Gedroogd vlees, vis, enz.
Re: Gedroogd vlees, vis, enz.
Oei Arienne, gevaarlijk bezig geweest .
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Jakkes Ariènne....wat nu...niets beschadigd.
Geen hechtingen
Geen hechtingen
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Nee joh, aanstelleritis! Eén pleister is er al weer af. :wink2:
Echt een succes, die gedroogde kippennekken, kippenklauwen, spiering en spiervlees. Alleen heb ik het hoefje met nog een stukje poot er aan even weggelegd. De hoeveelheid kalk was duidelijk teveel voor Senna. Ik denk dat ze uit haar gewone voer al genoeg calcium binnen krijgt. Haar ontlasting was heel erg licht van kleur. Ik bewaar het maar voor als ze een keer niet wil eten. Wel een raar gezicht overigens als er zo'n klauw uit haar bekkie steekt.
Het zal goed zijn, en erg lekker, Maar Lisa krijgt het niet van mij.
Ze is gulzig, ben bang dat ze er in stikt.
Ik droog wel kipfilet als belonings brokjes voor haar. En ze krijgt stukken gedroogde lever, ben daarbij altijd blij als ze het op heeft.
Ze is gulzig, ben bang dat ze er in stikt.
Ik droog wel kipfilet als belonings brokjes voor haar. En ze krijgt stukken gedroogde lever, ben daarbij altijd blij als ze het op heeft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Kan je dat lang bewaren, Yvonne.
Al dat lekkers lag daar toch in de zon, maar dat kan geen kwaad?
Als onze honden zo'n (half) kalkbot van de Lidl hebben gehad, is hun ontlasting ook heel licht van kleur. Krijgen ze niet vaak.
Al dat lekkers lag daar toch in de zon, maar dat kan geen kwaad?
Als onze honden zo'n (half) kalkbot van de Lidl hebben gehad, is hun ontlasting ook heel licht van kleur. Krijgen ze niet vaak.
Charlotte
De poten en nekken zijn hier ook een groot succes. Knauw, knauw en ze zijn weg.
Vind het wel een raar gezicht die poten, maar ergens wel heel bevredigend dat ook die worden gegeten, al zullen ze er anders wel iets anders mee doen. Malen door voer of zo ?
Ik denk niet dat ze gaan stinken, want ze zijn echt helemaal bros gedroogd en vlees en vis voor mensen wordt/werd ook gedroogd om maanden te kunnen bewaren.
Vind het wel een raar gezicht die poten, maar ergens wel heel bevredigend dat ook die worden gegeten, al zullen ze er anders wel iets anders mee doen. Malen door voer of zo ?
Ik denk niet dat ze gaan stinken, want ze zijn echt helemaal bros gedroogd en vlees en vis voor mensen wordt/werd ook gedroogd om maanden te kunnen bewaren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Eva, niet de leukste praatjes voor een vegetariër hè?
Erna, ik ben met dat gedroogde spul minder bang dat ze een te groot stuk inslikt. Het is heel bros en klinkt ook knisperig. Ze hapt er echt van. Senna heeft wel eens een te groot stuk gewoon kauwbot ingeslikt en dat duurt wel even voordat het zacht is. Dat kwam er ook precies zo weer uit, dat was wel heel eng.
Charlotte, ik denk dat je het heel lang kunt bewaren. Ik heb het nog gevraagd bij het kraampje of het niet erg was dat het zo in de zon lag, maar ze verzekerde mij dat dit niet erg is bij gedroogd vlees.
Loes, dat vind ik ook. Als zo'n beest dan toch geslacht wordt, dan maar zoveel mogelijk ervan nuttigen. Dit is overigens wel mijn grens. Hele prooidieren krijgt ze niet van mij. Dat hoef ik niet te zien hoe ze die opeet.
Erna, ik ben met dat gedroogde spul minder bang dat ze een te groot stuk inslikt. Het is heel bros en klinkt ook knisperig. Ze hapt er echt van. Senna heeft wel eens een te groot stuk gewoon kauwbot ingeslikt en dat duurt wel even voordat het zacht is. Dat kwam er ook precies zo weer uit, dat was wel heel eng.
Charlotte, ik denk dat je het heel lang kunt bewaren. Ik heb het nog gevraagd bij het kraampje of het niet erg was dat het zo in de zon lag, maar ze verzekerde mij dat dit niet erg is bij gedroogd vlees.
Loes, dat vind ik ook. Als zo'n beest dan toch geslacht wordt, dan maar zoveel mogelijk ervan nuttigen. Dit is overigens wel mijn grens. Hele prooidieren krijgt ze niet van mij. Dat hoef ik niet te zien hoe ze die opeet.
-
Hier smikkelen de smousjes ook lekker van dat gedroogde vlees van Erkemeder. Ik vind het luguber maar zij gelukkig niet. De pootjes hebben we maar niet gekocht, ik kreeg al kippenvel toen ik ze zag.
