Nieuw hier dus ik stel mij even voor. Ida

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Ida
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2020 08:10
Locatie: Dronten

Nieuw hier dus ik stel mij even voor. Ida

Bericht door Ida »

Hallo allemaal,

Momenteel heb ik twee Nova Scotia Duck Tolling Retrievers(Tollers). Opa River van ruim 11 jaar en zijn kleinzoon Rody van ruim 1 jaar.
Sinds ik Rody heb (erg enthousiaste hond :hondje: ) en in jaren een beetje vooruit ben ga denken, lijkt het mij beter dat ik in de toekomst overstap op een kleiner ras. Ik heb al van alles aan kleine rassen en andere mogelijkheden de revue laten passeren en ben uiteindelijk bij de Hollandse Smousjes uitgekomen.

Ik ben van het goed verdiepen en goed voorbereiden dus dit forum komt heel erg goed van pas.
Het lijkt mij leuk om in de toekomst mee te werken aan het terug fokken van dit leuke ras en dus heb ik mij voor een pup (reutje) op de de wachtlijst ingeschreven.
De wachtlijst is voor mij geen probleem omdat ik pas weer een volgende hond wil als mijn lieve oude River er niet meer is. Hopelijk duurt dat nog een aantal jaren maar ik ben nuchter genoeg om te kunnen bedenken dat ook snel kan gaan.

Wellicht komen we elkaar eens tegen!

Vriendelijke groet, Ida Schoemaker

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Charlotte »

Van uit het Limburgse land van harte welkom hier, Ida. :roosje:
Leuk, Tollers.

Bij mij horen Guusje van ruim 15 jaar en haar kleindochter Stien van ruim 7.
Voorheen hadden wij Finny, die weer de oma van Guusje was.
In totaal hebben wij, met heel veel plezier, 7 nesten mogen fokken.
Ik noem het een virus. Dat heeft zo'n 20 jaar geleden behoorlijk vat op ons gekregen en gaat nooit meer over...

Al eens op een RITS-dag geweest?
18 april a.s. is weer zo'n dag. Dan komen diverse jonge honden, vaak met pa en ma, om beoordeeld te worden.
Dit is een heel goede gelegenheid om veel Smousjes te zien en je te laten informeren.

Veel plezier hier.
Laatst gewijzigd door Charlotte op 23 jan 2020 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Alida »

Welkom Ida op het forum.Ik woon in net mooie drenthe samen met mijn man en twee zonen van 21 en 19. Bij ons wonen ook kater Boris van 10 en Kasper van 6 en hij is een zoon uit het eerste nest van Bloemetje van mede forumlid Jeanette. Kasper is op 12 augustus 2019 pappa geworden van 6 pups. Ik zie trouwens regelmatig een dame lopen met ook twee Nova Scotia duck tolling Retrievers. In hoogeveen op de dijk ( erflanden) toevallig? Groetjes Alida
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door sammydesmous »

Welkom Ida. Wat leuk dat jullie tzt ook een smousje willen, verstandig om nu alvast op de wachtlijst te gaan staan.

Wij hebben Sammy en haar dochter Lieveke .2 echte lieverds. Sammy is een dochter van Guusje van forumlid Charlotte.

Veel lees en schrijfplezier hier op het forum

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Trix »

Hoi Ida , welkom op dit forum .
Heel goed dat je eerst behoorlijk hebt ingelezen en ja de Hollandse smous is een wat kleiner hondje in een grote jas .
Je kunt ook wandelingen in de gaten houden en eens mee wandelen dan kun je heel wat smouzen zien .
Ook is komende ritsdag een goed idee om eens bij te wonen , je ziet dan hele jonge puberende smouzen .
Wij hebben Bero een best wel flinke reu van 46 cm hoog en zijn nichtje Billie die pas een pup heeft geworpen , zij komen beide bij Jet Wolrich vandaan die ook hier op het Forum zit .
Hier in de bollenstreek hebben we mooie wandel gebieden en het strand en duinen is ook dichtbij kortom de ideale woonplaats voor onze smouzen .
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door jetwolrich »

Welkom Ida,
vanuit Groningen een poot van Beer, de zus van Bloem, en de moeder van Bero en de oma van Billie die in de Bollenstreek bij Trix en Jo wonen.
Kun je het nog volgen?
Wij wachten op de pup van Billie, Bruun, nog iets minder dan drie weken, dan waagt hij de sprong naar het noorden en komt gezellig bij zijn overgrootmoeder wonen.
Smouzen brengen zoveel gezelligheid en plezier, het is inderdaad een soort virus. Maar dan onschuldig.
Veel plezier op het forum en ik hoop dat het wachten niet al te lang duurt.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Jeanette »

Da Ida, welkom hier vanuit Drenthe. Bij ons wonen Bloemetje en Dieuwertje, moeder en dochter. Bloem is een zus van Beer van Jet en de moeder van Kasper van Alida. En dus de grootmoeder van zijn zestal. Dieuwertje is de moeder van Dorus van Gwen. Onze kennelnaam is van Katoen...dus als je die hoort vallen, betreft het nazaten van Bloemetje. :jodel:

Leuke honden Tollers. Heel anders van temperament denk ik. We horen graag verhalen over River en Rody!

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Gwen »

Hoi Ida. Welkom vanuit het verre Noordoost-Groningen. Foeke en ik zijn de blije baasjes van Dorus van Katoen. (Familie van ...)

Veel plezier met het verdiepen en inlezen over de Hollandse smous. Geen mooier pret dan voorpret. :ja:
Vraag vooral veel. We vinden het leuk om antwoorden te geven.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Karin »

Welkom vanuit het West-Brabantse. Bij ons horen Suske van 10 en haar dochter Fien van 6!

Gebruikersavatar
Marga
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jan 2020 11:17

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Marga »

Hallo Ida, welkom hier. Ik heb 2 smousjes gehad Rana* en dochter Keira*, beide overleden.
Ik heb nu nog 3 barbets en hoop dit jaar weer een smouzen teefje te mogen verwelkomen in ons huis.
:hondje: :hondje: :hondje: :hondje:

Plaats reactie