vers voer (vlees)
Re: vers voer (vlees)
Gisteravond is Bobbies nieuwe voedselvoorraad voor komende maand afgeleverd; zoals altijd keurig op de afgesproken tijd.
Ik ben zo blij met m'n dierenwinkel!
Ze had het pand voor een proefperiode van 3 maanden gehuurd oom eerst maar eens te zien of er wel vraag was naar haar product. Dat blijkt gelukkig het geval en haar zaak blijft dus bestaan. Inmiddels is het assortiment al meer dan verdubbeld en schijnt ze al bestellingen vanuit het hele land te krijgen.
Toen wij begonnen met vers vlees, kon ik kiezen uit 4 "merken"; inmiddels zijn dat er al 12 en levert ze nu ook ingrediënten voor BARF-liefhebbers.
Bobbie ligt sinds gisteren te genieten van zijn nieuwe lange bullepees; hij is nu pas 10 cm korter dan gisteren en ik vind de geur gelukkig ontzettend meevallen.
Toch weer ff reclamemaken...: http://www.hondjekoek.nl/
Ze had het pand voor een proefperiode van 3 maanden gehuurd oom eerst maar eens te zien of er wel vraag was naar haar product. Dat blijkt gelukkig het geval en haar zaak blijft dus bestaan. Inmiddels is het assortiment al meer dan verdubbeld en schijnt ze al bestellingen vanuit het hele land te krijgen.
Toen wij begonnen met vers vlees, kon ik kiezen uit 4 "merken"; inmiddels zijn dat er al 12 en levert ze nu ook ingrediënten voor BARF-liefhebbers.
Bobbie ligt sinds gisteren te genieten van zijn nieuwe lange bullepees; hij is nu pas 10 cm korter dan gisteren en ik vind de geur gelukkig ontzettend meevallen.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Mooi! Dus uit het hele land al bestellingen!
Zo leuk. Zaterdag waren wij bij de Groene Weg slagerij en ik had een gesprekje met de "baas" zelf. Hij maakt zelf helemaal geen reclame voor Darf. Toen ik vertelde dat ik het via jou had, vroeg hij waar je woonde. Hij wist meteen de naam van HondjekoekMartine schreef:Gisteravond is Bobbies nieuwe voedselvoorraad voor komende maand afgeleverd; zoals altijd keurig op de afgesproken tijd.
Leuk dat het assortiment al zo uitgebreid is Smullen voor Bobbie!
Wij zijn ook zeer tevreden over Darf!
Wat leuk!
Ik kwam deze tegen:
http://www.natuurdietisten.nl/news_arti ... =0&cod=471
http://www.natuurdietisten.nl/news_arti ... =0&cod=471
Leuk stukje...en vast ook een leuk boek.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het lijkt me ook best wel leuk zo nu en dan een maaltijd samen te stellen. Voor de afwisseling.
We zijn nu bijna en maand aan het zelf samenstellen van de maaltijden. Ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt. Het is eenvoudiger dan je zou denken. Als je de richtlijnen maar aanhoudt, kan er vrijwel niets mis gaan.
Het enige dat een beetje lastig is soms is dat je (behalve voor je eigen eten) na moet denken wat je nu weer uit de vriezer haalt. Ze vindt bijna alles vindt lekker, alleen eenden poten vindt ze niks.
Ze woog laatst bij de DA 8 kilo. Dus 3 ons eraf. Dus dat begint er op te lijken Ze krijgt nu 1x per 2 weken een klein visje, en 1 à 2 x per week vuile lams pens en soms wat yoghurt. De rest van de dagen een vleesbot, wat orgaanvlees en soms wat gekookte groente erbij.
Nu nog een plastic tafelkleedje aanschaffen, want het geeft wel een smeerboel
Het enige dat een beetje lastig is soms is dat je (behalve voor je eigen eten) na moet denken wat je nu weer uit de vriezer haalt. Ze vindt bijna alles vindt lekker, alleen eenden poten vindt ze niks.
Ze woog laatst bij de DA 8 kilo. Dus 3 ons eraf. Dus dat begint er op te lijken Ze krijgt nu 1x per 2 weken een klein visje, en 1 à 2 x per week vuile lams pens en soms wat yoghurt. De rest van de dagen een vleesbot, wat orgaanvlees en soms wat gekookte groente erbij.