José, Sammy & Lieveke
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Afgelopen Kerst heb ik een voedseldroger van mijn jongens gekregen. Het apparaat was alleen uitverkocht, maar kwam gisteren dan toch eindelijk binnen.
De eerste lading kipfilet is gedroogd en nu ligt een lading appelschijfjes te drogen. (De kip is goedgekeurd door Bobbie)
Vanmiddag ga ik reepjes (mooi, vetarm) rundvlees marineren om morgen voor onszelf een lading beefjerky's te gaan maken. Die machine is natuurlijk niet alleen voor Bobbie; hij zal hier overuren gaan maken vrees ik...
Ik wil ook lekker tomaatjes drogen en van de zomer kan ik mooi een voorraadje aanleggen van verse kruiden uit de tuin. Voor Bobbie ben ik nu op zoek naar een leverancier van lekker slachtafval zoals konijnenoren, kippennekken, koeienlippen, visvellen e.d.
Zijn maaltijden zullen nu nu nog veel kleiner worden; straks heb ik zoveel lekkers voor tussendoor...!
Erna, gebruik jij je droger nog regelmatig?
De eerste lading kipfilet is gedroogd en nu ligt een lading appelschijfjes te drogen. (De kip is goedgekeurd door Bobbie)
Vanmiddag ga ik reepjes (mooi, vetarm) rundvlees marineren om morgen voor onszelf een lading beefjerky's te gaan maken. Die machine is natuurlijk niet alleen voor Bobbie; hij zal hier overuren gaan maken vrees ik...
Ik wil ook lekker tomaatjes drogen en van de zomer kan ik mooi een voorraadje aanleggen van verse kruiden uit de tuin. Voor Bobbie ben ik nu op zoek naar een leverancier van lekker slachtafval zoals konijnenoren, kippennekken, koeienlippen, visvellen e.d.
Zijn maaltijden zullen nu nu nog veel kleiner worden; straks heb ik zoveel lekkers voor tussendoor...!
Erna, gebruik jij je droger nog regelmatig?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Nee niet zo vaak eigenlijk.
Het duurt erg lang voor iets gedroogd is, (acht uur) en het geluid dat hij maakt vind ik niet zo prettig.
Moet hem eigenlijk s'nacht aanzetten, of in de schuur.
Leuk dat je er van alles in wil drogen Martine, je maakt mij weer enthousiast.
Het duurt erg lang voor iets gedroogd is, (acht uur) en het geluid dat hij maakt vind ik niet zo prettig.
Moet hem eigenlijk s'nacht aanzetten, of in de schuur.
Leuk dat je er van alles in wil drogen Martine, je maakt mij weer enthousiast.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hij maakt idd een zoemend geluid. Hier staat hij in de bijkeuken en thuis gaat hij de schuur in, of gebruik ik hem 's-nachts. (Ook in de schuur overigens; er komt een heerlijke geur vanaf en dat vind ik zielig voor Bobbie die straks thuis weer 's-nachts beneden blijft) De kipfilet van gisteren had ik echter flinterdun gesneden en was na 2,5 uur droog. (Als je het vlees vooraf een uur of 5 in de vriezer legt, kun je heel dun snijden.) Dat zou je tijdens het boodschappen doen kunnen drogen. Dit stonk ook niet zo zoals lever of nier wel schijnt te doen)
Ik heb net alvast een appeltje geproefd; zooo lekker en intens van smaak! Nog een paar uurtjes en hier kan gezond gesnackt worden...
Ik heb net alvast een appeltje geproefd; zooo lekker en intens van smaak! Nog een paar uurtjes en hier kan gezond gesnackt worden...
Dat klinkt lekker Martine. Ben dol op droog fruit, maar wat je koopt is vaak gesuikerd.
Ben benieuwd of je makkelijk en niet te duur aan slachtafval kunt komen. Tenslotte gooien ze dat ook door snacks ed voor menselijke consumptie,
Ben benieuwd of je makkelijk en niet te duur aan slachtafval kunt komen. Tenslotte gooien ze dat ook door snacks ed voor menselijke consumptie,
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Oh oh, ik sla helemaal door...
Ik vind het ook zo leuk... en lekker...!
Ik vind het ook zo leuk... en lekker...!
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Nu kan ik mij wel een voorstelling maken van je droogmachine.
Kunnen de onderdelen in de vaatwasser?
Kunnen de onderdelen in de vaatwasser?
Charlotte
Vast wel Charlotte, maar met de hand is het echt zo gebeurd. Als ze erg vies zijn (na lever, pens o.i.d.) laat ik ze even weken in de gootsteen. Om de trays te laten drogen zet ik de machine gewoon even 5 minuten aan. Ze nemen veel ruimte in in de vaatwasser omdat ze te hoog zijn om er rechtop ingezet te worden. Liggend past het wel, maar om nou de vaatwasser alleen voor dit te laten lopen...
Ziet er goed uit Martine.
Banaan gedroogd is ook erg lekker.
Banaan gedroogd is ook erg lekker.
Erna schreef: Banaan gedroogd is ook erg lekker.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011