Clubblad van de HSC

De Hollandse Smoushonden Club
Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door Maureen »

Hier alvast de leuke fietsfoto's bekeken.
Aangezien ik niet al fietsend van ons een plaatje kan maken, staan wij er niet bij. Maar toch genieten.

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door sammydesmous »

Ook hier is het blad weer aangekomen. Ik heb er even in gebladerd. Veel smousjes die er niet meer zijn. Ook bekenden. We leven met de baasjes die zonder hen achter blijven mee. We weten uit ervaring wat zij nu doormaken.

Het vorige Smouzenblad heb ik nog steeds niet in kunnen kijken wetende dat onze lieve Sammy in staat bij de overleden smousjes en onze in Memoriam voor Sammy. Ik kan me er maar niet toe aanzetten om het blad te lezen.
We missen onze Sammy nog steeds zo verschrikkelijk.

José Sammy 🕊 & Lieveke 🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door loes »

Dat geloof ik José, ik mis Fija ook nog heel erg en dat is nu meer dan 2 jaar.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door Jeanette »

Het blad is er al!!! Lekker lezen.

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door jetwolrich »

Ja, hier ook.
Er viel me wel iets op. Bij de verslagen van de gedragstesten. Ligt het aan de test of aan de honden? Zoveel angst bij de confrontatie met de pop?
En ook matig vriendelijke honden.
Ik vond vroeger de MAG test voor de Appenzellers best heftig. En die kunnen wel wat hebben.
Ook al is dit een aangepaste test, ik ben blij dat Beertje en Bruun hem niet hoeven te doen. Het lijkt me wel behoorlijk spannend voor de honden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door Maureen »

Hier issie ook. Met veel foto's, veel nestjes gelukkig, maar ook weer veel overleden smousjes....

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door Jeanette »

jetwolrich schreef:
29 dec 2022 17:47
Ja, hier ook.
Er viel me wel iets op. Bij de verslagen van de gedragstesten. Ligt het aan de test of aan de honden? Zoveel angst bij de confrontatie met de pop?
En ook matig vriendelijke honden.
Ik vond vroeger de MAG test voor de Appenzellers best heftig. En die kunnen wel wat hebben.
Ook al is dit een aangepaste test, ik ben blij dat Beertje en Bruun hem niet hoeven te doen. Het lijkt me wel behoorlijk spannend voor de honden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gedragstesten zijn niet mijn ding hoor. Onze honden hebben ook nooit aan die test meegedaan. Als het niet perse noodzakelijk is...dan zeker niet.
Onze Sjakie Loeks was in ieder geval zeer vriendelijk. En dat terwijl hij eens behoorlijk is aangevallen door een grote hond. En later ook nog een stukje van zijn oor is blijven hangen aan het prikkeldraad naar het schijnt. Hij maakt wat mee.
Ooit bij de eigen testen op een keuring van Oud Duitse Herders geweest. Dat was een stuk minder heftig.
Ik zou zelf niet slagen voor de smouzen-test. :onschuld:

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door Maureen »

Ik vraag me bij die testen af of de honden op een echt kind ook zo zouden reageren. Een pop ruikt niet als een mens en is dus gewoon een eng ding, terwijl kinderen wel als mensen ruiken. Een hond die niet vriendelijk doet tegen een pop kan heel anders reageren op kinderen en andersom.
Ik heb deze testen nooit meegemaakt, wel de oude. Vond ik niet erg duidelijk voor de handler: ik kreeg eerst te horen dat ik Dorus z'n aandacht niet mocht vragen en hem eigenlijk zoveel mogelijk met rust moest laten. nog eens extra gevraagd: ja, ik mocht hem niet beïnvloeden. Vervolgens was het commentaar dat ik hem niet gesteund had, terwijl dat niet mocht.....
Ook toen was mijn bezwaar al dat er een aantal vooral visuele en auditieve prikkels waren, terwijl er aan de geuren geen aandacht besteed werd: de kat rook niet naar kat en in de wei naast het testveld liepen paarden. Drie keer raden wat Dorus interessanter vond.
Er valt heus wel e.e.a. af te lezen aan de testen, maar de geurenwereld, die een groot deel bepaalt in een hondenleven, wordt er niet in meegenomen.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door Jeanette »

Maureen schreef:
30 dec 2022 00:28
Ik vraag me bij die testen af of de honden op een echt kind ook zo zouden reageren. Een pop ruikt niet als een mens en is dus gewoon een eng ding, terwijl kinderen wel als mensen ruiken. Een hond die niet vriendelijk doet tegen een pop kan heel anders reageren op kinderen en andersom.
Er valt heus wel e.e.a. af te lezen aan de testen, maar de geurenwereld, die een groot deel bepaalt in een hondenleven, wordt er niet in meegenomen.
Helemaal mee eens.
Hooguit zegt het iets over herstelvermogen. Die kat is geen kat, maar zeker die pop heeft m.i. niets met een kind te maken in de belevingswereld van een hond, die zoals je zegt voor een heel groot gedeelte door geur is bepaald. Ze hebben ook geen lichaamstaal en die van de hond is uiterst subtiel.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Clubblad van de HSC

Bericht door Jeanette »

Heel veel leuke foto's in het blad. Vooral natuurlijk de hond en kat pagina's, maar ook heel schattige bij de geboren en blije baasjes aankondigingen.
:highfive:

Plaats reactie