Malle gewoontes
Malle gewoontes
's Avonds om half acht krijgt Stapper altijd iets te knagen. Maar wij nemen dan altijd koffie o.i.d. Daar krijgt hij altijd een koffiebrokje bij. Maar owee als
Lex eerst een lekkere bonk geeft en daarna koffie maakt. Dan laat Stapper de bonk .liggen, want het koffie brokje 'hoort' eerst. Wat een mafkees niet.
Overigens een echte vreetzak hoor. Hij vist de appelschilllen uit het schapenbakje en had er laatst ook behoorlijk wat geweekte schapenbrok uit gegeten.
Hapswoude hoor !!!
Lex eerst een lekkere bonk geeft en daarna koffie maakt. Dan laat Stapper de bonk .liggen, want het koffie brokje 'hoort' eerst. Wat een mafkees niet.
Overigens een echte vreetzak hoor. Hij vist de appelschilllen uit het schapenbakje en had er laatst ook behoorlijk wat geweekte schapenbrok uit gegeten.
Hapswoude hoor !!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Re: Malle gewoontes
Pim krijgt nu seniorenvoer. Ik heb de indruk dat het wel behoorlijk verschil
maakt. Normaal wacht hij 's avonds keurig op de groenten die hij ook krijgt.
Maar tegenwoordig komt hij het opeisen terwijl wij nog aan het eten zijn.
Dan beland je vanzelf aan de andere kant van de deur. Dat lost hij op door
keihard naar buiten te hollen en dan met zijn poten op de vensterbank te
gaan staan. Dan kan hij precies op mijn bord kijken. Raar gedoe.
maakt. Normaal wacht hij 's avonds keurig op de groenten die hij ook krijgt.
Maar tegenwoordig komt hij het opeisen terwijl wij nog aan het eten zijn.
Dan beland je vanzelf aan de andere kant van de deur. Dat lost hij op door
keihard naar buiten te hollen en dan met zijn poten op de vensterbank te
gaan staan. Dan kan hij precies op mijn bord kijken. Raar gedoe.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het is grappig om te zien hoe al die gewoontes er insluipen!
En die Pim is slim!
En die Pim is slim!
Appelschillen vindt Lisa ook lekker, vind het wel grappig zoals Stapper reageert op zijn bonk en koffiebrokje. Wij hebben geen schapen waar Lisa hun eten mee kan delen, ze deelt wel heel graag Sarie d'r eten met zichzelf als ze de kans krijgt.
Pim heeft geen zin om honger te lijden en kijkt het liefste het eten uit jou mond. Prima plek zo voor het raam.
Lisa krijgt van mij altijd een brokje bij de laatste uitlaatbeurt, ik hoef dat echt niet te vergeten hoor, daar zorgt ze wel voor. Ze tackelt me gewoon.
Groetjes, Erna.
Pim heeft geen zin om honger te lijden en kijkt het liefste het eten uit jou mond. Prima plek zo voor het raam.
Lisa krijgt van mij altijd een brokje bij de laatste uitlaatbeurt, ik hoef dat echt niet te vergeten hoor, daar zorgt ze wel voor. Ze tackelt me gewoon.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Die Pim,
Erg leuk zo'n slimme gluurder
Erg leuk zo'n slimme gluurder
Die van ons krijgen 's avonds ook altijd een kluifje als wij koffie drinken.
Gaan ze allebei keurig in hun eigen manden zitten. Als het eens een keertje wordt vergeten, blijven ze zo zitten, en weet je gauw genoeg hoe laat het is.
Maar ze laten het lekkers echt niet liggen als het voor de koffie wordt gegeven hoor.
Gaan ze allebei keurig in hun eigen manden zitten. Als het eens een keertje wordt vergeten, blijven ze zo zitten, en weet je gauw genoeg hoe laat het is.
Maar ze laten het lekkers echt niet liggen als het voor de koffie wordt gegeven hoor.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Jules is ook een van Hapswoude, maar hij is nog heel bescheiden bij Siem.
