Kokosolie!
Re: Kokosolie!
Ik ben ook nog steeds op zoek naar ontgeurende kokosolie voor een redelijke (= lage) prijs om te frituren.
In mijn frituurpan gaat 6 liter...
In mijn frituurpan gaat 6 liter...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik houd het in m'n achterhoofd - niet die liters gelukkig. :wink2: En denk aan je als ik iets laaggeprijsts zie.
Nog knap lastig om én de juiste én de laagst geprijsde te vinden. Eerst maar eens uitproberen en het scheelt natuurlijk nu wel verzendkosten.Ariënne schreef: Ja, ik ook, maar de smaak van de olie is toch nog wat wennen, vind ik.
Ik ben heel benieuwd of je het het wat vindt, Yvonne!
In de natuurwinkel hebben ze Witsenburg, maar ook Aman Prana, die is helemaal duur!
Dank voor je informatie, Ariënne
Oké, Yvonne.
Ja, lastig: de hoeveelheden; geurende of niet geurende en dan nog de verzendkosten...
Ja, lastig: de hoeveelheden; geurende of niet geurende en dan nog de verzendkosten...
Ik zie ook net dat er wel een duits keurmerk is als biologisch certificaat. Het Öko-Siegel.
Lijkt me dan toch wel in orde
(Ik heb het dan over de site die ik noemde)
Lijkt me dan toch wel in orde
(Ik heb het dan over de site die ik noemde)
Aha, je zou eens op dat keurmerk kunnen googelen. Ik ken het verder niet.
Ik heb het wel vaker zien staan op producten die wij in Duitsland kochten. Volgens mij is het ongeveer hetzelfde als het Eko keurmerk. Maar hoe streng de regels zijn, daar moet ik even m'n Duits voor ophalen, want zie tot nu toe alleen Duitse sites
Ariënne, ik was vandaag bij de oosterse markt in Beverwijk (onderdeel van de Zwarte Markt) en zag daar kokosolie; 500 ml voor €3,50.
Er stond op 100% kokosolie; zou dit dan de goede zijn? (Dan haal ik direct 12 potjes voor m'n frituurpan; ik dacht namelijk dat het veel duurder hoorde te zijn, en daarom heb ik het niet meegenomen...)
Helaas was dit de grootste verpakking; maar ik kan het na gebruik natuurlijk altijd bewaren in een afsluitbare emmer.
Er stond op 100% kokosolie; zou dit dan de goede zijn? (Dan haal ik direct 12 potjes voor m'n frituurpan; ik dacht namelijk dat het veel duurder hoorde te zijn, en daarom heb ik het niet meegenomen...)
Helaas was dit de grootste verpakking; maar ik kan het na gebruik natuurlijk altijd bewaren in een afsluitbare emmer.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Je moet echt de biologische hebben, hoor! De manier van olie winnen kan anders slecht zijn en de olie verontreinigen. Ontgeurd (de goedkopere) is om te bakken en te frituren oké. Weet je geen merk?
Op zich is kokosolie heel lang houdbaar.
Op zich is kokosolie heel lang houdbaar.
Ben jij nog tegen een goede biologische geurloze kokosolie aangelopen Ariënne.
Ik heb die Omega & more. Bevalt me prima...maar is die goed genoeg?
De andere..rode b.v., hebben allemaal een kokossmaak.
Dat vind ik niet zo fijn.
Ik heb die Omega & more. