Phoebe

Forum voor vragen, tips & trucs betreffende de plukvacht van een Smoushond.
Renate

Phoebe

Bericht door Renate »

Ik heb Phoebe net naar de trimster gebracht. Leuke vrouw. Wist er veel vanaf. Phoebe vond het daar hartstikke leuk, maar ik had niet anders verwacht, want ik ben nog nooit iets of iemand tegengekomen wat Phoebe niet leuk vindt....

Wel spannend hoor. Hoe zal ze er straks uitzien :?:
Laatst gewijzigd door Renate op 12 mei 2007, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Mary

Re: Phoebe

Bericht door Mary »

Renate schreef:
Wel spannend hoor. Hoe zal ze er straks uitzien :?:
Klein denk ik. :wink: :wink: :wink:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Tjonge nogal klein ja en vooral zo zacht. Echt weer puppyzacht!

Hoewel ik liever een volle smous zie, ben ik meer dan tevreden over het resultaat. Phoebe is nu even weg met Martijn en de kinderen, maar ik zal vanavond wat foto's maken en plaatsen.

Groetjes, Renate

Monique

Bericht door Monique »

Ging het plukken gemakkelijk Renate?
Jojo moet denk ik ook bijna, het haar valt op de rug in een scheiding. Zijn pony heb ik al een bijgeknipt 8)
Heeft Phoebe ook zoveel last van aan elkaar geklit haar op de buik en in de lies? Bij Jojo heb ik het laatst van ellende maar weg geknipt want borstelen liet hij daar niet meer toe, veel te pijnlijk :schrik: :cry:

Erna

Bericht door Erna »

Monique ik knip het haar op Lisa haar buik en in haar lies ook altijd. De klitjes moeten er toch uit en het haar is daar veel te zacht.

Ik was nieuwsgierig naar Phoebe, nog geen foto's zag ik. Renate nu is Phoebe nog een pup, maar ik vind een net geplukte Smous er ook altijd veel jonger uitzien. Dat zal bij Phoebe nog niet het geval zijn denk ik.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Gelukkig Erna, want van Ria begreep ik dat je door veel te borstelen die klitten kon voorkomen. Is mij helaas niet gelukt!

Renate

Bericht door Renate »

Sorry, sorry. Druk, druk, druk.

Eerst de meiden naar bed, toen Phoebe uitlaten en opruimen.
Via marktplaats had ik mijn fiets verkocht en die mensen wilden hem ook graag nog vanavond komen halen. Er zat van alles bij buggy-mee, fietsstoeltje e.d. en ik wil alles graag schoon meegeven. Ze konden het niet vinden en waren dus erg laat. Nou fiets weg en toen moesten Martijn en ik nog eten.

Maar ik wil Phoebe graag even showen dus net toch maar een paar foto's gemaakt. Zonder flitser, want daar is Phoebe niet zo weg van. Ze zijn dus een beetje donker. Morgen zet ik er wel wat duidelijkere foto's op. Ze staan in mijn foto-album.

Hoe vinden jullie Phoebe na haar eerste plukbeurt?

Groetjes, Renate

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mooi :!: :!:
Ze lijkt ook een mooi dicht ondervachtje te hebben. Ze ziet er echt helemaal top uit.
Wat is het toch een snoesje. :P :P
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Monique schreef:
Ging het plukken gemakkelijk Renate?
Jojo moet denk ik ook bijna, het haar valt op de rug in een scheiding. Zijn pony heb ik al een bijgeknipt
Heeft Phoebe ook zoveel last van aan elkaar geklit haar op de buik en in de lies? Bij Jojo heb ik het laatst van ellende maar weg geknipt want borstelen liet hij daar niet meer toe, veel te pijnlijk
Het plukken ging heel makkelijk. Phoebe heeft zich helemaal aan de trimster overgegeven. Toen ze het even zat was, heeft ze Phoebe even met haar eigen hond laten spelen. Na een kop koffie was Phoebe weer wat energie kwijt en heeft ze de klus afgemaakt. Ze is ongeveer 2 uur aan het plukken geweest en toch ben ik Phoebe 3 uur kwijt geweest, want ze neemt er echt de tijd voor. Ze wilde me van te voren ook niet zeggen hoelang ze bezig zou zijn. Ze vindt het belangrijk dat het prettig is voor de hond en sommige honden kun je in 1 keer plukken, anderen hebben wel 5 pauzes nodig. Tjonge wat een berg haar zeg!
Phoebe heeft nu een haal mooi kort, zacht vachtje over. Hier en daar kan ik haar nieuwe vacht al zien.
Phoebe heeft geen last van klitten in haar lies of op haar buik. Haar vacht is daar niet zo lang. Ik kam of borstel haar eigenlijk nooit. Moet dat wel?

