Wat krijgen jullie hondjes te eten?
Groente
Welke groenten mogen honden hebben? Ik geef Phoebe wel eens wat boontjes, maar ik heb geen idee of ze dat wel hebben mag.
Ook steelt ze vaak een stronkje bloemkool van Puk, ons konijn. Als ze groente mag hebben, zou ik haar graag wat geven.
Zijn er ook groenten bij die ze niet mogen?
Ook steelt ze vaak een stronkje bloemkool van Puk, ons konijn. Als ze groente mag hebben, zou ik haar graag wat geven.
Zijn er ook groenten bij die ze niet mogen?
Laatst gewijzigd door Renate op 03 okt 2007, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Boontjes mogen ze zeker, want dat wordt aangeraden als vulling als een hond op dieet moet. Ik gaf de pups in het nest alijd een grote winterwortel om mee te spelen en op te knauwen (van Maria geleerd) en (bloem)koolstronken eten mijn honden ook graag. Tomaat en komkommer trouwens ook.
Als ik het me goed herinner, zijn uien niet goed en uiteraard rauwe aardappelen niet Over gekookte aardappelen verschillen de meningen, ze zouden in maag en darmen kunnen gaan gisten.
De trainer op puppyles was een groot voorstander van groente en fruit als "bijvoer".
Moet even verder, want onze liefies komen thuis en die willen nu brokken!!!
Als ik het me goed herinner, zijn uien niet goed en uiteraard rauwe aardappelen niet Over gekookte aardappelen verschillen de meningen, ze zouden in maag en darmen kunnen gaan gisten.
De trainer op puppyles was een groot voorstander van groente en fruit als "bijvoer".
Moet even verder, want onze liefies komen thuis en die willen nu brokken!!!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Sperciebonen zijn inderdaad bekend als vulling voor te dikke honden. Mijn buurvrouw koopt het in blik per tree tegelijk voor haar te dikke Dalmatiër. Appel, peer, banaan, komkommer, stukjes rauwe groente...het gaat er allemaal in. Sam lustte ook augurk en Pieuw at het liefst wortelsalade, maar dan wel lekker aangemaakt.
Dat van die wortel ga ik onthouden !!
Dat van die wortel ga ik onthouden !!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
OK. Bedankt voor de informatie, Loes en Jeanette.
Ik voer Phoebe voornamelijk brokken, maar als er wat over is, wil ik nog wel eens een stukje kip voor haar koken. Phoebe is dol op sperciebonen met kip. Uiteraard krijgt ze dit niet extra maar in plaats van brokken. Ik zal haar ook eens een stuk winterpeen geven als we peen-en-uienstamp eten.
Ik heb haar nog nooit aardappelen gegeven omdat ik altijd een schepje zout mee kook, maar ik had niet gedacht dat dat slecht zou zijn. Goed dat ik dat weet.
Ze krijgt ook wel eens wat rijst als we over hebben. Dat mag toch zeker ook wel?
Phoebe lust wel fruit: kleine stukjes appel of peer en ze is dol op banaan. Meer heb ik nog niet geprobeerd. Oja, ze pikt wel eens een paar druiven die vogels hebben laten vallen als we bij mijn ouders zijn, maar daar heeft ze al snel genoeg van.
Ik voer Phoebe voornamelijk brokken, maar als er wat over is, wil ik nog wel eens een stukje kip voor haar koken. Phoebe is dol op sperciebonen met kip. Uiteraard krijgt ze dit niet extra maar in plaats van brokken. Ik zal haar ook eens een stuk winterpeen geven als we peen-en-uienstamp eten.
Ik heb haar nog nooit aardappelen gegeven omdat ik altijd een schepje zout mee kook, maar ik had niet gedacht dat dat slecht zou zijn. Goed dat ik dat weet.
Ze krijgt ook wel eens wat rijst als we over hebben. Dat mag toch zeker ook wel?
Phoebe lust wel fruit: kleine stukjes appel of peer en ze is dol op banaan. Meer heb ik nog niet geprobeerd. Oja, ze pikt wel eens een paar druiven die vogels hebben laten vallen als we bij mijn ouders zijn, maar daar heeft ze al snel genoeg van.
Sam en Ayla plukten de aarbeien en bramen uit het bos.
Rijst is prima. Dat geven ze vaak als een hond zijn darmen van slag zijn, witte rijst met gekookte kip. Dus niets mis mee voor een keer. Als er maar niet te veel zout in zit.
