Koud zonder jas!
Koud zonder jas!
Vera is zo'n 5 dagen geleden geplukt en heeft het merkbaar kouder.
Ze zoekt onze schoten weer meer op en de plekken met zon of de bank met liefst een fleecedekentje over haar heen.
Herkennen jullie dit?
Voor mij is het wel extra interessant omdat ik haar bibberigheid eerder in verband bracht met haar toen net begonnen loopsheid. Ze was toen ook net geplukt.... Dus ja: komt het nou van het een of van hat ander? Of geeft allebei een reactie?
Ze zoekt onze schoten weer meer op en de plekken met zon of de bank met liefst een fleecedekentje over haar heen.
Herkennen jullie dit?
Voor mij is het wel extra interessant omdat ik haar bibberigheid eerder in verband bracht met haar toen net begonnen loopsheid. Ze was toen ook net geplukt.... Dus ja: komt het nou van het een of van hat ander? Of geeft allebei een reactie?
Gezien het weer en de temperatuur van het afgelopen weekend (21 gr. in huis)
en hoe het er nu voorstaat (nat, 17 gr. binnen) lijkt mij dat fleece-dekentje ook
wel wat. Het verschil in temperatuur in zo'n korte tijd is weer zo akelig groot.
Voor mij heeft Vera gelijk en is ze al bibberend dik in orde.
en hoe het er nu voorstaat (nat, 17 gr. binnen) lijkt mij dat fleece-dekentje ook
wel wat. Het verschil in temperatuur in zo'n korte tijd is weer zo akelig groot.
Voor mij heeft Vera gelijk en is ze al bibberend dik in orde.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Hoi hoi,
Bourtange staat in zakken en dozen in de logeerkamer
Ouwe Dieuwedap van Margo is net helemaal geschoren. Plukken ging helemaal niet meer. Het is niet anders. Margo gaat een fleece truitje voor haar kopen (baby/peuter-dingetje) want ze heeft het ook trillerig koud
Arme Veertje, allemaal naar haar hormoontjes staren en Veertje maar roepen: Ik heb het gewoon KOUD....tsja...als je ook geen honds verstaat.
Bourtange staat in zakken en dozen in de logeerkamer
Ouwe Dieuwedap van Margo is net helemaal geschoren. Plukken ging helemaal niet meer. Het is niet anders. Margo gaat een fleece truitje voor haar kopen (baby/peuter-dingetje) want ze heeft het ook trillerig koud
Arme Veertje, allemaal naar haar hormoontjes staren en Veertje maar roepen: Ik heb het gewoon KOUD....tsja...als je ook geen honds verstaat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Is goed te doen, hoor!
Een smouzenvrouw uit de beginperiode breide er een trui van.
Loes
Een smouzenvrouw uit de beginperiode breide er een trui van.
Loes
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dieuw is van Maart ' 91, dus dan telt het al lekker
Hondenhaar is goed te doen. Spinnen, vilten misschien ook wel. Maar het moet wel gemengd worden, want het is te harig i.p.v. wollig. Vooral omdat er geen ondervacht bijzit. En het schijnt altijd nog naar natte hond te ruiken als het vochtig wordt.
Tsja Ariënne, de tas gaat ook mee naar Bourtange
Hondenhaar is goed te doen. Spinnen, vilten misschien ook wel. Maar het moet wel gemengd worden, want het is te harig i.p.v. wollig. Vooral omdat er geen ondervacht bijzit. En het schijnt altijd nog naar natte hond te ruiken als het vochtig wordt.
Tsja Ariënne, de tas gaat ook mee naar Bourtange
O Jeanette, wat grappig! Ik had me nooit gerealiseerd, dat die lucht eraan blijft zitten. Aan die trui heb ik nooit geroken . De fokster van onze eerste smous Trieneke had die gemaakt, maar volgens mij toch van alleen puur smouzenhaar. Nou was dat paar een beetje "apart" qua instelling, woonomgeving e.d.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Vandaag heb ik iets van gekookte wol gekocht!
En tegelijkertijd iets (voor net) van wol, wat ik nog maar een paar keer had gedragen, compleet geruïneerd in de was. Per ongeluk. Maar Vera past het precies Toch nog een jasje, maatje 68 hooguit!
Jeanette heel veel succes (en goed weer) morgen op de markt met je mooie spullen!!
En tegelijkertijd iets (voor net) van wol, wat ik nog maar een paar keer had gedragen, compleet geruïneerd in de was. Per ongeluk. Maar Vera past het precies Toch nog een jasje, maatje 68 hooguit!
Jeanette heel veel succes (en goed weer) morgen op de markt met je mooie spullen!!
Aha, zo doe ik het ook wel eens. Gewoon te heet wassen!!
Die Vera, mazzelaartje. Een eigen wollen truitje.
Trouwens, de combinatie van vervilt breisel met leer of wax-coat is ook best leuk hoor.
Ik ben van plan daar ooit nog eens iets mee te doen.
Vandaag een kleine ramp, één paar babysokjes verkocht. Maar morgen is het mooier weer, dus vooruit maar weer.
Die Vera, mazzelaartje. Een eigen wollen truitje.
Trouwens, de combinatie van vervilt breisel met leer of wax-coat is ook best leuk hoor.
Ik ben van plan daar ooit nog eens iets mee te doen.
Vandaag een kleine ramp, één paar babysokjes verkocht. Maar morgen is het mooier weer, dus vooruit maar weer.
Jammer Jeanette dat je maar één paar baby sokjes hebt verkocht gisteren, hoop dat het vandaag beter gaat. Het weer werk in ieder geval iets in je voordeel, hier is het droog, maar wel fris.
Kan jij niet een mooi truitje voor Diew maken van haar eigen geschoren vacht, zou wel heel bijzonder zijn en vanwege haar eigen luchtje in het truitje ook heel vertrouwd voor haar.
Wat een mazzelaar is Vera dat jij je truitje te heet hebt gewassen. Ariënne toch maar een cursus honds gaan doen dan kan je Vera beter begrijpen.
Groetjes, Erna.
Kan jij niet een mooi truitje voor Diew maken van haar eigen geschoren vacht, zou wel heel bijzonder zijn en vanwege haar eigen luchtje in het truitje ook heel vertrouwd voor haar.
Wat een mazzelaar is Vera dat jij je truitje te heet hebt gewassen. Ariënne toch maar een cursus honds gaan doen dan kan je Vera beter begrijpen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.