Siem is enorm fanatiek wat eten betreft. Hij slikt alles ook gewoon heel door. Hele frolics verdwijnen zo door zijn keelgat. Als er wat te verdelen valt vliegen zijn ogen door zijn hoofd om vooral niets te missen.
Als wij naar bed gaan krijgen ze altijd wat frolics. Die moeten ze dan vangen. Jules lukt het meestal wel, maar Siem klapt zijn bek vaak te snel dicht waardoor de frolics de hele keuken door vliegen. Wel zorgen dat je als eerste erbij bent om 'm te pakken. Ze blijven ook altijd netjes bij het kastje wachten tot ze aan de beurt geweest zijn, en dan het mandje in. Eerst nog proberen of ze echt niet in bed mogen en als ik dan zeg dat ze naar hun eigen bed moeten, sloffen ze met hun hoofd naar beneden de gang door naar de mand, om daar heel zielig in te gaan liggen. Grappig zulke gewoontes......
Siem is enorm fanatiek wat eten betreft. Hij slikt alles ook gewoon heel door. Hele frolics verdwijnen zo door zijn keelgat. Als er wat te verdelen valt vliegen zijn ogen door zijn hoofd om vooral niets te missen.
Als wij naar bed gaan krijgen ze altijd wat frolics. Die moeten ze dan vangen. Jules lukt het meestal wel, maar Siem klapt zijn bek vaak te snel dicht waardoor de frolics de hele keuken door vliegen. Wel zorgen dat je als eerste erbij bent om 'm te pakken. Ze blijven ook altijd netjes bij het kastje wachten tot ze aan de beurt geweest zijn, en dan het mandje in. Eerst nog proberen of ze echt niet in bed mogen en als ik dan zeg dat ze naar hun eigen bed moeten, sloffen ze met hun hoofd naar beneden de gang door naar de mand, om daar heel zielig in te gaan liggen. Grappig zulke gewoontes......
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Logé s, ook erg leuk. Die kunnen je soms op bepaaalde momenten zo aankijken, dan weet je zeker, het baasje heeft iets vergeten door te geven....er moet nu iets gebeuren, maar wat...........
Meestal toch eenvoudiger dan je denkt.Jeanette schreef:....er moet nu iets gebeuren, maar wat...........
Je roept wijs maar aan, dan gaan ze toch als een speer naar de koelkast.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Grappig en slim zijn die smousjes. Lisa is er ook als de kippen bij als er iets uitgedeeld wordt, nu moet ik wel zeggen dat zij weinig tussendoor krijgt. Er liggen genoeg kauwstaven voor haar in huis die ze kan pakken. De brokjes die ze soms tussendoor krijgt zijn pieterpeuterig klein, Pim vraagt haar altijd of ze d'r bril wel op heeft, anders kan z e ze niet zien.
Lisa schrokt haar eten of brokjes niet naar binnen, ik denk dat Siem dat doet omdat hij in Jules toch een concurent ziet op dat gebied. Ik merk aan Lisa als er andere honden in de buurt zijn, ze toch iets gehaaider is.
Wubke misschien moet je ook op hele kleine beloningsbrokjes overgaan, of anders de Frolicbrokjes in drieën of vieren breken. Het gaat de honden om iets lekkers, het maakt hen denk ik niet uit hoe groot iets is.
Lisa is in een maand tijd 550 gram afgevallen, dat is best veel. Ze zit nu bijna op het gewicht van voor de pups. Ik schreef al dat ze op een ander voer is overgegaan en ik haar meteen veel minder gaf dan op de verpakking staat. (Ariënne ik moet de hoeveelheid nog steeds nakijken) Ze heeft in de vakantie veel meer beweging gekregen dan normaal, dus zal het nu minder snel gaan. Ook de sterilisatie zal zorgen dat er geen gewichtafname meer zal zijn. Als Lisa zo blijft ben ik dik tevreden. Ze weegt nu 9.35 kilo.
