Voorstellen: Suzanne

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Gebruikersavatar
CSD
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 mei 2020 14:39
Locatie: Utrecht

Voorstellen: Suzanne

Bericht door CSD »

Hallo,

Ik ben Suzanne. Mijn man en ik staan op de wachtlijst voor een Hollandse smous sinds maart 2020, dus we hebben nog een lange tijd te gaan. Lijkt me leuk om volgend jaar als het weer kan een keer naar een smouzendag te komen. We werden door onze dierenarts op het idee gebracht van een smous. Zij heeft er zelf 1 en het klinkt goed dat smouzen vooral op karakter en gezondheid worden gekeurd. Zelf hebben we een 'soort markiesje', niet officieel gekeurd. Hij is bruin en wat groter dan een officieel exemplaar. Hij is nu 9 jaar en ik ben bang dat hij sterfelijk is, vandaar dat we naar een ander soort hondje zijn gaan zoeken. Een ander markiesje zouden we altijd met Rufus blijven vergelijken, en dan zou Rufus altijd mooier en leuker zijn ben ik bang ;-) Daarom ook heb ik opgegeven dat we een teefje willen. Een nestje is vast heel veel gedoe, maar ja, je kunt ook emigreren voor wat spanning in je leven. Dan is een nestje nog wel te doen. Omdat Rufus naar zanger Rufus Wainwright is genoemd, gaat we zijn aanstaande halfzusje Martha noemen, naar Martha Wainwright. Rufus bereiden we voor door regelmatig te zeggen: Hallo Rufus, dat kan niet meer als Martha komt he! Afijn, ik ben altijd erg van de voorpret ;-)
rufus.jpg
rufus.jpg (103.03 KiB) 7845 keer bekeken

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Jeanette »

Hartelijk welkom Suzanne.
Jullie hebben nog lekker de tijd om je voor te bereiden.
En Rufus komt zo ook al lekker in de stemming...
Leuk hoor, teefje Martha al min of meer geïntroduceerd. :giggle:
De wachttijd is zo'n beetje twee jaar, dus jullie kunnen vooruit met de voorpret.
Hopelijk komen er toch weer een soort Ritsdagen in de toekomst. Daar zou je dan kennis kunnen maken met smouzenpubers die beschreven en besproken worden en de smouzen van de vrijwilligers. Dan krijg je toch een redelijk beeld.
Mooie tijd voor Rufus om een maatje te krijgen. Markiesjes blijven volgens mij ook lang actief en speels, net als de smous.

Wij hebben twee teefjes, Bloemetje en Dieuwertje. helaas geen nestjes meer. Totaal hebben we in ons smouzenbestaan zeven nestjes gehad. En een nestje geeft je zeker minder gedoe dan emigreren, dus ach.... :happydance:

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door jetwolrich »

Welkom Susanne, wij hebben hier in Groningen twee Smouzen. Beer, de zus van Bloem en Bruun, de achterkleinzoon van Beer.
Het wachten is zeker de moeite waard. Wij hebben drie nestjes gehad.
Het is druk en soms spannend maar na 8 weken is het ook weer goed als de pups naar hun nieuwe huis gaan. En je weet als fokker dat ze heel erg welkom zijn. Dat geeft een gerust gevoel.
Succes met wachten!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Maureen »

Welkom Suzanne!
Wij hebben hier in Zeist ook twee Smouzen: Stijnke en Dorus. Moeder en zoon.
Bij ons zijn 4 nestjes geboren in de loop der tijd. Een hoop werk, maar ook zo leuk om het spul te zien groeien...
En om andere smousliefhebbers blij te kunnen maken met een pup.
En Dorus heeft kort geleden voor de tweede keer mogen proberen vader te worden. 2 juni weten we meer. Dan wordt er een echo gemaakt bij zijn lief.

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Alida »

Welkom Suzanne😊wij mijn man en twee zonen wonen in het mooie Drenthe. Bij ons wonen ook nog Kater Boris van 11 jaar en smous Kasper die morgen 30 mei alweer 7 jaar word. Kasper is een zoon uit het eerste nest van Bloemetje van mede forumlid Jeanette. Augustus vorig jaar is Kasper vader geworden van 6 pups. Groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Charlotte »

En dan een reactie uit het Limburgse land.
Welkom Suzanne,
Inmiddels hebben wij 2 Smousjes 'versleten'.
Finny en haar kleindochter Guusje. In februari hebben wij van Guusje afscheid genomen op een leeftijd van ruim 15 jaar.
Het blijft een heel gemis.
Nu hebben we alleen nog de kleindochter van Guusje, onze Stien. Zij is ruim 7 jaar geleden, toen Finny er niet meer was, hier komen wonen.
Als je tussen de regels doorleest zie je dat ook wij ons keurig aan de belofte hebben gehouden om een nestje te fokken.
Wij hebben in de loop der jaren, met heel veel plezier, 7 nesten mogen geven. Ondanks dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Veel plezier hier.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
CSD
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 mei 2020 14:39
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door CSD »

Dank voor het welkom! Ik heb me geloof ik ook aangemeld voor Facebook, maar ben tot op heden niet toegelaten. Facebook werkt misschien eenvoudiger dan deze site ;-) Ik zie dat een paar van jullie echt al veel nestjes hebben gehad. Ben erg benieuwd. Ik heb ook weleens het verhaal gehoord van iemand met ene hond die twee dode pups kreeg, zal wel een uitzondering zijn, maar spannend is het natuurlijk wel.

Gebruikersavatar
CSD
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 mei 2020 14:39
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door CSD »

O wacht, zie dat ik ook bij de Hollandse Smouzen=club op Facebook zit.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Jeanette »

CSD schreef:
29 mei 2020 14:41
O wacht, zie dat ik ook bij de Hollandse Smouzen=club op Facebook zit.
Ook gezellig! Veel forumleden zijn ook lid van die Facebook groep. Dat is niet van de Hollandse smoushonden club hoor. Die heeft een eigen openbaar 'zakelijk' Facebook.
Net als dit forum, is dat ook een particulier initiatief.
Ik ben geen Facebook mens...dat gaat me te snel en te vluchtig. Ieder zijn meug.
Op een forum zoals dit, kun je fijn dieper ingaan op allerlei onderwerpen en dat ook gemakkelijk terugvinden.
Juist info over nestjes, opvoeding e.d.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Voorstellen: Suzanne

Bericht door Jeanette »

CSD schreef:
29 mei 2020 14:39
Ik heb ook weleens het verhaal gehoord van iemand met ene hond die twee dode pups kreeg, zal wel een uitzondering zijn, maar spannend is het natuurlijk wel.
Nou dat is zeker een uitzondering. Gelukkig hebben wij nog nooit één dode pup gehad bij onze zeven nestjes. Maar natuurlijk kan er best wat gebeuren en spannend is het zeker.

Plaats reactie