Marga stelt zich voor.

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Jeanette

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door Jeanette » 03 nov 2019 14:18

Wat fijn dat jullie het even konden 'uit proberen' . Goed bedacht. De katten mogen hun veilige plekje houden en dat smouzenkind komt wel in de toekomst. :hicat: :hicat:

MargaB

Bericht door MargaB » 03 nov 2019 15:17

Ik begrijp het helemaal, José. Heel verdrietig als je die beslissing moet nemen. Ik wil het risico niet nemen dat ik een pup weer moet afstaan omdat de katten hem niet accepteren. Het ene dier is het andere ook niet, ze moeten qua karakter/persoonlijkheid ook een klik hebben, dus de theorie 'ze zijn met katten opgegroeid' gaat niet altijd op. Mijn katten zijn zusjes, komen uit hetzelfde nest en zijn dus al hun hele leven samen, maar vinden elkaar ook niet per definitie aardig. Ze tolereren elkaar, maar zoeken elkaar niet op. Gezellig in één mandje is er hier niet bij (deden mijn vorige katten wel en dat waren 'vreemden').

De logeersmous was zeker waardevol, zo konden we mooi even kijken hoe de katten op het concept 'hond' reageren. Zijn ze alleen maar bang, of worden ze nieuwsgierig? Laten ze zich verjagen of claimen ze hun plek in huis? De buren hebben een hondje en daar reageren ze amper op. Alleen Dushi vindt het leuk de buurhond te pesten door vlak achter de schutting te gaan zitten zodat het beest door het lint gaat. Klein kreng dat ze is. :giggle:
Maar in huis was toch een ander verhaal. Duidelijk dus, geen huisgenoot voor de dames.
Wachtlijster sinds 05-09-2017
Trouwe onderdaan van poezen Lola en Dushi

Maureen

Bericht door Maureen » 03 nov 2019 17:26

Altijd fijn als je zulke zaken helder hebt voordat er een pup is. Je weet nu in ieder geval dat je een seintje kunt geven als je wel zover bent. en dat is ook weer een prettig vooruitzicht.

Plaats reactie