Groetjes, Renate

Renate

Bericht door Renate »

Jeanette schreef:
Mooi
Ze lijkt ook een mooi dicht ondervachtje te hebben. Ze ziet er echt helemaal top uit.
Wat is het toch een snoesje.
Dank je, Jeanette. Ik heb nog nooit een geplukte smous in het echt gezien, dus is het een beetje moeilijk om te oordelen, maar voor zover ik kan oordelen, is ze heel netjes geplukt.

Ze heeft inderdaad een mooi 'zomerjasje' overgehouden. Ze heeft 1 kaal plekje op haar staart. Ik heb geen idee hoe ze daar aan gekomen is. Daar zat geen ondervachtje. De trimster heeft haar vacht daar wat langer gehouden, zodat je het plekje niet ziet. Het is geen wondje ofzo. Ik ben benieuwd of daar nog een vachtje komt.

Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef: Ik kam of borstel haar eigenlijk nooit. Moet dat wel?

Groetjes, Renate
Het moet niet. Is bij geheel plukken waarschijnlijk niet snel nodig.
Ik kam Pim wel, vanwege het strippen. Met een behoorlijk grove kam.
Een zachte borstel heb ik ook. Die is om de meeste prut van zijn kop
te poetsen wanneer hij zwart ziet. Daarbij vind ik het nodig dat hij
gewend blijft aan een uitgebreide inspectiebeurt door mij.

Erna

Bericht door Erna »

Renate ik vind dat Phoebe er mooi uit ziet na de pluk. Het is een schatje om te zien.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Ze ziet er schattig uit Renate! Wat een mooie grote zwarte neus heeft Phoebe, het steekt extra mooi af door die lichte kleur. Ben bmaar blij dat Phoebe geen lange haren bij haar buik heeft, werkelijk alle troep blijft daar hangen! Ik kan precies zien waar ik gwandeld heb aan de soort plantenresten die ik er uit haal..... :(

Ik maak voor Jojo in juni een afspraak. Ze zei de vorige keer ook: met 7 maanden moet hij weer komen, dan kan de rest van de vacht.

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb vanmorgen nieuwe foto's van Phoebe gemaakt. Overdag zijn ze een stuk duidelijker. Ze staan in mijn foto-album. Op de foto dat ze met het beerte speelt zie je ook het plekje op haar staart, waar ze geen vacht heeft. Het is een donker plekje. De trimster heeft het mooi weggewerkt.

Ik ben nog niet helemaal aan Phoebe's nieuwe vacht gewend. Ik mis mijn pluizebol wel. Hopelijk groeit het snel aan. Ik vind een rommelig hondje toch wel leuker :roll: .

