijk hersteld tijdens oud en nieuw een donker schuilplek moet maken .
Maar Billie heeft nu kleine B dus hebben we dr bench als veilig klein hokje want ze moet toch voeden , maar nee dat vind ze juist niet de plek ,gelukkig bleef ze wel liggen zodat die kleine kon drinken . Ik moest haar wel tegen houden dus lag ik op m’n buik er in .
Totdat ik aan een veilig donker plekje dacht , het toilet misschien , want daar hadden ze het op de lezing ook over , maar het toilet zit aan de straatkant , toen deed ik de kelderkast open en ja hoor ze kroop er in en werd lekker rustig , nu inmiddels ligt ze naast me op de bank onder de kussens gedoken , en ze is er nu een stuk rustiger onder , maar ze vind het niet echt leuk .
Bero daar in tegen heb ik gewoon buiten uit kunnen laten .
Al met al is het 21.00 uur geweest en heeft Billie vannacht om 3 uur voor het laatst geplast en gepoept .
Ppppfffff wat haat ik oud en nieuw . :janken:
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Trix schreef:
31 dec 2019 21:15
Ppppfffff wat haat ik oud en nieuw . :janken:
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Ik heb het spul van voor half twaalf tot tegen half een afgeleid met puzzels en spelletjes. Daarna hebben ze een half uur versleten liggen slapen door de ergste herrie heen. Nog even een plas voor het slapen gaan...het leek even iets rustiger...maar helaas. De plas is gedaan en het tweetal is weer helemaal van de kaart. Voorlopig is het nog niet rustig hier. Ik hoorde net ook al een sirene vlakbij....Hopelijk is dat voor een afsteker en niet voor een argeloze voorbijganger.
Met gezellig het nieuwe jaar beginnen heeft dit in ieder geval niks te maken.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Gelukkig dacht je aan de kelderkast en kon Billie onder de kussens een beetje bijkomen.

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Vuurwerk

Bericht door Trix »

Het is nu half vijf , ik heb even heerlijk buiten gelopen met het spul . Toch in de verte nog volop knallen . Billie poepte maar liefs twee keer en een plas van 2 minuten , ppppffffff
Het is weer voorbij jongens .
Kerstspullen weg , en verder met het nest (je)




Gelukkig nieuwjaar :kaarsjes:
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Vuurwerk

Bericht door Gwen »

Zo, dat lucht vast op. Arme Billie.

Gelukkig Nieuwjaar en maak er wat moois van.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

Buiten plassen was geen feest voor Guusje en Stien.
Onder zachte dwang werd er toch wat geloosd ruim voor twaalven en een poosje daarna.

Tijdens de piek had vooral Stien wel zin in spelletjes, en de voertjes gingen er in als koek.
Guusje had meer last van stress, maar ook dat viel mij reuze mee.

Het is v.a. 1.00 uur vannacht rustig hier.
Wij hebben dan ook heerlijk geslapen en vanochtend een lekkere wandeling gemaakt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vuurwerk

Bericht door Alida »

Ohhh wat is het heerlijk rustig😅 vanmorgen lekker gelopen met Kasper. Moet zeggen dat het erg goed ging gisteren.Kasper was heel rustig op af en toe wat gemopper na. Thundershirt,pilletje en calm dieet brokken hebben zijn werk gedaan. Nu weer alles normaal :joechei: Wij wensen iedereen een heel gelukkig en gezond 2020 toe.🍾🥂 groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Tjonge wat een ellende is dat oud en nieuw toch.
Als ik zo alle verhalen lees, dan is het hier nog heilig. Beer vond de kelderkast ook wel een goede plek maar het is daar wel koud. De donkere plek in de autobench was alleen ok als ik er naast zat. Dan maar liever samen op de bank en pendelen tussen Chiel en mij. Een hand op het buikje helpt ook.
De rescuedruppels hebben wel aardig geholpen.
Ik heb wel de bazen van Reus Romke gevraagd of het op Schiermonnikoog ook zo erg is met het carbidschieten. Dat viel daar erg mee zeiden ze.
Misschien volgende keer maar een huisje huren op het eiland.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

De hele dag af en toe knallen waardoor ze niet meer naar buiten wilden. De middagwandeling op de Hatertse vennen duurde nog geen 5 minuten.

In de loop van de middag en avond ook weer steeds mensen die hun vuurwerk alvast lieten horen. 😢 Waarom denk ik dan.

Om middernacht brak de hel echt los. Sammy blaffen, Lieveke was totaal in paniek van het vuurwerk. Verwilderde blik in haar ogen. Rende steeds door de kamer heen, achter het gordijn, enz. Uiteindelijk kon ik haar pakken en gewikkeld in een badlaken, strak om haar heen kalmeerde ze wat en konden we het geknal zo uitzitten. Sammy bij Theo op schoot knuffelend en zij blafbrommend.
Om 2 uur zijn we gaan slapen. Vandaag nog al en toe wat knallen waardoor vanmiddag de boswandeling ook maar weer 10 minuten duurde. Toen wilde ze weer naar huis.

Ik ben blij dat het voorbij is en van mij mag het hele vuurwerk accuut afgeschaft worden.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Bij ons ging het tot half vier door en daarna nog in de verte. Vandaag gelukkig niet al teveel herrie meer. We zijn weer een jaartje veilig.

Verstuurd vanaf mijn SM-J106H met Tapatalk


Plaats reactie