Charlotte schreef:Hartstikke leuk dat je zo tevreden bent met het resultaat.
Stix is dus weer "wie nie".
Hallo Charlotte,
Inderdaad "wie nie". Ik had er een hard hoofd in omdat ons vorige hondje (weliswaar een bastaardje, maar toch?) nooit leuk bij de kapper vandaan kwam. Daar heb ik zelf ook last van. Een week later ben ik altijd meer tevreden over het resultaat.
Maar, nogmaals, onze Stix is echt opgeknapt bij de kapper.
Leuk trouwens om je hier weer even te ontmoeten.
Om 8.00 uur heb ik Guusje weggebracht.
Zij zit op dit moment in de trimsalon . Mijn vriendin doet het helaas niet meer vanwege twee tennis en golfarmen .
Twee assistentes van de dierenarts zijn trimster, en hebben haar vanmorgen al met open armen ontvangen. Als het goed is wordt ze ook gewassen. Dat wordt dan de 1e keer in haar leven! Een van de dames heeft Smous Guus uit Venray als klant, maar die wordt vanwege een slechte ondervacht, gestript.
Mijn vingers hebben de afgelopen week behoorlijk gejeukt, had echt zin om zelf aan de slag te gaan, maar mijn verstand zei..nee!
Om tien uur kan ik haar weer gaan halen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Zij wassen altijd eerst de honden, heb ik mij laten vertellen.
Dat plukt zich fijner. Tja ik weet het ook niet. Mijn vriendin wilt juist een "vuile" vacht. Och voor een keertje zal het geen kwaad kunnen toch? Zou voor Guusje een nieuwe ervaring zijn. Nog eventjes dan is ze klaar.
Charlotte
Ik zou mij kunnen voorstellen dat het extra irritatie oplevert.
Of dat geen kwaad kan is afwachten. Stukkrabben gaat heel snel
en gemakkelijk. Het hoort ook niet bij smous, dat zouden de dames
moeten weten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Guusje is weer terug .
Ze hebben haar niet gewassen, het was dus niet nodig.
Omdat ik Guusje altijd zelf doe, merk ik wel dat ik erg kritisch wordt, maar ze ziet er netjes uit. Volgende keer doe ik het weer lekker zelf, en besteed die €35.00 fijn ergens anders aan.
Charlotte
Ja hoor het is gewoon Guusje.
Ik vind het altijd fijn als die oude vacht eraf is, want die is op een gegeven moment niet mooi meer. Bij Guusje slijt de vacht in haar nek als die langer wordt.
Dan krijgt ze van die pijpenkrullen aan haar kop en dat staat zo raar.
Finny heeft dat niet, toch een ander soort (steviger?) vacht.
Charlotte
Wat een verandering inderdaad! Leuk die voor en na foto's!
Maar goed dat ze niet gewassen is en vooral niet nà het plukken! Wij hebben daar zeer slechte ervaringen mee. (Beppie.) Het plukken geeft miniscule wondjes en wassen kan enorm gaan irriteren. De hond kan niet meer ophouden met krabben en kan daar ook nog wel een hele nacht mee doorgaan.
Ze ziet er goed uit, Charlotte, maar met vacht ook!
Gelukkig, dat ze haar niet gewassen hebben, het is sowieso slecht voor de smouzenvacht en voor hetzelfde geld was ze ook nog eens allergisch of zo voor het wasspul.
Voorlopig heeft Fija ook niet echt een stripvacht, als het te lang is gaat het in de nek ook echt krullen met van die kleine zachte krulletjes, maar zo haren ertussenuit plukken zoals bij Adah, lukt (nog?) niet. Ik had er dit keer wel wat pluis op laten zitten en nu het onderhaar er weer door komt, pluk ik het pluis weg (ministrippen ).
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Leuk de foto's van vóór en na de pluk. Maar goed dat ze niet gewassen is, dat werd al geschreven. Ik heb Lisa nog nooit gewassen. Heeft ze eens een erg vieze plek, dan maak ik alleen die plek schoon.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik zie ook echt het nut van wassen niet in hoor. Buiten de evt. irritatie wat dat zou veroorzaken. Peter is nu weer met ze wandelen, en ik weet zeker dat ze niet uit dat slootje blijven waar hij langs loopt.
Charlotte
Charlotte schreef:ik weet zeker dat ze niet uit dat slootje blijven waar hij langs loopt.
En dat alle troep ook wer zo verdwenen is
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
Jojo heeft ook zijn zomerkleren aan gekregen. Hij was voor het laatst geplukt in september en het haar werd echt lang met veel klitten op de buik. Ik naar de trimsalon, maar de kapster vroeg: "moet hij echt persé geplukt worden? Hij heeft gewoon geen plukvacht, alleen een heel klein beetje op de rug, de rest is echt te pluizig en dat doet hem alleen maar zeer als ik dat probeer te plukken. Vind je het goed als ik hem scheer?" En ik vond het goed . Misschien had ik nog wat langer moeten wachten, dat weet ik niet, maar zijn vacht voelt echt superzacht aan en ik wil er voor Jojo ook geen lijdensweg van gaan maken. Zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet. Hij ziet er nu wel een beetje debiel uit: heel dun scharminkeltje met hele grote flaporen en dunne hoge pootjes. Helaas (nog) geen foto's, ben ik nog een dummie in . Maar binnekort vakantie, misschien moet ik de maar eens nuttig gaan besteden?
Gewacht vanaf september moet toch echt lang genoeg zijn.
Wat ik mij dan wel afvraag of het wel zin heeft om te scheren.
Zou het dan niet beter zijn om regelmatig te kammen en alleen
de klitten weg te knippen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja Mary, dat dacht ik ook toen ik hem ophaalde. Kammen werd steeds afgeraden door smousenkenners omdat dat niet goed voor de vacht is. Dat heb ik nu dus ook minimaal gedaan. Maar die klitten bij de buik, oksels enzo, dat is op een gegeven moment wel erg vervelend. Volgende keer laat ik alleen zijn buik scheren en de binnenkant van de oren schoonknippen. En dan gewoon zelf goed kammen. Lijkt me veel mooier gezicht
Ben het met je eens Mary. Ik zou zelf dan nog liever de klitten op de buik wegknippen en de rest ook regelmatig flink doorkammen en zonodig op maat knippen. Een geschoren smous is inderdaad geen gezicht en de vacht wordt er alleen maar slechter van. Overigens heb ik op de plukdag gezien dat wolbalen toch plukbaar bleken.
H K Jelle 13-5-2004