Tja, Yvonne, je had haar natuurlijk als pup ook al moeten leren eten met mes en vork
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Goed bezig Yvonne; die Senna boft maar!
Darf is idd best wel vet; hierover had ik het toevallig van de week in de dierenwinkel gehad. Zij geven hun eigen honden af-en-toe Carnibest light ter afwisseling om dit te compenseren. Ik zal hem maar wat vaker een mager kippekarkasje of stukje lamsrug geven...
Als het weer het enigszins toelaat, krijgt hij dat rauwe vlees aan het bot buiten. Een stuk tafelzeil is wel een goed idee; als het slecht weer is moet hij hier altijd met zijn prooi in zijn (met doeken beklede) mand blijven.
Darf is idd best wel vet; hierover had ik het toevallig van de week in de dierenwinkel gehad. Zij geven hun eigen honden af-en-toe Carnibest light ter afwisseling om dit te compenseren. Ik zal hem maar wat vaker een mager kippekarkasje of stukje lamsrug geven...
Als het weer het enigszins toelaat, krijgt hij dat rauwe vlees aan het bot buiten. Een stuk tafelzeil is wel een goed idee; als het slecht weer is moet hij hier altijd met zijn prooi in zijn (met doeken beklede) mand blijven.
Goed, hoor!
-
yvonne schreef:We zijn nu bijna en maand aan het zelf samenstellen van de maaltijden. Ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt. Het is eenvoudiger dan je zou denken. Als je de richtlijnen maar aanhoudt, kan er vrijwel niets mis gaan.
Goed bezig Yvonne. Senna boft maar met jullie als baasjes. Goed gewicht heeft ze.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
http://bio-ron.com/producten/voedingssu ... eters.html
Ik ben hier erg tevreden over. Het lijkt of Senna minder interesse heeft in poep eten. Misschien juich ik te vroeg.
Maar ook met het zelf samenstellen van haar voer, wat we sinds kort doen, lijkt het me een goede aanvulling.
't Is niet goedkoop, maar je doet er heel lang mee.
Ik ben hier erg tevreden over. Het lijkt of Senna minder interesse heeft in poep eten. Misschien juich ik te vroeg.
Maar ook met het zelf samenstellen van haar voer, wat we sinds kort doen, lijkt het me een goede aanvulling.
't Is niet goedkoop, maar je doet er heel lang mee.
Goh, heel interessant, Yvonne! Dat zou heel mooi zijn als Senna daar goed op reageert.
Ook zelf maken is een optie, zie ik, maar dan voor de tuin e.d..
http://bewuste-eenvoud.blogspot.nl/2010 ... orial.html
Daar ga ik me in verdiepen!
(Bij ons in de gemeente - hoor ik net - werd een project gesubsidieerd, in het kader van duurzaamheid, van hoveniers, die hiermee bezig zijn en er enthousiast over zijn.)
Ook zelf maken is een optie, zie ik, maar dan voor de tuin e.d..
http://bewuste-eenvoud.blogspot.nl/2010 ... orial.html
Daar ga ik me in verdiepen!
(Bij ons in de gemeente - hoor ik net - werd een project gesubsidieerd, in het kader van duurzaamheid, van hoveniers, die hiermee bezig zijn en er enthousiast over zijn.)
Ah, ik had het toch al eens bekeken (beetje vergeetachtig...) - voor planten heeft het nog niet zoveel nut, zo lijkt het (in 2008): http://www.wageningenur.nl/nl/show/Effe ... nismen.htm
Maar dit Bioron-spul lijkt me een heel ander verhaal. Gefermenteerd voedsel is natuurlijk sowieso goed voor mens en dier.
Maar dit Bioron-spul lijkt me een heel ander verhaal. Gefermenteerd voedsel is natuurlijk sowieso goed voor mens en dier.
Inmiddels zijn we ruim een half jaartje verder en ik (en Bobbie) ben nog steeds razend enthousiast. De winkel is een groot succes en heeft na zijn proefperiode van 3 maanden besloten te blijven bestaan.Martine schreef:Wij zijn een stuk wijzer...
