Even voorstellen Bibi

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Bibi2020
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2022 20:27

Even voorstellen Bibi

Bericht door Bibi2020 »

Voor de pluk
Voor de pluk
20220214_211046.jpg (112.31 KiB) 1911 keer bekeken
Hallo allemaal,
Inmiddels zijn Bibi en ik, Yvonne haar warme nestje al wat maandjes aan het posten op de FB-pagina van de Hollandse Smous. Hoe ik daarop terecht kwam is wel een leuk verhaal. In december 2020 heb ik Bibi opgehaald bij een gezin in Limburg. Vanwege een oproep in de groep 'boomers' op FB. Donderdag zag ik de oproep, foto's van vader en moeder en de puppy's en zondag had ik haar in huis. Niet zonder voorbereiding want had mij al een jaar voorbereid en ingelezen. Ook omdat mijn man zwaar tegen een hond was, maar ik al heel lang de wens had. Dus jaren zijn zin nu was ik aan de beurt ook omdat ik stopte met werken, tijd had en ook graag weer wilde zorgen. De start met mijn man was stroperig, maar langzaamaan kon ook hij niet aan haar voorbij gaan. Het is ook zo'n innemend beestje. Super lief vanaf dag 1, snel zindelijk, goed luisteren en snel heeft ze dingen door. Leergierig en zo als ik nu weet echt op en top Smouzentrekjes. Na een paar maanden zei mijn dochter 'Mam ze lijkt totaal niet op een boomer', nee dat zag ik ook, ze ging op een Yorkie lijken en eigenlijk ook weer niet. Tot mijn man...ja jullie horen het goed..na het uitlaten met iemand de tuin in kwam. En niet alleen met een hondje dat twee druppels water op Bibi leek. Ze zei "ik kwam je man tegen met Bibi en al pratend dat het ook een Smous is' Een wat??? Ja Hollandse Smous....tja nooit van gehoord, maar wat leken ze op elkaar! Toen ze weg was heb ik Google plat gesurft, mailtje naar de club en mij bij de FB pagina aangemeld. De foto's die ik zag van de andere Smousjes waren.zo'n openbaring dat voor mij Bibi zeker heel veel weg heeft van een Smous. Ze is wat klein maar dat was haar vader ook. De moeder als ik kijk naar haar foto is ze een Smous. Ach het boeit mij niet, maar lezend hoe de Smous karakter is is ze het 100%. Vacht is nu voor het eerst helemaal geplukt en is haar puppyhaar weg. Helaas voordat ik dit allemaal wist, gesteriliseerd, dus ritsdag had geen zin meer en eerlijk gezegd had ik daar bij mijn man ook niet mee hoeven aankomen. Overigens zijn zij beiden gek op elkaar en is mijn man degene die zei 'Bibi gaat voortaan altijd mee op vakantie, ik laat haar echt niet thuis. Ze hoort bij ons en vakantie zonder haar is geen vakantie'. WOW geweldig zo ook hoe blij wij zijn met haar. Maar wat een geweldig ras is dit ik kan het iedereen aanbevelen. En hoe ook de buurt reageert op haar, maar ook op vakantie ze sluit iedereen in het hart. Ik mag hopen dat we nog onwijs lang van elkaar mogen genieten. :doggyhug:
Laatst gewijzigd door Bibi2020 op 18 apr 2022 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Jeanette »

Hartelijk welkom!
Wat leuk Yvonne, een toeval-smous!
Zo te lezen gaat het opperbest met haar in jullie 'mandje'.
Zou het je lukken een foto te plaatsen?

Bibi2020
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2022 20:27

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Bibi2020 »

Hi Jeanette,
Natuurlijk krijg je een foto. Dat was ik vergeten :tantrumsmiley: Staat in mijn tekst erbij wel niet hoe t hoort maar ja, ff kantelen :
:stommepc:

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Karin »

Hoi Yvonne, welkom hier. Het is wel een echt smousje om te zien!
Hier hebben we inmiddels een 3e smous in huis. Nadat van Suske (12), haar dochter Fien (8) was overleden, kwam een paar weken gelden de 10-jarige Senna op ons pad. Haar verhaal vindt hè ook hier in het aanmeldtopic.
De dames zijn allemaal volkomen verschillend, maar met wel veel overeenkomsten en allemaal fijne honden.

Bibi2020
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2022 20:27

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Bibi2020 »

Hoi Karin, ik las het verhaal van Yvonne. Triest maar gelukkig heeft Senna weer een warm nestje gevonden. En ja ik vind Bibi op en top Smous als ik de verhalen lees in de FB groep, hier nog ff alles doorspitten. Ik krijg ook zoveel leuke reacties. Als men het ras kent hoor ik ook vreemden zeggen hé een Smous. En andere weer wat een leuk hondje wat is dat voor ras! Dus ja welke Smous ook groot, klein, dik, dun, beige, blond of mengelmoes kleur, ze stelen je hart

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Jeanette »

Zo...inderdaad erg smouzig. Mooie oortjes en ogen. Goede kleur, leuk haar erop!

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Maureen »

Welkom Yvonne!
Bibi ziet er inderdaad erg smouzig uit. En leuk dat ze ook een smouzig karakter heeft, want dat is een heel leuk karakter.
Wij hebben er twee: moeder Stijnke en zoon Dorus.

Bibi2020
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2022 20:27

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Bibi2020 »

Dank je, leuk twee. Ik sta op de wachtlijst dus wie weet.

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door sammydesmous »

Welkom Yvonne.
Bibi is echt smouzig. Eigenlijk jammer dat ze al gesteriliseerd is want dan had ze misschien ook voor het TFP ingezet kunnen worden.
Leuk dat je nog een 2e wil.

Wij hebben Sammy &Lieveke. Moeder en dochter. 13 & bijna 11 jaar alweer. Sammy is ook de moeder van Senna die onlangs bij Karin is gaan wonen.

Veel plezier hierop het forum.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Corrie
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:12

Re: Even voorstellen Bibi

Bericht door Corrie »

Bibi is idd heel smouzig..
Bij ons wonen Tessel van ruim 3 en haar dochter Waddel van 10 weken.

Plaats reactie