In het bos vind je ook vossepoep met pitten van bessen erin. Dus in de natuur eten hun familieleden ook wel eens wat anders. Alleen halen honden niet erg veel voeding uit groente en fruit. Ze verteren het slecht. Daarom is b.v. pensinhoud of vuile pens van koe/schaap beter, omdat dat al voorverteerd is. Bij de leverancier van het vlees dat Stapper krijgt verkopen ze ook maaginhoud van schaap, ingevroren. Daar kun je een eetlepel van door het voer doen om de darmflora weer een oppepper te geven bij darmklachten. De mopshond van de buren is er erg door opgefleurt.
Rijst is prima. Dat geven ze vaak als een hond zijn darmen van slag zijn, witte rijst met gekookte kip. Dus niets mis mee voor een keer. Als er maar niet te veel zout in zit.
In het bos vind je ook vossepoep met pitten van bessen erin. Dus in de natuur eten hun familieleden ook wel eens wat anders. Alleen halen honden niet erg veel voeding uit groente en fruit. Ze verteren het slecht. Daarom is b.v. pensinhoud of vuile pens van koe/schaap beter, omdat dat al voorverteerd is. Bij de leverancier van het vlees dat Stapper krijgt verkopen ze ook maaginhoud van schaap, ingevroren. Daar kun je een eetlepel van door het voer doen om de darmflora weer een oppepper te geven bij darmklachten. De mopshond van de buren is er erg door opgefleurt.
Rauw varkensvlees is inderdaad heel gevaarlijk voor een hond, want ze kunnen er de Ziekte van Aujeszki van krijgen en die is dodelijk. Omdat mensen niet besmet kunnen raken, wordt dat vlees van besmette varkens gewoon verkocht.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
De pitten van de druiven schijnen gevaarlijk te zijn en natuurlijk is ook chocolade berucht, hoewel niet alle honden daar altijd extreem op reageren, kan het toch dodelijk zijn.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Rpzenbottels zijn ook lekker, lust ik ook
Met druivenpitten ed zal het ook wel een beetje om de hoeveelheid gaan, die in een keer naar binnen wordt gewerkt.
Met druivenpitten ed zal het ook wel een beetje om de hoeveelheid gaan, die in een keer naar binnen wordt gewerkt.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Re: Wat krijgen jullie hondjes te eten?
Zijn smouzen gemakkelijke eters? Onze Swieber eet niet maar vreet alles op wat los en vast zit als het maar enigszins lekker ruikt (volgens haar dan). Daar zit dus ook geen rem op, als ze de kans zou krijgen eet ze een emmer brok leeg, om het daarna met weer even hard uit te kotsen.
Verder is ze gek op wortels en wat ook typerend is dat ze zelf om chlorella tabletjes vraagt, in een verleden moest ik die zelf slikken, mw kwam dan altijd schooieren, nu is het zelfs zover dat ze elke ochtend standaard twee tabletjes krijgt, en de wintermaanden gebruiken mijn cavia's en konijnen die ook. Schijnt erg gezond te zijn
Verder is ze gek op wortels en wat ook typerend is dat ze zelf om chlorella tabletjes vraagt, in een verleden moest ik die zelf slikken, mw kwam dan altijd schooieren, nu is het zelfs zover dat ze elke ochtend standaard twee tabletjes krijgt, en de wintermaanden gebruiken mijn cavia's en konijnen die ook. Schijnt erg gezond te zijn
Hoi Inge.
Wij hebben buitengewoon smakelijke eters (gehad.)
Onze Stapper is een van Abtswoude, die gekscherend wel eens van Hapswoudetjes worden genoemd
Maar ik weet van anderen, dat er ook kieskouwers tussen zitten. Dus....je kunt er niets van zeggen, behalve dat ze niet bekend staan als slechte eters.
Extra B12 (Chlorella?) zou ik zelf niet aan een gezonde hond geven, maar vit. B is in water oplosbaar, dus ik neem aan dat het te veel gewoon wordt uitgeplast. Vit C wordt zelf door de hond aangemaakt en kun je b.v. bij kneuzingen en/of brueken tijdelijk extra geven. A,D,E en K slaan op in het vet, dus zou ik daar zeer voorzichtig mee zijn.
Wij hebben buitengewoon smakelijke eters (gehad.)