Half november stapt Bobbie over op KVV; ik ben echt super-enthousiast!
Deze KVV is inderdaad biologisch en ze halen het zelf op bij een slagerij in Amersfoort.
http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/1 ... -eko-hond/
En in antwoord op jouw vraag Constance: KVV wil niet per definitie zeggen dat het biologisch is. Het betekent gewoon vers vlees en er verdwijnen helaas heel veel plofkippen in de KVV. Als je er zeker van wil zijn dat het biologisch is; zou ik het zeker even navragen.
En Rini; dat gewei van je is zijn gewicht in goud waard!
Een klein stukje kostte ongeveer 10 Euro en daar maken ze dan zelf nauwelijks winst op. Ze hopen dat ze daar in de toekomst goedkoper aan kunnen komen, want ze vonden dit eigenlijk te gek... Zo'n gewei is ook her te gebruiken; daarvoor hoef je het alleen maar af en toe in water te laten weken en dan zuigt het zich weer helemaal vol.
Bobbie heeft het dan ook niet van me gekregen, maar hij heeft niets te klagen hoor...
Ik heb voor de komende tijd 12 biologische kippekarkasjes, 1 lamsrug, een zak gedroogde vissen, 6 luchtpijpen en een zak kippenekken gehaald en de prijs viel me eigenlijk erg mee. (€17,50)
Als we beginnen, plaats ik gewoon via internet de bestelling en dan komen ze het gratis thuisbrengen. Ik bof dat ik op de route woon, want het is hier toch zo'n 10 km vandaan.
Als we eens een dag weg moeten of met vakantie gaan, is het geen probleem tijdelijk over te stappen op geperste brokken. In Bobbies geval wordt dat dan: Kjen's. Helemaal tarwe- en glutenvrij.
http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/15475/kjen%60s/
Vanavond krijgt hij een kippekarkas als avondeten; ik ben benieuw hoe hij het vindt, zo met bot en al! Die lamsrug schijnt hij ook met bot en al op te gaan eten. Het is wel wat groot, maar dan krijgt hij verder die dag gewoon niets meer; hij schijnt er vreselijk lang over te gaan doen! Ik ben toch zo benieuwd!
De zalmolie komt pas volgende week, dus daar moet hij nog even op wachten.
Het enige nadeel wat ik kon ontdekken is dat ze nu in een proefperiode zitten van 3 maanden. Als er voldoende animo voor is, gaan ze er graag mee door en dat hoop ik dus maar!
Mochten er nog meer geïnteresseerden zijn:
Ik hoor net dat ze ook meedoen aan de hondendag op 6 juli op het Erkemedestrand.
http://www.hondjekoek.nl/p-46663-markten--evenementen/
En ze zijn inmiddels ook een groothandel begonnen en leveren nu o.a. ook aan Meat & Bones in Malden (bij Nijmegen) en zijn op zoek naar nog veel meer afnemers.
http://www.groothandelhondjekoek.nl
http://www.meatandbones.nl
Fijn dat je leverancier in ieder geval doorgaat nog steeds. En dat jullie zo tevreden zijn.
Maureen
Mooi dat het goed gaat!
Het is oppassen geblazen met vers vleesvoer (zelf samengesteld, of een van de merken zoals Duck) als je een zwangere of zogende teef hebt! Er is een (niet wetenschappelijk aangetoonde) verdenking, dat het voeren van bovengenoemd dieet, de kans op eclamsie verhoogt. Feit is, dat de honden die een eclamsie-aanval kregen, allen gevoerd werden met vers vlees. Eclamsie is een levensbedreigende aandoening in de periode eind dracht t/m einde zoogperiode. Het calcium/fosforgehalte raakt uit balans, met deze gevaarlijke aandfoening als gevolg.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en mijn te dekken of zogende teef zeker te voeden met een brok van een goed merk. Laatste 3 weken van de dracht en tijdens de zoogperiode heeft de teef de puppybrokvariant van een goed merk nodig.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en mijn te dekken of zogende teef zeker te voeden met een brok van een goed merk. Laatste 3 weken van de dracht en tijdens de zoogperiode heeft de teef de puppybrokvariant van een goed merk nodig.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.