Groetjes, Renate

Jeanette

Kale plek

Bericht door Jeanette »

Hoi Renate,
Dat kale plekje op die plaats, is niet zo raar. Stapper heeft het ook en bij veel smouzen zie je op die plaats, ong. 8 cm. vanaf de staart aanzet, een verschil in haarstructuur.
Vroeger werden ze ook op die plek gecoupeerd.
Er is een naam voor die plek, maar...even vergeten, misschien weet een van de anderen het.
Sam en Ayla hadden echt verschil in beharing daar en Stapper heeft nu na het plukken, net als Phoebe, een zwarte plek. Ik hoop ook dat het straks weer behaard is. Maar ondervacht zit er niet op!!

mirjam

phoebe

Bericht door mirjam »

hoi,
zo dat schild een hele jas joh :scratch: ,ze ziet er heel anders uit zo.
nu moet whoopi er ook bijna aan geloven garm,de jongens hebben de foto`s ook gezien, ze vinden het wel heel kaal maar zijn blij dat ze geen schortje heefnet als max,die vinden ze dus echt niet mooi als hij geplukt is, ik wel, :dog: lijkt het weer een beetje pup,
ik vind phoede wel heel erg foto geniek hoor, whoopi blijft nooit zitten die vind de camera veel te interesant :crazy: .

groetjes mirjam

Renate

@ mirjam

Bericht door Renate »

Ik ben het met jouw jongens eens. Ik vind Phoebe ook heel 'kaal' en ze heeft nu van die dunne pootjes. Ik doe wel een beetje pokon door haar drinkwater :lol: .

Phoebe fotogeniek :crazy: . Ja vast. Je moet eens weten hoeveel foto's ik knip voordat ik een paar goeie heb. Phoebe is net een stuiterbal! Op puppycursus noemde ze haar ook al zo zei Martijn.

Maar Phoebe is wel weer zo zacht als een pup. Dat vind ik wel heel leuk. Dat knuffelt zo lekker!

Ik ben reuze benieuwd hoe Whoopi eruit zien zonder haar ruige vacht. Whoopi was altijd al het wildst behaard van al haar broers en zussen.

Groetjes, Renate

Renate

Re: Kale plek

Bericht door Renate »

Jeanette schreef:Hoi Renate,
Dat kale plekje op die plaats, is niet zo raar. Stapper heeft het ook en bij veel smouzen zie je op die plaats, ong. 8 cm. vanaf de staart aanzet, een verschil in haarstructuur.
Vroeger werden ze ook op die plek gecoupeerd.
Er is een naam voor die plek, maar...even vergeten, misschien weet een van de anderen het.
Sam en Ayla hadden echt verschil in beharing daar en Stapper heeft nu na het plukken, net als Phoebe, een zwarte plek. Ik hoop ook dat het straks weer behaard is. Maar ondervacht zit er niet op!!
Bedankt voor de informatie. Dat wist ik niet. Maar je beschrijving klopt precies. Het plekje zit inderdaad op ongeveer 8 cm. Toen ze nog helemaal in haar vacht zat, was haar staart daar, hoe zal ik het noemen, extra ruig en stug, maar ondervacht ontbreekt. De huid ziet er verder rustig en goed uit. Geen wondje of iets dergelijks. Ik vind dat de trimster het netjes opgelost heeft door er een laagje haar over te laten vallen. Zo valt het bijna niet op.

Groetjes, Renate

Mary

Re: Kale plek

Bericht door Mary »

[quote="Jeanette"]
quote]

Misschien bedoel je dit?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

Jeanette

Wat een geklier?

Bericht door Jeanette »

Aha, Mary, jaaa, dat is 'm.
Onze smousjes staan dus gewoon dicht bij de natuur :P :P
De Wolfsklier/wolfsteken of vioolklier dus.
Op die topic vond ik als plaats:op een derde van de staart vanaf de basis (dus bij onze smousjes) en, op enkele centimeters vanaf de staartbasis.
Te zien aan de andere structuur van het haar en soms zelfs een echte klier. Kan dus wel eens ontstoken zijn ook, blijkbaar. Donkere vlek is dus ook normaal.
Het zat aan de binnenkant van mijn hersenpan te knagen, die klier, te klieren dus........
De naam ooit tegengekomen bij de cursus Dierenverzorging of Honden en kattenbesluit.
Nou Phoebe heeft dus gelukkig niets ongewoons, integendeel.

Gesloten