Even voorstellen B van Slot

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Bvantslot
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2021 20:43

Even voorstellen B van Slot

Bericht door Bvantslot »

Goedenavond,

Wij zijn een gezin met drie Kids 8,11 en 13.
Wij hebben een tijdje geleden besloten om weer een hond aan te nemen.
Na lang nadenken en uitzoeken wat willen we precies lijstje met eigenschappen, grote en wat voor een ras zou bij ons passen en wat willen we kwamen we op de Hollandse smous. Er zijn veel rassen voorbij gekomen parson russel, truffel hond en nog veel meer rassen tot mijn vrouw de vraag stelde wat is het ras van dat hondje die hier vaak voorbij komt aan de fiets. Ik kon er niet opkomen terwijl ik de meeste rassen wel ken. We hebben de eigenaar gevraagd welk ras bram nu was? Een Hollandse smous ja dan ga je lezen uitzoeken en hadden we zoiets van ja dat is het ras wat bij ons past. Dus vandaar nu hier op de form voor info.

Even veder over ons ik ben op gegroeit met honden om mij heen en we hebben zelf later ook samen honden gehad mijn vrouw en ik. Een duitseherder daar heb ik jaren mee getraint dit was een leuke stabiele hond tussendoor kwam mijn vrouw ineens thuis met een kruising mechelaar die door de eigenaar was verwaarloosd en niet zo goed behandelt was. Dit was een hele klus maar we hebben haar aardig op de rails gekregen. We zijn nu al een paar jaartjes zonder hond.

Nu zouden we graag op de wachtlijst willen maar we komen niet op de site weet iemand hoe we er op kunnen komen de site is niet bereikbaar.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Even voorstellen

Bericht door Maureen »

Ik kom ook niet op de site nu. Vreemd. Maar:
U kunt zich opgeven voor de wachtlijst bij mevr. C.F. v.d. Giessen
Tel. 070-3230215 of 06-22774887
f.vander.giessen@hetnet.nl
Gelijktijdig maakt u €15,00 over op rek.nr. NL02INGB0004835725 t.n.v. Stichting Terugfokprogramma Hollandse Smoushond te Den Haag.
Er is wel een wachtlijst voor het verkrijgen van een pup. De wachttijd is momenteel ongeveer twee jaar.

Op onze Stijnke hebben we ook twee jaar gewacht en zijn nog steeds superblij met haar. Ze is inmiddels 10 jaar en overgrootmoeder Afbeelding Ze houdt van speuren, puzzelen, behendigheid en op schoot zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bvantslot
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2021 20:43

Re: Even voorstellen

Bericht door Bvantslot »

Goedemorgen Maureen,

bedankt voor je reactie. wij wisten al dat er een wachtlijst was en dat dit 2 jaar zou kunnen zijn dat is jammer maar bij een goede fokker moet je ook wachten. Ja wachten is moeilijk vooral voor de kids maar het is ook dat je een hond aanschaf die je weer vele jaren mag hebben in het gezin.

we gaan contact opnemen voor de wachtlijst.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Even voorstellen

Bericht door Maureen »

Sterkte met wachten! Normaal zou ik zeggen kom vast eens kijken op een RITSdag of met een wandeling, maar dat moet nu allemaal Coronaproof.
Ik weet niet waar jullie wonen, maar wij wonen in het midden des lands, Zeist. Misschien is een wandeling met 1 Smous een optie....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Even voorstellen

Bericht door Charlotte »

Welkom Bvantslot. :hi:
Bij ons loopt Stien, samen met ons, door het Limburgse land.
Stien is 8 jaar oud en ons 3e Smousje.
Onze eerste was Finny en kwam in ons leven toen onze 4 kinderen ongeveer de leeftijd van jullie kinderen hadden.
Wij hebben, zoals beloofd, gefokt met Finny. Later kwam een kleinkind van haar erbij, Guusje.
Onze Stien is weer een kleinkind van haar.
Wij hebben heel lang 2 Smousjes gehad, tot vorig jaar (vandaag exact één jaar geleden...) toen wij Guusje lieten inslapen.
Alle drie hebben ze hun bijdrage aan het TFP geleverd.

Ik hoop dat jullie het geduld om te wachten op kunnen brengen.
Het is zo jammer dat er nu geen evenementen zijn, dat helpt je echt door die tijd heen.
Ondertussen kan dat ook hier.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Even voorstellen

Bericht door Karin »

Welkom hier! Bijna 30 jaar geleden ben ik besmet met het smouzenvirus (ik vermoed dat de R ver boven de 1 ligt...). Maar wij hebben nog jaren gewacht voor wij ons zelf aan een hond toe vonden.
Dat werd Suske, ze wordt dit voorjaar alweer 12. Ze heeft na een paar jaar gezelschap gekregen van haar dochter Fien, zij wordt 8.
Nooit een dag spijt gehad van onze keuze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Even voorstellen

Bericht door sammydesmous »

Ook welkom van mij e n onze 2 lieverds Sammy en haar dochter Lieveke.
Sammy wordt 26 februari 12 jaarverslag Lieveke is 9 jaar. Het smouzenvirus is zeer besmettelijk kan ik je vertellen. Heb je er1 dan wil je er 2 😉
Sammy is een dochter van Guusje van forumlid Charlotte.

Een advies: schrijf je maar snel in des te eerder heb je een smous.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Even voorstellen

Bericht door Alida »

Ook van mij welkom op het forum. Samen met mijn man en twee zonen van 22 en 19 wonen wij in het mooie Drenthe. Bij ons wonen ook nog kater Boris van 11 jaar en Kasper van 7 jaar. Kasper is een zoon uit het eerste nest van Bloemetje van mede forumlid Jeanette. Kasper is in 2019 papa geworden van 6 pups.Nog steeds krijgen we filmpjes en foto’s toegestuurd van het kroost. Groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Even voorstellen

Bericht door jetwolrich »

Welkom op het forum!
Wij wonen in Groningen en we hebben hier Beer, de zus van Bloem en haar achterkleinzoon Bruun.
Het is elke dag genieten met Smouzen.
Ze houden van gezelligheid en ze zijn sportief. Wandelen en buiten zijn met de mensen vinden ze het einde.
Met een Smousje in je buurt voel je je goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Bvantslot
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2021 20:43

Re: Even voorstellen

Bericht door Bvantslot »

Leuke reacties bedankt allemaal.
Wij gaan ons deze week op de wachtlijst laten zetten.
Een paar vraagjes kan de smous goed loslopen of hebben ze nog een sterk jachtinstinkt. We hadden ook ons oog laten vallen op de border terrier nu lees ik dat deze ook ergens in de smous lijn zou zitten en border terrier heeft nog wel vaak de neiging te gaan jagen achter konijnen en katten zoals we gelezen hebben. Nu weet ik dat een hoop te ondervangen is met een goede opvoeding maar soms kan het instinct best dominant zijn.

Plaats reactie