vers voer (vlees)
Re: vers voer (vlees)
Van de week is Bobbies tweede lading vers vlees keurig op de afgesproken tijd hier thuis afgeleverd; zonder bezorgkosten. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een groot succes vind!
Hij vind het heerlijk en het krabben is nagenoeg over. Hij krijgt 2 x 125 gram per dag, maar net viel me op dat hij toch wel weer wat dikker oogt. (Hij krijgt nu niets tussendoor, omdat ik eerst wil dat de jeuk ook echt weg blijft. Ik ben echt op de hoogte van elke kruimel die hij binnenkrijgt)
125 gram is echt hap-slik-weg, maar ik loop erover te denken toch maar terug te gaan naar 100 à 110 gram per keer. Huishonden slaan toch geen vetreserves meer op omdat de winter voor de deur staat? Worden jullie honden ook dikker als het kouder wordt, of moet hij inderdaad wat minder gaan krijgen, eventueel aangevuld met sperziebonen? Ik ben als de dood dat hij weer moet gaan afvallen straks; hij was juist weer zo mooi op gewicht...
Hij vind het heerlijk en het krabben is nagenoeg over. Hij krijgt 2 x 125 gram per dag, maar net viel me op dat hij toch wel weer wat dikker oogt. (Hij krijgt nu niets tussendoor, omdat ik eerst wil dat de jeuk ook echt weg blijft. Ik ben echt op de hoogte van elke kruimel die hij binnenkrijgt)
125 gram is echt hap-slik-weg, maar ik loop erover te denken toch maar terug te gaan naar 100 à 110 gram per keer. Huishonden slaan toch geen vetreserves meer op omdat de winter voor de deur staat? Worden jullie honden ook dikker als het kouder wordt, of moet hij inderdaad wat minder gaan krijgen, eventueel aangevuld met sperziebonen? Ik ben als de dood dat hij weer moet gaan afvallen straks; hij was juist weer zo mooi op gewicht...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Toch maar iets meer op het oog voeren: dus iets minder, lijkt mij. En regelmatig wegen.
Zeg ik, terwijl Roosje maar te dik blijft.
Vera krijgt 2 x 90 gram en Roosje 2 x 60. Daarnaast groente en een pensstaaf, blubje yoghurt en wat brood, dat ik zeker zou moeten skippen...
Wat geweldig dat Bobbie minder/haast niet meer krabt!![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Zeg ik, terwijl Roosje maar te dik blijft.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vera krijgt 2 x 90 gram en Roosje 2 x 60. Daarnaast groente en een pensstaaf, blubje yoghurt en wat brood, dat ik zeker zou moeten skippen...
Wat geweldig dat Bobbie minder/haast niet meer krabt!
![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
![Afbeelding](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/22Aria/BannergroenaangepastWelkommaatjekleiner.jpg)
Senna krijgt 200 gram Darf op een dag. Ze krijgt een groot deel en later op de dag nog een heel klein stukje. Dus niet precies de helft. Ze krijgt het ook niet elke dag. Afgewisseld met pens, vis of een vleesbot is het genoeg voor haar. Ze is na het weglaten van de granen wel wat afgevallen, maar als ze een paar dagen niet goed eet valt ze niet af. ![scratch :scratch:](./images/smilies/Smilie_12.gif)
Fijn dat hij minder krabt!![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
![scratch :scratch:](./images/smilies/Smilie_12.gif)
Fijn dat hij minder krabt!
![Afbeelding](http://i1071.photobucket.com/albums/u510/Yvonne600/487fdb7e.jpg)
Ja, zeker en vast! Maar ze kijken me zo aan....yvonne schreef:Roosje moet misschien toch broodloos
Ik geef ze natuurlijk ook nog die kokosolie. Hoe kon ik het vergeten.
![hihi :hihi:](./images/smilies/Smiley-giechel.gif)
![Afbeelding](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/22Aria/BannergroenaangepastWelkommaatjekleiner.jpg)
In ieder geval al een heel voordeel dat hij zoveel minder krabt!
Wij voeren op het oog, ook al is het dan momenteel met brokken.