Onze Stapper is een van Abtswoude, die gekscherend wel eens van Hapswoudetjes worden genoemd
Maar ik weet van anderen, dat er ook kieskouwers tussen zitten. Dus....je kunt er niets van zeggen, behalve dat ze niet bekend staan als slechte eters.
Extra B12 (Chlorella?) zou ik zelf niet aan een gezonde hond geven, maar vit. B is in water oplosbaar, dus ik neem aan dat het te veel gewoon wordt uitgeplast. Vit C wordt zelf door de hond aangemaakt en kun je b.v. bij kneuzingen en/of brueken tijdelijk extra geven. A,D,E en K slaan op in het vet, dus zou ik daar zeer voorzichtig mee zijn.
Dat wist ik helemaal niet, het is mij toen voorgeschreven door een
natuurgenezer (een goede!) en omdat onze Swieber toen kwakkelde
gaf hij aan dat dit ook voor haar geen kwaad kon, op het potje staat
ook dat als onderhoudsdosering voor kleine huisdieren 3 tabletjes per
dag is, swieber krijgt er dus 2, maar ik wist niet dat het kwaad kon, zal er
nog eens over denken, mijn cavia's pakken ook zo een half tabletje aan uit
de hand terwijl dat toch best wel kieskouwers zijn, ik dacht dat ze zelf wel
aan zouden geven wat goed voor hun zou zijn en niet, die van mij zijn nl.
nogal selectief qua eten, dit geld echter niet voor onze swieber, die (vr)eet
alles op behalve banaan en witlof
natuurgenezer (een goede!) en omdat onze Swieber toen kwakkelde
gaf hij aan dat dit ook voor haar geen kwaad kon, op het potje staat
ook dat als onderhoudsdosering voor kleine huisdieren 3 tabletjes per
dag is, swieber krijgt er dus 2, maar ik wist niet dat het kwaad kon, zal er
nog eens over denken, mijn cavia's pakken ook zo een half tabletje aan uit
de hand terwijl dat toch best wel kieskouwers zijn, ik dacht dat ze zelf wel
aan zouden geven wat goed voor hun zou zijn en niet, die van mij zijn nl.
nogal selectief qua eten, dit geld echter niet voor onze swieber, die (vr)eet
alles op behalve banaan en witlof
Leuk om te lezen wat jullie hondjes allemaal eten
Jip eet voornamelijk alleen vlees Smuldier en Rodi
Heel soms als ik ben vergeten om vlees te ontdooien krigt hij wat Cavom brokken van onze Herder
Jip eet voornamelijk alleen vlees Smuldier en Rodi
Heel soms als ik ben vergeten om vlees te ontdooien krigt hij wat Cavom brokken van onze Herder
Boester krijgt alleen droogvoer en vindt alles lekker.......
Ik moet nog even zoeken wat ik zelf nu het prettigste vind maar kom steeds wel weer terug bij het voer dat Renate hem gaf.
Alle knauwbotten vindt hij prima, hij is erg makkelijk, schrokt wel alles naar binnen en dus haal ik af en toe zn bak weg en geef in wat kleinere porties.
groetjes, Alma
Ik moet nog even zoeken wat ik zelf nu het prettigste vind maar kom steeds wel weer terug bij het voer dat Renate hem gaf.
Alle knauwbotten vindt hij prima, hij is erg makkelijk, schrokt wel alles naar binnen en dus haal ik af en toe zn bak weg en geef in wat kleinere porties.
groetjes, Alma
genoeg ,soms te veel geintje. Lobke krijgt een kopje brokken een harde korst bruin brood en eenkluifje per dag tweemaal in deweek eet ze rijst met sperciebonen en een theelepel nat kattenvoer Ze eet dit zonder lange tanden, verder geef ik haar geen extras meer ze is nu goed op haar gewicht weer en dat houden we zo. ze eet genoeg verder is ze net een geit eet de hele dag als ik haar dekans geef, gr, hein
Elmer krijgt s'morgens een bruine boterham, na het uitlaten een hondenkoekje (dat probeer ik wel eens expres te vergeten ivm zijn vele uitlaten per dag en zijn gewicht) en s'avonds zijn brokken.
Verder als extra een pensstaafje of een ander lekker bot maar dit niet elke dag natuurlijk ( t moet wel leuk blijven )
Verder als extra een pensstaafje of een ander lekker bot maar dit niet elke dag natuurlijk ( t moet wel leuk blijven )