Detectie

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Detectie

Bericht door Trix »

Ha nou alle reden om naast je schoenen te lopen , zo leuk dat ze het goed .
:truste: :hyena:
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Detectie

Bericht door loes »

Heel erg leuk Maureen.
Ik ben een lange tijd 'immobiel' geweest en verplaats mij nu met succes en plezier met een rollator maar dan zou detectie goed te doen zijn lijkt me.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Detectie

Bericht door Maureen »

Ik denk het wel Loes. Je hoeft er niet hard of ver voor te kunnen lopen. Ik red het ook met mijn kromme stuntelpootjes..
Vaak is het wel mogelijk om b.v. een keer bij een les te kijken. Dan kun je zien wat het van je zou vragen. Of anders een proefles.. Er is vast een mogelijkheid in of nabij Rotterdam. Je kunt in veel ruimtes los werken met je hond. Soms met een 3 meter lijn. Voor Dorus en Stijnke moet dat in sommige ruimtes, omdat die niet geheel af te sluiten zijn en er ook paarden op het terrein lopen. Mijn schatjes krijgen de kolder weleens in de bol vanwege paarden, dus daarmee neem ik geen risico. Maar dat heeft alles te maken met de locatie waar wij lessen.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Detectie

Bericht door Maureen »

PS: Loes had je mijn PB-tje gezien?

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Detectie

Bericht door loes »

Nu wel. Ik stuurde je een antwoord. En heb mijn voorkeuren bijgewerkt zodat ik als het goed is een mail krijg als er een bericht is.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Detectie

Bericht door Maureen »

Vandaag weer aan de slag na de vakantie. Dorus en Stijnke gingen gewoon verder waar we gebleven waren.
Ik had wel een beetje geoefend thuis, maar Stijnke vindt dat een beetje eng, dat gedoe in huis. Oefenen met bakjes en blikjes en zo doet ze wel graag. Dorus doet daar ook wel aan mee, maar zoekt liever op de meest lastige plekken in huis, zodat hij lekker kan klauteren. Wat een stel is het toch.
Stijnke mocht in de houtschuur zoeken vandaag. Beetje eng vanwege de bewegende houtblokken, maar ze deed het voortreffelijk. Met 3 meter lijn tussen ons voelt ze zich net een beetje gesteund door mij. "Ik doe het goed, ik mag puzzelen in mijn tempo en dan ben ik knap" Je ziet het haar bijna denken...
Dorus is een clown. Hij gaat rustig aan de slag met zijn neus, maar pakt wel alle mogelijkheden mee om ook een andere kunst te doen; staat b.v. bovenop een kleine tractor, enorme hooibaal of stapel rommel in een hoek en denkt "krijg ik hier ook wat lekkers voor?...niet? nou dan ga ik weer verder zoeken! Ik heb het allang geroken hoor.." Die snoet van hem is goud waard.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Detectie

Bericht door Jeanette »

Wat een heerlijk stel! Zo leuk, zo anders..... :puppykiss: :ja:

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Detectie

Bericht door Maureen »

Maar weer eens even hier verder.
Stijnke doet al een poosje geen detectie meer. Ze vond het uiteindelijk niet leuk genoeg. Maar Dorus mocht vandaag op voor zijn level3 examen. Daarvoor moet je naar een locatie waar hij normaal niet oefent. De dichtstbijzijnde mogelijkheid voor ons is Veenendaal.
Toch weer een slagje verder rijden dan Maarsbergen.
Na de rit erheen was hij al aardig moe van de spanning. Maar zodra hij de juf hoorde was hij helemaal klaar om aan de slag te gaan. De technische oefening hadden we vanochtend al gedaan in de les. Die had hij op zijn slofjes gehaald.
Nu moesten we nog twee zoekingen doen. De eerste deed hij zo enthousiast en ook een tikje hyper, dat hij daarna al aardig met zijn tong op zijn tenen liep. Hij deed het wel goed. Vond prima de geurbron, maar liep zo heen en weer te stuiteren dat ik besloot de tweede er maar meteen achteraan te doen. Voor hij nóg hyperder zou worden. We hadden ook een korte pauze kunnen krijgen ook al waren we de laatste, maar dan was hij er waarschijnlijk niet rustiger op geworden.
De tweede zoeking gaf hij al snel een valse melding. De verleiding bleek truffel te zijn. Dat is de enige verleiding waar hij in trapt. Pech dus. Daarna was hij zo moe, dat hij wel ongeveer liet zien waar het zijn moest, maar geen melding meer gaf. Ik twijfelde over twee plekken en stuurde hem verkeerd. Niet gehaald dus. Maar superknap gedaan van mijn ventje.
Ennnn niet gespuugd onderweg! Niet op de heenweg en ook niet terug.
Behalve gemberolie had hij wel een half primatoertje gehad. Daar wordt hij niet sloom of slaperig van. Dat alleen is vaak niet genoeg, maar de combi met de gemberolie was blijkbaar genoeg om hem erdoor te helpen. Alleen de spanning, daar kan ik niks aan doen voor hem.
Maar ach, we weten nu dat dit kan. Hij vond het prachtig om te doen (behalve de autorit) en ligt nu totaal K.O.
Volgende keer doen we vast weer mee in Veenendaal.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Detectie

Bericht door Jeanette »

Tjonge, een heel avontuur voor jullie.
Fijn dat de reis goed verliep.
Het is ook wel heel wat, zo'n examen in combi met de autorit.
Geweldig gedaan en weer een hele ervaring rijker. :highfive:

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Detectie

Bericht door Gwen »

Maureen schreef:Hij vond het prachtig om te doen (behalve de autorit) en ligt nu totaal K.O.
Volgende keer doen we vast weer mee in Veenendaal.
Mooi zo Afbeelding
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Plaats reactie