Tips voor de nieuwe eigenaar

Help, ik krijg een smous. Wat nu? Prangende vragen welkom ;-)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Tips voor de nieuwe eigenaar

Bericht door Jeanette »

Zojuist een lijstje met, ongetwijfeld overbodige, tips uitgedraaid voor het spul dat over een paar dagen het pand verlaat.
Nu met de hitte, ook maar even de hete ondergrond er op gezet.
Sta je daar stil, lekker op je sandaaltjes op het asfalt, te kletsen met een lieve dame die de pup wil aaien...worden de voetzooltjes van je puppenkind gekookt!!
Als wij hier op onze blote pootjes op de stenen stappen...auw! Kun je nagaan, die kwetsbare zachte puppy pootjes. :o

En natuurlijk...die leuke strandwandelingen met windkracht 4 of meer. Hondje wordt gezandstraald, maar tjonge...wat zie je veel mensen lekker met hun hond uitwaaien op het strand! :evil:

Gebruikersavatar
E Kuilboer
Moderator
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 jul 2018 13:09

Re: Tips voor de nieuwe eigenaar

Bericht door E Kuilboer »

Jaaaa das een goeie Jeanette! Je moet ook eens zien hoeveel mensen nu ‘lekker een eind gaan lopen’ met die hitte 😳 ik was vanmorgen om 6.30 u op, schuld van.... ben toen heerlijk een heel eind gaan wandelen. Teun genoot en Wolfje ook, meer op m’n arm dan op het gras 🤗
Enne... water mee 👍🏻
Teun (van Suubseto) 02-01-2015
Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers
Wolfje 28-04-2018
Nusa x Teun van Suubseto

Gebruikersavatar
MargaB
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2018 14:39

Re: Tips voor de nieuwe eigenaar

Bericht door MargaB »

Wat goed, Jeanette! Ik denk dat er een hoop dingen zijn waar nieuwe eigenaren niet bij stilstaan, zeker als het een eerste hondje/pupje is. Zal mij ook nog wel overkomen, ik hoop dat de fokker van mijn toekomstige pup dat ook doet! :) Je kan nooit té voorbereid zijn.
Vrouwtje van smousje Olaf de Blaf (30-07-2022)
Trouwe onderdaan van katers Oele (20-08-2021) en Jelle (12-04-2022)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Tips voor de nieuwe eigenaar

Bericht door jetwolrich »

Ik was vandaag op Schier, zonder Beer want ik voelde de bui al hangen. Inderdaad, het was niet alleen bloedheet, het zand brandde onder je voeten. Toch waren er veel honden op het strand. Ik had Beer moeten dragen naar de zee....het was niet te doen.
Ik weet niet of die mensen zich realiseren wat een hond dan voelt. :(
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Tips voor de nieuwe eigenaar

Bericht door Maureen »

Vast niet. En hoeveel weten niet dat juist de voetzolen en de tong zo ongeveer de enige plekken zijn waar de hond echt kan afkoelen.
Zelfs 's avonds laat, als de zon allang onder is en de lucht lekker afkoelt, moet je voor de aardigheid eens voelen hoe warm de grond nog is, welk verschil in warmte tussen zand, asfalt, gras, beton, steen e.d. er nog is, hoeveel warmer het vlak boven de grond is en hoe goed je het verschil kunt voelen tussen plekken die de hele dag schaduw hebben en plekken met volop zon.
Dat kan graden verschillen!

Plaats reactie