Behendigheid/Agility

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Jeanette »

Ha fijn, het seizoen is weer begonnen. Feest voor iedereen!

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Trix »

Zo Stijnke en Dorus weer in de trainingsmodus zij het op een lager pitje , maar het betere weer komt er weer aan .
Lekker langzaam naar de herfst toe , ik kan niet wachten . :biggrin:
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Maureen »

Wij worden er ook helemaal blij van. Genoeg hitte gehad. We willen weer lekker aan de slag!
Iedereen liep gisteren te glunderen op het veld. Niet alleen de behendigheiders, maar ook de sportief blijven bewegen groepjes en de Obedience groepen die gisteren startten....

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Maureen »

We hadden vandaag het eerste competitie onderdeel van het seizoen. Niet echt mijn favoriet, want meestal kun je maar 1 rondje lopen. Dat is dan vaak wel een langer rondje dan in een les. Maar toch maar 1 rondje.
Stijnke en ik liepen rustig en met maar een weigering heel niet slecht.
Dorus mocht weer met Roel. Hij had zijn hoofd bij andere zaken. Vooral zijn neus was erg actief. Oren waren uitgeschakeld. Jammer, maar niks aan te doen. Volgende week weer gewoon les. Dan heb je nog een paar keer meer om in actie te komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-J106H met Tapatalk


Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Trix »

Misschien rook Dorus een lekker loops teefje
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Maureen »

Ik denk het niet. Waarschijnlijk konijnenkeutels....
Loopse dames vindt hij alleen interessant als ze dekrijp zijn. Tot nu toe tenminste. En dan komen ze niet op les.
Hij wil weleens bedachtzaam een plekje controleren, de geur proeven.
Maar dat deed hij nu niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-J106H met Tapatalk


Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Trix »

Konijnenkeutels zijn best lekker, althans dat vind Bero .
Billie geeft er niets om .
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Maureen »

Gelukkig dat Billie er niks aan vindt. Is een klein zorgje minder. Dorus zullen we er vast niet meer vanaf krijgen. Hoewel toch niet altijd zo over het veld gaat...

Verstuurd vanaf mijn SM-J106H met Tapatalk


Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Maureen »

Vandaag het tweede competitieonderdeel: supergambling.
Je mag dan geheel je eigen route bepalen om zoveel mogelijk punten te scoren. 30 seconden lang. Dan gaat er een fluit en heb je nog 15 seconden om een klein stukje parcours te lopen. Dat moet dan wel foutloos en binnen de tijd. Daarmee verdubbel je je punten. Je mag die 15 seconden ook gebruiken om nog meer punten volgens je eigen systeem te scoren, maar dan mag je niet het eerste toestel van het parcours in de goede richting nemen. Haal je het parcours niet, dan krijg je 1 punt voor de moeite en ben je de rest van je punten kwijt.
Die 15 seconden zijn ruim genoeg om dat stukje te lopen, als je geen fouten maakt een hard kunt lopen. Voor mij het het nauwelijks genoeg, want ik kan niet zo hard. Stijnke ging als een speer, dus we hebben het toch maar geprobeerd. En helaas net niet gehaald. Maar dat is wel eervol niet gehaald. En....we hebben al Stijnkes favoriete toestellen uitgebreid kunnen nemen. Dat is natuurlijk voor ons het grootste plezier.
Roel heeft iets meer competitiedrang dan ik en ging net met Dorus van start, toen er een meneer met een drukke bruin-witte hond het terrein op kwam en net bij ons hek lekker kwam kijken. Dorus was meteen in de stand van "opletten, deze zou weleens gevaarlijk kunnen zijn". Geen aandacht meer voor wat dan ook, alleen die hond.
Ik mocht het even uitleggen waarom dat zo gekomen was. De meneer werd rustig verzocht even in de kantine te wachten met zijn hond. Dorus en Roel mochten opnieuw starten en lieten eens even zien wat ze kunnen samen. Niet alleen een prachtig vrij rondje, maar ook nog op tijd en foutloos het parcours, dus dubbele punten. Het was zo gaaf om ze weer eens zo als team bezig te zien. :happydance: Met de (voor Dorus z'n gevoel) dreiging verdwenen, was hij meteen weer in de werkstand.

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door Trix »

Jammer dat je dan niet zelf meer zo hard kunt , maar ach Maureen , mee doen samen met je maatje is toch prachtig .
En wat Dorus betreft , ja toen de dreiging weg was ging die als een speer , mooi dan hè , dus bij beide genieten ieder op z’n eigen manier .
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Plaats reactie