Moeilijke vacht

Forum voor vragen, tips & trucs betreffende de plukvacht van een Smoushond.
Gesloten
karin73

Moeilijke vacht

Bericht door karin73 »

De vacht van Suske was van het begin af aan al niet super (te zacht), maar sinds haar dracht is het nog minder...
Inmiddels is ze al 3 jaar verder, maar het blijft prut.
De laatste keer is ze in juli geplukt, dus echt al even geleden, maar ze is op dit moment nog niet plukrijp. Maar... haar vacht klit wel als een bezetene. Met veel moeite haal ik die klitten weg. Ze heeft er zelf echt last van.
Hoop maar dat ze snel plukrijp is! :schrik:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Maureen

Re: Moeilijke vacht

Bericht door Maureen »

Sneu voor haar!
Inderdaad maar hopen dat er snel geplukt kan worden, dan is het klitten tenminste weer even voorbij...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Bah wat vervelend Karin, Lisa heeft ook een te zachte vacht, en moeilijk te plukken. Maar niet zo erg als bij Suske. Bij Lies komen er alleen klitten op haar buik en soms haar poten. Pulk het zoveel mogelijk los maar als het te lastig wordt knip ik de klitten eruit. Is op de buik niet zo erg maar je kan natuurlijk niet overal knippen.
Hoe is Fien haar vacht, hoop beter dan die van Suske.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

corrie

Bericht door corrie »

Jutte had hetzelfde vachtprobleem. De klitten haalde ik eruit. Ze is 1x per 11_12 maanden pukrijp.Ze heeft heel veel onderacht. Ik puk haar 2x na met 6 weken en 3 maanden. Haar boven vacht is nu hard en goed te plukken. Haar oksels,buik en kop hou ik kort,er is daar geen ans op klitten meer.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

karin73

Bericht door karin73 »

De vacht van Fien is super, gelukkig maar. Familiekwaaltje aan de kant van de vader van Suske?
Als ik een klit weg haal, rent ze eerst weg, loopt een rondje onder de eettafel door en komt vervolgens heerlijk knuffelen. Als ze echt last heeft van een klit gaat ze pontificaal voor me staan...
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Ach gossie, ja ze kunnen er best last van hebben. Heb weleens een spanieltje te logeren gehad. Zijn hele oren zaten altijd onder de klitten. Zijn baasjes waren vrij laks daarin :boos: Hij kwam dan ook direct tegen me aanliggen zo van doe er wat aan. Ik was er altijd uren zoet mee maar hij ging wel klitloos naar huis.
Teun heeft ook nogal zacht haar. Het klit gelukkig niet echt, alleen af en toe een plukje net in zijn nek.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Gesloten