Nieuwe wachtlijdster ;-) Helena

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Cis
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:07

Nieuwe wachtlijdster ;-) Helena

Bericht door Cis »

Dankjewel José! Dag allemaal, wat fijn dat er ook een Hollandse smoushondenforum is. De Facebookgroep had ik al gevonden en mij daar ook al voorgesteld, dus ik doe even een beetje copy paste ;-)

Mijn naam is Franciska (52 jaar). Ruim 12 jaar geleden zocht ik een maatje voor onze Hollandse Schapendoes Woody en werd ik verliefd op de smous. Maar toen kwam Skye, Cairn Terrier, op ons pad en daar zijn we nog steeds blij mee! Alleen de liefde voor de smous is gebleven 😉. Woody is 5 jaar geleden op 14-jarige leeftijd ingeslapen. We woonden toen als gezin voor 5 jaar op Aruba waar Woody de laatste jaren van zijn leven samen met Skye paradijselijk heeft doorgebracht. Mijn man en ik wonen nu in Noordwijk, onze kinderen inmiddels zelfstandig en Skye geniet van het 'enig kind' zijn op zijn oude dag heerlijk met het strand en bos om de hoek. Nu Skye 12 jaar is, is het voor ons mede door de wachttijd het moment voor inschrijving. Want qua wachttijd is het voor ons juist fijn dat het nog 'even' duurt. We doen onze Skye, voor zover we merken als hij door een enthousiaste pup wordt 'belaagd' (even leuk, maar niet te lang), geen plezier als we hem zouden 'opschepen' met een pup. We staan sinds 6 januari 2021 op de wachtlijst en wat we hopen, is dat als Skye over een paar jaar overlijdt het afscheid alweer even achter ons ligt op het moment dat we aan de beurt zijn voor een nieuw avontuur met een smous. Ondertussen geniet ik via de Facebookpagina van de leuke foto's en neem ik een duik in alle info op dit forum om nog meer te weten komen over de smous.

Oh, ik vergeet een van de vragen zie ik...voor de wachtlijst heb ik aangegeven dat zowel een reutje of teefje welkom, maar dat als een keuze vooraf gewenst is onze voorkeur obv ervaring uitgaat naar een reu.

Groetjes

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Nieuwe wachtlijdster ;-)

Bericht door Charlotte »

Cis, van harte welkom hier.
Ik woon in het zuiden van het land samen met mijn man en onze Stien.
Stien is onze 3e Smous en inmiddels 8 jaar oud.
Ook bij ons ligt het bos om de hoek, waar wij zowat dagelijks komen.
Goed plan om alvast op de lijst te gaan staan.
Veel plezier hier.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Nieuwe wachtlijdster ;-)

Bericht door sammydesmous »

Bij ons wonen Sammy en haar eerstgeborene, dochter Lieveke. Sammy is 11 jaar en Lieveke.
Wij wonen in het noordelijkste puntje van Limburg met de grens van Limburg en Gelderland voor de deur. Ook hier zijn veel wandelgebieden voor de hond op loopafstand wat niet wegneeemt dat we ook heel vaak naar het strand gaan en dan vooral die in Zeeland en op de Waddeneilanden.

Heel verstandig om je nu alvast op de wachtlijst te zetten zodat als jullie er aan toe zijn de wachttijd minimaal is.

Heel veel lees en schrijfplezier hier en als de rare tijd waarin we nu allemaal zitten voorbij is ga dan eens mee op een smoushondenwandeling die georganiseerd word door verschillende smouseigenaren waaronder Charlotte hier van het forum. Dan kun je de smous ook in het echt zien.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Cis
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:07

Re: Nieuwe wachtlijdster ;-)

Bericht door Cis »

Dankjewel Charlotte!

Cis
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:07

Re: Nieuwe wachtlijdster ;-)

Bericht door Cis »

Nogmaals dank José! Ik zag jou en Charlotte al voorbijkomen in de berichten als ervaren eigenaren ;-). Mooi op de grens van Gelderland en Limburg. Ben een beetje bekend met de omgeving daar, heb familie in Horst wonen.
Ja rare tijd hè, zeker voor nieuwe puppy-eigenaren als het gaat om trainingen. Als het voorbij is, sluit ik zeker een keer aan bij een wandeling. Gelukkig kan ik hier op het strand ook van voorbijkomende smouzen genieten ;-).

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Nieuwe wachtlijdster ;-)

Bericht door Jeanette »

Welkom Franciska vanuit Drenthe.
http://smoushond.magix.net/
Dit is de fotosite van de smoushondenclub.
Ook daar kun je lekker scrollen door o.a. alle nesten.
Onze meisjes Bloemetje en Dieuwertje hebben resp. 3 en 2 nestjes gehad.
Op dit moment zit er een nest aan te komen van Dieuwertjes zoon van haar laatste nest, ons Loeks van Katoen (Sjakie). Kun je zien bij 'dekkingen'.

Goed idee om je op de wachtlijst te zetten en dan gewoon af te kunnen wachten tot jullie er echt aan toe zijn.
Geeft rust. :highfive:
Veel lees en zoek plezier!

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Nieuwe wachtlijdster [emoji6]

Bericht door jetwolrich »

Hallo “ wachtlijdster “
Hartelijk welkom vanuit Groningen. Hier wonen Beer en Bruun. Beer is een zusje van Bloem van Jeanette. Beer heeft twee nestjes gehad.
En Bruun is haar achterkleinzoon. Hij is net een jaar oud.
Ikzelf had altijd een voorkeur voor een teefje. Beer is ook een fantastische hond. Maar zo’n reu, ook wel hartstikke leuk hoor.
Maar een nest hebben met je Smous is wel heel bijzonder.
Ach, lusten en lasten.
Je eigen Smous is gewoon de liefste van allemaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Nieuwe wachtlijdster [emoji6]

Bericht door Karin »

Welkom Franciska, heerlijk om met geduld op de wachtlijst te staan.
Hier hebben wij twee smouzendames rondlopen van 11,5 en 7,5 jaar. Moeder Suske en dochter Fien. We genieten nog dagelijks enorm van ze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Nieuwe wachtlijdster [emoji6]

Bericht door Maureen »

En ook een welkom uit het midden des lands: Zeist. Bos en weilanden volop in onze buurt, waar Stijnke en Dorus dagelijks van genieten.
Zij zijn intussen onze vierde en vijfde smous en zijn moeder en zoon. Dorus z’n jongste kroost is alweer een half jaar oud en op de fotosite te vinden onder Araluen en Harm (Sara en Dorus).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Nieuwe wachtlijdster ;-)

Bericht door Alida »

Welkom Franciska😊 wij mijn man en twee zonen wonen in het mooie Drenthe en bij ons wonen ook nog kater Boris van 11 jaar en Kasper van 7 jaar. Kasper is een zoon uit het eerste nest van Bloemetje van mede forumlid Jeanette. Kasper is papa van 6 pups. Geboren in 2019. Leuk dat jullie voor een smous gaan. Groetjes Alida 😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Plaats reactie