Welk voer???
Re: Welk voer???
Ik heb er nog nooit van gehoord.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Heeft iemand de "Keuringsdienst van waarde" gezien?
Ik weet niet zo goed wat ik ervan denken moet.
Alle slachtresten en kadavers die opgehaald worden door de Rendac gaan in diervoeding?
Wij hebben in november ons paard in moeten laten slapen, nadat hij allerlei pijnstillers etc. ingespoten gekregen heeft. De Rendac heeft haar na 2 dagen opgehaald, maar ik vraag me nu af; zijn al die geneesmiddelen niet schadelijk voor huisdieren? Of houden ze die gescheiden? Ik kreeg de indruk van niet.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan denken moet.
Alle slachtresten en kadavers die opgehaald worden door de Rendac gaan in diervoeding?
Wij hebben in november ons paard in moeten laten slapen, nadat hij allerlei pijnstillers etc. ingespoten gekregen heeft. De Rendac heeft haar na 2 dagen opgehaald, maar ik vraag me nu af; zijn al die geneesmiddelen niet schadelijk voor huisdieren? Of houden ze die gescheiden? Ik kreeg de indruk van niet.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Niet gezien. Maar als een dier vol medicijnen zit kan dat nooit gezond zijn voor in het voer.....
Wel triest van jullie paard Wubke. Ouderdom of was er meer aan de hand?
Wel triest van jullie paard Wubke. Ouderdom of was er meer aan de hand?
Maureen
Ach Wubke, jullie paard overleden. Moet nog wel ergens een foto van hem hebben.
Je zal hem wel missen.
Mag toch hopen dat ze wel zorgvuldig om zullen gaan met wat ze in het voer verwerken.
Je zal hem wel missen.
Mag toch hopen dat ze wel zorgvuldig om zullen gaan met wat ze in het voer verwerken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat akelig Wubke. Een paard is doordat hij vaak behoorlijk oud wordt toch een speciaal lid van het gezin.
Het zou me niks verwonderen als elk kadaver ook als hij wegens ziekte is behandeld en gestorven gewoon in dierenvoer belandt.
Ik zie ze nog niet zo keuren als vlees voor menselijke consumptie, maar daar zitten zelfs allerlei groeihormonen, antibiotica ed in.
Het zou me niks verwonderen als elk kadaver ook als hij wegens ziekte is behandeld en gestorven gewoon in dierenvoer belandt.
Ik zie ze nog niet zo keuren als vlees voor menselijke consumptie, maar daar zitten zelfs allerlei groeihormonen, antibiotica ed in.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het was zeer plotseling met het paard. Koliek, geen redden meer aan.
Ze was al wel met "pensioen", maar ik ging nog zo'n 2 keer in de week de honden uitlaten te paard, en naar de recreantenles. Er was verder nog niets mis met haar en zou nog jaren meekunnen. Ik mis haar nog steeds.
Maar toen ik die uitzending gezien had, moest ik er wel aan denken.....er is vanalles ingespoten die dag, en uiteindelijk is ze door de Rendac opgehaald. Ik was in de veronderstelling dat het verbrand zou worden, maar daar werd anders verteld.
Het gaat me overigens niet om het feit dat ze in honden/kattenvoer terecht zou komen, want het is niet meer dan het omhulsel wat meegegaan is.
Maar meer om alle troep die erin gespoten is.
Ze was al wel met "pensioen", maar ik ging nog zo'n 2 keer in de week de honden uitlaten te paard, en naar de recreantenles. Er was verder nog niets mis met haar en zou nog jaren meekunnen. Ik mis haar nog steeds.
Maar toen ik die uitzending gezien had, moest ik er wel aan denken.....er is vanalles ingespoten die dag, en uiteindelijk is ze door de Rendac opgehaald. Ik was in de veronderstelling dat het verbrand zou worden, maar daar werd anders verteld.
Het gaat me overigens niet om het feit dat ze in honden/kattenvoer terecht zou komen, want het is niet meer dan het omhulsel wat meegegaan is.
Maar meer om alle troep die erin gespoten is.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Wat een gemis Wubke.
