Nesten

Voor vragen en mededelingen over loopsheid, dekkingen en nesten
jetwolrich

Re: Nesten

Bericht door jetwolrich » 26 mar 2019 20:15

De achterliggende gedachte om een nest te fokken is natuurlijk bij de Smous anders dan bij andere rassen.
Bij onze reu Micos de Appenzeller kwamen de mensen uit Zwitserland naar Groningen rijden. Kinderen en teefje mee, gezellig.
Maar dan komt de prijs van een pup ook om de hoek kijken. 1000 tot 1400 eurootjes. 10 pups, reken maar uit.
Jet achter de pannen voor het bezoek....ach dat waren nog eens tijden. :biggrin:
Micos deed zijn job even en kassa.
Gelukkig gaat het bij de Smouzen heel anders. DAT MOETEN WE ECHT ZO HOUDEN.... :ja:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Jeanette

Bericht door Jeanette » 26 mar 2019 20:31

Gwen schreef:
26 mar 2019 18:33
Tja, ik acht de kans dat Dorus (Fake Freek) van Katoen ooit gekozen wordt om te dekken 0,01 %. Wel toevallig de allerleukste hond van heel Europa, maar ja, we wonen helemaal aan de rand van de wereld eh ... Nederland. Dus ....

Gelukkig is het een goed gemutst ventje, met weinig seksuele frustraties. Hij rijdt af en toe es op een kussen, maar dan leiden we hem even af.
Hij moet natuurlijk wel aan de zeer wijde omgeving laten weten dat hij baas boven baas is, dus om de x meter moet er even geplast worden, maar we hebben meestal geen haast. Tenzij het regent, maar daar heeft Dorus gelukkig ook een pokkehekel aan.

Afbeelding
Ach...die Dorus... :puppykiss: ...de allerleukste, daar kunnen we nog wat over twijfelen, maar wel één van de allerleukste van Europa en omstreken. :happydance: Zeker een heel goedgemutst ventje. En zijn Instagram doet het weer! :joechei:

Jeanette

Bericht door Jeanette » 27 mar 2019 07:27

Maar ik snap de frustratie van Alida wel. Zeker als je het zelf zo leuk vindt om nazaten van jouw leuke hond te krijgen.
Als een teefje wordt goedgekeurd is het aan de eigenaar om tijdstip te bepalen.
Als een reu wordt goedgekeurd is het afwachten...en afwachten...
Natuurlijk is een nestje krijgen waar het om gaat en je weet wat er aan vast zit als je een smous reu of teef neemt.
Maar in Kaspers geval, bijna zes en noch trots compleet, want afspraak is afspraak, kan ik me die frustratie wel indenken.

Trix
Moderator

Bericht door Trix » 27 mar 2019 10:14

Oh ja, ik snap Alida ook heel goed.
Voordat Bero naar de rits moest kregen we al verzoeken om hem als dekreu te gebruiken , uhhhh leuk zeg maar even wachten of hij wel goed gekeurd wordt .
En ja hoor hij kwam de rits goed door , helemaal blij waren we want met zijn 46 cm had ik het niet verwacht.
En ik denk dat zijn groot zijn een belangrijke rol speelde want we hoorde niets meer, geen pb-tjes meer.
Uiteindelijk hebben we hem helaas moeten laten castreren maar denk dat ondanks hij een pracht smous is niemand zo een grote op haar teefje wil.
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Jeanette

Bericht door Jeanette » 27 mar 2019 10:40

Die paar centimeter extra verschil is volgens mij echt onzin hoor.
Ik hoor hier en daar wel eens wat gemompel over grote reuen op kleine teven...en dat kan toch niet!!
Nou is de smouzenpopulatie nu echt niet van dien aard dat er enorme verschillen zijn. Dan nog, gaat het TPF echt geen reu van 47 cm. uitkiezen voor een teefje van 32 cm.
In tegenstelling tot de natuur...want die maakt er wel eens een potje van.
Ik kijk wel eens op MP naar leuke kruisingen van zeer grote honden (voor later...als ik groot ben).
Daar zitten soms heel uiteenlopende combinaties bij, wat grootte betreft. Regel is, pups passen zich aan aan de teef.
Als er al een risico is ivm grootte, dan zou ik zeggen...nestgrootte. Eén of twee pups kunnen lekker doorgroeien en dat kan dan wel eens problemen geven.

Maureen

Bericht door Maureen » 28 mar 2019 01:07

Zo is het Jeanette. Die paar centimeter zijn echt niet onoverkomelijk.

Plaats reactie