Hersenwerk

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Hersenwerk

Bericht door Gwen »

Ik vond dit erg leuke filmpje over een hersenspel met koekstekers. Leuk hondje ook.

Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Geinig hondje en een leuke puzzel. Hoewel die van ons dat al gauw erg makkelijk zouden vinden......

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

Knap hoor, voor zo'n jong hondje. Heel braaf. Zo heb je voor niet te veel geld leuke dingetjes waar vast wel mee te variëren is. :dorsthondje:

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Wij hebben een hondenpuzzel te huur van de puzzelverhuur.
Die waren vorige week voor het eerst op de club met een leuke voorraad om uit te kiezen.
Ik had een wat lastigere meegenomen voor ons setje. Ze vinden het prachtig als ik een puzzel pak voor ze. We hebben er zelf drie, die je makkelijker of moeilijker kunt maken.
Dorus had er nooit zo'n geduld voor en gaf het vrij snel op, dus kreeg meestal een wat eenvoudiger variant.
Stijnke gaat juist door tot ze het helemaal uitgevogeld heeft. Die is bloedfanatiek.
Een nieuwe puzzel was dus een heerlijke uitdaging. Voor allebei.
Leuk om te zien hoe ze ieder op hun eigen manier en in hun eigen tempo aan de slag gaan.

Stijnke staat meteen startklaar om van alles te doen en proberen. Vooral in volle vaart en helemaal hieperdepiep. Maar ze heeft al snel door hoe de verschillende delen werken en dan vliegen de losse onderdelen door de kamer (bij wijze van spreken). Smek, smek, smek alle lekkere hapjes eruit. Ohhhh al klaar. Nogeens, nogeens, nogeens!!!!

Dorus start wat rustiger. Hier eens wat proberen, daar ook nog....o ja, dat kan eruit. Die ook, mmmmm lekker, daar is nog meer, ik ruik het toch. Eens met de poot iets verschuiven of draaien. Ja hoor, nog meer lekkers. Heb ik nou alles?
Nee nog niet. Hoe gaat deze dan???? O zooooo! O, nou ben ik ook klaar. Hm, die wil ik nog wel een keer.

Intussen is hij wat volhardender geworden. Hij puzzelt wat verder door in zijn eigen tempo en heeft nu van alle puzzels de moeilijkste variant wel onder de knie. :yatta:
Volgende week maar weer kijken wat er dan meegekomen is met de verhuur. :yum:

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

Wat ontzettend leuk Maureen!!! :highfive:

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Hersenwerk

Bericht door Trix »

Oh ja puzzels zijn zo leuk , en precies zoals je het verschil van beide beschrijft gaat het hier ook .
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Hersenwerk

Bericht door Gwen »

Wat leuk dat je puzzels kan huren.
Wij hebben er eentje gekocht voor Dorus. Hij haalt de voertjes er al razendsnel uit.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Ik vond het huren ook wel een leuk idee. En deze mevrouw komt naar de club, waar wij op zaterdagochtend toch al zijn. Voor ons dus heel handig :ja:
We hebben zelf al drie puzzels. Die kennen ze al, maar blijven het toch leuk vinden.
We hebben ook weleens een poosje met iemand van de club geruild. Die had ook twee puzzels en een van haar honden vond het ook geweldig om weer eens een tijdje een andere te doen.
Maar dan moet je maar net iemand in de buurt weten die ook een puzzel of twee heeft en een poosje wil ruilen. Dus dit is voor ons een leuke oplossing. En je hoeft niet bang te zijn dat je met een puzzel blijft zitten als ze 'm niet leuk vinden :huh: of niet snappen. Gewoon inleveren :biggrin: en je kunt ook nog advies krijgen welke dan misschien wel kan. Er zit trouwens ook een hele beschrijving bij hoe je het stap voor stap kunt opbouwen.
En ik vind het zo leuk om ze ermee bezig te zien....

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

We hebben weer een andere puzzel. Een moeilijke. Sommige handelingen snappen ze al uit de andere puzzels maar daar zitten dan weer iets lastiger varianten van bij. Klosjes die ze moeten schuiven om bij het brokje te komen, maar dan niet in een rechte lijn, maar met een bochtje of twee. Die kun je dan ook nog weer blokkeren met een ander blokje. Dan wordt het eerst ene blokje eruit wippen (koekje scoren) en dan tweede blokje schuiven en eruit wippen (koekje scoren).
En dan zitten hier ook nog laatjes in. Die moeten ze aan een touwtje eruit trekken. Dat is helemaal nieuw en dus erg lastig. Je hoort de hersens kraken. :giggle:

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

Wat geinig weer Maureen.
Zo, huren, is het goed te doen.
Wat een lol, zo'n nieuwe hersenkraker.
Sudoku vier sterren... :biggrin:

Plaats reactie