Het programma hebben we niet gezien, maar ik weet dat ook ooit het verhaal rondging over elanden en zwijnen die radioactief waren, maar ook in dierenvoer belandden. Een rot idee. Er wordt wat af gerommeld.![boos :boos:](./images/smilies/Smiley-boos.gif)
![troost :(:)](./images/smilies/Smiley%20console.gif)
Het programma hebben we niet gezien, maar ik weet dat ook ooit het verhaal rondging over elanden en zwijnen die radioactief waren, maar ook in dierenvoer belandden. Een rot idee. Er wordt wat af gerommeld.
![boos :boos:](./images/smilies/Smiley-boos.gif)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Logisch dat je haar nog mist Wubke.
Ze was toch een maatje al die jaren....
Maureen
- e kuilboer
Hey Wubke, ja, je moet er niet aan denken he. Het is vreselijk als je een dierbaar paard verliest. Maar nog erger als je bedenkt dat al die medicijnen dan weer door voer voor andere dierbare beesten gaat... Ik heb zelf ook een paard, nu 21. Redelijk op leeftijd maar gelukkig nog goed genoeg. Er is mij ook verteld dat ze niet 'gebruikt' mogen worden als er medicijnen zijn toegediend. Blijft een duister gebied.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
-
Wat zal je haar missen Wubke. Altijd verdrietig om een geliefd dier in te moeten laten slapen.
Je moet er toch niet aan denken dat er medicatie in het dierenvlees zit. Maar ja wat Loes lal zegt zelfs in vlees voor menselijke consumptie zit al van alles wat niet gezond is.
José, Sammy & Lieveke
![dog :dog:](./images/smilies/smiley_dog.gif)
Je moet er toch niet aan denken dat er medicatie in het dierenvlees zit. Maar ja wat Loes lal zegt zelfs in vlees voor menselijke consumptie zit al van alles wat niet gezond is.
![niks :niks:](./images/smilies/Smiley-thumbdown.gif)
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Poeh Wubke, wat een verdrietig verhaal.
En van dat verwerkingsverhaal wordt je niet echt vrolijk....
En van dat verwerkingsverhaal wordt je niet echt vrolijk....
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Och wat een een verdrietig verhaal. Koliek is zo ongrijpbaar zo is je paard gezond en dan is hij opeens doodziek. Ons paard is ook al 19 jaar oud maar ik zou hem niet willen missen. Veel sterkte met het verwerken van jullie verlies. Gerry.
Pfoe Wubke; dat is niet niks...
Alsnog sterkte met het verwerken van dit verlies.
Was dit je enige paard, of kun je wel nog steeds regelmatig rijden?
Alsnog sterkte met het verwerken van dit verlies.
![boeketje bloemen :boeketje:](./images/smilies/smilie_bouquet.gif)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik heb het antwoord even in een nieuw onderwerp gezet.
Ik hoop dat ons jonge paard voorlopig nog niet in het diervoeder terecht komt.![nee :nee:](./images/smilies/Smiley-nee.gif)
Ik hoop dat ons jonge paard voorlopig nog niet in het diervoeder terecht komt.
![nee :nee:](./images/smilies/Smiley-nee.gif)
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Wij zijn van plan over te stappen op Orijen hondenvoer.
Biologisch en heel erg veel goed vlees in verwerkt.
Nadeel is, dat het van ver komt, dus niet erg milieu vriendelijk.
Het is ook heel duur, maar we hoeven dan geen vlees meer extra te geven.
We hebben al tegen Dieuw gezegd dat ze maar een krantenwijkje moet nemen.
Het proefzakje werkten ze smakelijk naar binnen.
Ik heb de stille hoop dat ze dan minder poep gaan eten, maar goed, dat is misschien ook een slechte gewoonte geworden.
Vlees en karkassen enz, voeren heb ik wel eens over nagedacht.
Maar waar komen al die eendenkarkassen enz. vandaan?
Van de eendefokkerijen in weet ik veel?? Kan ik geen duidelijkheid over krijgen.
En om ze nu zelf een ree te laten vangen gaat me iets te ver.
Bloem zou het wel wat lijken.
Biologisch en heel erg veel goed vlees in verwerkt.
Nadeel is, dat het van ver komt, dus niet erg milieu vriendelijk.
Het is ook heel duur, maar we hoeven dan geen vlees meer extra te geven.
We hebben al tegen Dieuw gezegd dat ze maar een krantenwijkje moet nemen.
![grijns :grijns:](./images/smilies/04.gif)
Het proefzakje werkten ze smakelijk naar binnen.