Mijn eerste Beagle verdroeg geen brokken en is jaren op het oog prima op gewicht gebleven op biologisch vlees (hart, pens, orgaanvlees, kopvlees afgewisseld naar gelang verkrijgbaar was) met thermogrutten en andijvie. Ze had veel vezels nodig in de voeding anders kreeg ze kramp.....
Wij voeren op het oog, ook al is het dan momenteel met brokken.
Mijn eerste Beagle verdroeg geen brokken en is jaren op het oog prima op gewicht gebleven op biologisch vlees (hart, pens, orgaanvlees, kopvlees afgewisseld naar gelang verkrijgbaar was) met thermogrutten en andijvie. Ze had veel vezels nodig in de voeding anders kreeg ze kramp.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Gaat het nog steeds goed met Bobbie en zijn jeuk?
En hoe is het met Pip en haar verse voer? Komt ze alweer een beetje tot zichzelf?
En hoe is het met Pip en haar verse voer? Komt ze alweer een beetje tot zichzelf?
Maureen
Het gaat goed! De schrik sloeg me vanmorgen om het hart toen ik zo hem driftig zag bijten op zijn heupen dat de vlokken in het rond vlogen. Maar toen ik hem beter bekeek, zag ik dat zijn ondervacht daar los liet. (Dat zat 2 weken geleden trouwens nog muurvast) Dit had hij vorige plukbeurt ook. (voor het eerst) Ik heb hem net dus nageplukt (toch weer een boterhamzakje vol) en nu laat hij het daar met rust. Hij had er dus gewoon last van. Vroeger hoefde ik nooit na te plukken, maar ik realiseer me nu dat ik hem de afgelopen 2 keren vroeger dan normaal geplukt heb. Toen was de ondervacht kennelijk nog niet rijp. De bovenvacht liet wel goed los overigens. Volgende keer probeer ik het echt weer 2 maandjes uit te stellen. Het kwam dit keer gewoon veel beter uit hem wat eerder dan normaal te plukken.
Oef, gelukkig was het niet erger dan losse haren. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maureen
Na castratie verandert de vacht van een reu ook vaak.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het complete verse hondenvoer van de bio-slager bevalt ons wel.
Dus het Carnibest wordt niet meer besteld.
Het is iets goedkoper, maar belangrijk is, dat alles erin zit. Hier zit geen rijst oid bij.
Het is bovendien makkelijker in drie stukken te verdelen.
Het is iets goedkoper, maar belangrijk is, dat alles erin zit. Hier zit geen rijst oid bij.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
En, stapten de hondjes makkelijk over? Is het toevallig ook Darf?Jeanette schreef:Het complete verse hondenvoer van de bio-slager bevalt ons wel.
![Afbeelding](http://i1071.photobucket.com/albums/u510/Yvonne600/487fdb7e.jpg)
Wat fijn, Jeanette.
In wat voor vorm krijg je het? Het is wel gemalen?
Darf kan ik nu ook bestellen in de buurt. Moet ik me weer even in verdiepen.
Darf kan ik nu ook bestellen in de buurt. Moet ik me weer even in verdiepen.
Het is goed gemalen. De slager maakt het zelf. Hij voegt wel wat groente toe.
Maar verder is het alles van het beest in gemalen vorm.
Hij verpakt het in van die chinese restaurant bakjes.
Ik zal hem volgende keer nog even goed uithoren.![grijns :grijns:](./images/smilies/04.gif)
Maar verder is het alles van het beest in gemalen vorm.
Hij verpakt het in van die chinese restaurant bakjes.
Ik zal hem volgende keer nog even goed uithoren.
![grijns :grijns:](./images/smilies/04.gif)
De Groene Weg uit Assen.... ![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Dat klinkt goed Jeanette!
Volgens mij precies hetzelfde als DARF. Daar zit ook 10% groenten doorheen en bestaat verder alleen uit grof gemalen beest.
Volgens mij precies hetzelfde als DARF. Daar zit ook 10% groenten doorheen en bestaat verder alleen uit grof gemalen beest.