Groetjes, Erna.
Lisa schrokt haar eten of brokjes niet naar binnen, ik denk dat Siem dat doet omdat hij in Jules toch een concurent ziet op dat gebied. Ik merk aan Lisa als er andere honden in de buurt zijn, ze toch iets gehaaider is.
Wubke misschien moet je ook op hele kleine beloningsbrokjes overgaan, of anders de Frolicbrokjes in drieën of vieren breken. Het gaat de honden om iets lekkers, het maakt hen denk ik niet uit hoe groot iets is.
Lisa is in een maand tijd 550 gram afgevallen, dat is best veel. Ze zit nu bijna op het gewicht van voor de pups. Ik schreef al dat ze op een ander voer is overgegaan en ik haar meteen veel minder gaf dan op de verpakking staat. (Ariënne ik moet de hoeveelheid nog steeds nakijken) Ze heeft in de vakantie veel meer beweging gekregen dan normaal, dus zal het nu minder snel gaan. Ook de sterilisatie zal zorgen dat er geen gewichtafname meer zal zijn. Als Lisa zo blijft ben ik dik tevreden. Ze weegt nu 9.35 kilo.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Een nieuwe gewoonte van onze veelvraat Boy.
Wim doet de brokken in z'n bak en zet het neer maar Boy kijkt er niet eens naar.Als ik de bak dan pak en weer neer zet schrokt hij alles op
Wim doet de brokken in z'n bak en zet het neer maar Boy kijkt er niet eens naar.Als ik de bak dan pak en weer neer zet schrokt hij alles op
Laatst gewijzigd door rini op 12 jun 2013, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is duidelijk. Hij wil zijn eten van het vrouwtje krijgen. Die smaken beter!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Nou zeg!!
De meeste malle gewoontes hebben toch wel met eten te maken zo te zien...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Wonderlijk toch...wat heeft zo'n hondje toch tussen de oortjes.
Die Boy, dat zou Lisa niet doen, ze zou het snel naar binnen werken.
Hierboven las ik de tekst van mezelf dat Lisa niet schrokt, weet eigenlijk niet wanneer het is veranderd, want Lisa is een ramp met eten. Sommige dingen durf ik haar niet meer te geven, ze zou er in stikken zoals zij het naar binnen werkt.
Als Lisa vlees krijgt prak ik het stevig in haar bak, moet ze er iets meer moeite voor doen. En tussen haar brokken leg ik een grote kong, daar moet ze dan omheen eten. Anders slikt ze alles in een rap tempo door.
Lisa kan klokkijken, nou ja daar lijkt het op. Als wij om 7.30 nog niet uit bed zijn komt ze Pim wakker maken. Bij mij krijgt ze geen gehoor en dat weet ze heel goed.
Hierboven las ik de tekst van mezelf dat Lisa niet schrokt, weet eigenlijk niet wanneer het is veranderd, want Lisa is een ramp met eten. Sommige dingen durf ik haar niet meer te geven, ze zou er in stikken zoals zij het naar binnen werkt.
Als Lisa vlees krijgt prak ik het stevig in haar bak, moet ze er iets meer moeite voor doen. En tussen haar brokken leg ik een grote kong, daar moet ze dan omheen eten. Anders slikt ze alles in een rap tempo door.
Lisa kan klokkijken, nou ja daar lijkt het op. Als wij om 7.30 nog niet uit bed zijn komt ze Pim wakker maken. Bij mij krijgt ze geen gehoor en dat weet ze heel goed.
Dat gezeur met eten heeft denk ik te maken met z'n medicijnen want die geeft Wim en Boy begint sinds een tijdje tegen te sputteren met het geven van al die pillen en niet eten is in dit geval geen optie want Boy begint af te vallen.
Erna,wist je dat niet dat smousjes precies weten hoelaat of het is
Erna,wist je dat niet dat smousjes precies weten hoelaat of het is