Ik heb de stille hoop dat ze dan minder poep gaan eten, maar goed, dat is misschien ook een slechte gewoonte geworden.
Vlees en karkassen enz, voeren heb ik wel eens over nagedacht.
Maar waar komen al die eendenkarkassen enz. vandaan?
Van de eendefokkerijen in weet ik veel?? Kan ik geen duidelijkheid over krijgen.
En om ze nu zelf een ree te laten vangen gaat me iets te ver.
Bloem zou het wel wat lijken.
Dat voer komt al sinds 2010 ter sprake.
Heb je het nog nooit uitgeprobeerd?
Ben je afgestapt van vlees voeren?
Heb je het nog nooit uitgeprobeerd?
Ben je afgestapt van vlees voeren?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Nee Mary, ik had er nog nooit van gehoord.
Ook niet iets dat in biologische winkels ligt o.i.d.
We gaven twee keer per week Carnibest en sinds we Farmfood voerden nog maar één keer per week.
Ik denk dat je naast Orijen geen vlees hoeft te geven, maar we gaan het eens een poosje proberen.
Ook niet iets dat in biologische winkels ligt o.i.d.
We gaven twee keer per week Carnibest en sinds we Farmfood voerden nog maar één keer per week.
Ik denk dat je naast Orijen geen vlees hoeft te geven, maar we gaan het eens een poosje proberen.
Even intikken bij zoeken, het zal je verbazen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Jeetje wat een ervaringen over voeding. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Wij mogen onze pup volgende week verwelkomen en willen hem eigenlijk (ook) KVV geven. Moet je dit zelf altijd per portie invriezen of zijn er ook per portie verpakte varianten te verkrijgen. Is KVV te combineren met brokken (lees hier goede ervaringen over carocroc) ivm vakantie/oppas? Of bijvoorbeeld doordeweeks brokken en weekend KVV (of net andersom)? Of is dat niet aan te bevelen ... De eerdere tips zijn van lange tijd geleden, misschien kan iemand ons op weg helpen?
Bij ons woont Polo/Bo - 03-06-2015 (Babs x Brennie)
- jetwolrich
Er zijn zoveel meningen over hondenvoer, dat je bijna niet meer weet wat goed is en wat niet.
Ik ben zelf van de "Farmfoodschool", brokken en eens per week vuile pens voor de darmflora.
Maar dan voer je alleen rundvlees, schijnt allergieën te kunnen geven op termijn.
Dus zo nu en dan afwisselen met een ander soort vlees.
Gisteravond heb ik de honden een mengsel gegeven van paard, lam, zalm en kip, kant en klaar gemalen gekocht.
Maar ja, waar komt dat vlees vandaan? Een zielig Roemeens paard??? Geen fijn idee.
Ik denk dat je best brokken kunt geven, maar de darmen moeten zo nu en dan uitgedaagd worden om goed aan het werk te gaan. Gezondheid en goede darmflora gaan samen.
De vraag naar biologisch vlees is zo groot, daar moet wel mee gesjoemeld worden op een gegeven moment. Wat Jeanette zegt is waar. Wild is dan het veiligste en het meest betrouwbaar. Ik zie ons al crossen door de bossen!![bibbers :bibbers:](./images/smilies/nerves.gif)
Ik ben zelf van de "Farmfoodschool", brokken en eens per week vuile pens voor de darmflora.
Maar dan voer je alleen rundvlees, schijnt allergieën te kunnen geven op termijn.
Dus zo nu en dan afwisselen met een ander soort vlees.
Gisteravond heb ik de honden een mengsel gegeven van paard, lam, zalm en kip, kant en klaar gemalen gekocht.
Maar ja, waar komt dat vlees vandaan? Een zielig Roemeens paard??? Geen fijn idee.
Ik denk dat je best brokken kunt geven, maar de darmen moeten zo nu en dan uitgedaagd worden om goed aan het werk te gaan. Gezondheid en goede darmflora gaan samen.
De vraag naar biologisch vlees is zo groot, daar moet wel mee gesjoemeld worden op een gegeven moment. Wat Jeanette zegt is waar. Wild is dan het veiligste en het meest betrouwbaar. Ik zie ons al crossen door de bossen!
![bibbers :bibbers:](./images/smilies/nerves.gif)
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018