Detectie

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Detectie

Bericht door sammydesmous »

Leuk weer om te lezen hoe ze het zo mooi doen. 👍Ieder op zijn of haar eigen manier.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Detectie

Bericht door Maureen »

Ik had geprobeerd een foto te plaatsen met de telefoon, maar dat lukte deze keer niet. Het hele forum sloeg op hol op de telefoon. Nou heb ik'm maar opgestuurd naar Loes.
Dorus is nl geslaagd voor zijn examen detectie. Het is pas level 3 maar ik ben toch apetrots op hem.
Het was in de Bilt deze keer, dus we konden er op de fiets heen. ( examenlocatie was maar 6 km bij ons vandaan).
Omdat Dorus nog steeds flink last heeft van autorijden komt hij niet zo vaak op onbekende plekken, dus het was toch nog spannend voor hem. Eerst mocht ik de twee ruimtes verkennen terwijl iemand anders Dorus even vast hield. De andere honden konden in de auto wachten, maar dat zat er voor ons niet in :ja: . Ik had het van tevoren overlegd met de juf en die vond het prima.
Daarna mocht eerst een van de anderen zoeken en toen mocht Dorus. We moesten een half vergaderlokaal en een spullenhok ernaast doorzoeken. Maar Dorus schoor meteen het spullenhok in. Kop even naar rechts maar toen toch eerst achterin aan het zoeken. Daar was het niet dus langzaam weer naar de deur toe gewerkt en weer ging zijn neus naar rechts bij de deur. Wat aarzelend ging hij bij een stapel stoelen zitten. Na nog een keertje vanaf de andere kant benaderen wist hij het zeker: bij die stapel stoelen was het. En hij had gelijk. Maar het moest nog wel iets precieser. Geen punt; het was middenin de stapel.
Meteen daarna zijn we ook de andere ruimte gaan doen. Dat hoefde niet, maar hij kon niet in de auto even tot rust komen en de wachtruimte was erg opwindend voor hem. Meteen de tweede zoeking leek me een betere optie.
Dat was een kleedruimte met douche en toilet. Hij kreeg even een slokje water en ging meteen weer aan de slag. In een paar minuten had hij het al gevonden en perfect aangewezen. Geslaagd! Toen nog even naast de fiets alle spanning eruit gelopen op weg naar huis. Ik ben trots op mijn knappe knutsel. :confetti:

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Detectie

Bericht door sammydesmous »

Wat goed van Dorus, 👍een echte speurneus dus. Knap hoor van hem 🏆
ik kan me wel voorstellen dat je trots op hem bent.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Detectie

Bericht door Charlotte »

Gefeliciteerd met zijn 'bul'.
Fijn dat hij alles achterelkaar mocht doen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Detectie

Bericht door Trix »

Knappe kerel die Dorus , ik ga even de foto bekijken . :zwaaiblad:
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Detectie

Bericht door Gwen »

Maureen schreef:
03 nov 2019 17:46
Ik had geprobeerd een foto te plaatsen met de telefoon, maar dat lukte deze keer niet. Het hele forum sloeg op hol op de telefoon.
:giggle:
Maureen schreef:
03 nov 2019 17:46
Dorus is nl geslaagd voor zijn examen detectie.

Hieperdepiep HOERA! Gefeliciteerd Dorus en Maureen :confetti:
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Detectie

Bericht door Maureen »

Ja gek he. Het forum op hol. Het zag er maf uit. Maar tekst lukt.

Verstuurd vanaf mijn SM-J106H met Tapatalk


Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Detectie

Bericht door Jeanette »

Geweldig, knap hoor!!!
Hoera voor de speurneus.
:rudolf:

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Detectie

Bericht door Alida »

Super knap van Dorus :confetti: groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Detectie

Bericht door Maureen »

Gisteren was Dorus weer aan de beurt om te detecteren.
De juf had een enorme rij rugzakjes, dozen, bakken en (kinder)potjes klaargezet. In een paar zat nootmuskaat, maar in de meeste toch niet. En uiteraard moesten de honden dus melden in welke wel nootmuskaat zat.
Niet het favoriete onderdeel van Dorus, maar doordat het nu een heel lange rij was in plaats van een paar keer een korte rij achter elkaar én doordat het allerlei verschillende voorwerpen waren, was hij toch wel nieuwsgierig en ging goed aan de slag.
Geen valse meldingen, maar wel zijn geintjes tussendoor. Tussendoor even bij de juf gaan buurten, een duik in de ballenbak, de andere cursisten begroeten en meteen weer serieus aan het werk. Hij heeft een eigen stijl ontwikkeld zullen we maar zeggen. :biggrin: en zorgt voor hondse humor.
Dan even pauze voor hem en nog een hele loods afzoeken. Ook hier ging hij hard aan het werk. Even globaal door de ruimte en dan serieus uitwerken. Het duurde even voor hij een eerste bron gevonden had, maar hij bleef zo geconcentreerd werken, dat hij daarvoor ook een beloning scoorde. En nogeens. Maar toen vond hij er ook twee kort na elkaar. En met wat meer werk nogeens twee. Keurig gedaan ventje! Zijn oren gloeiden ervan.

Plaats reactie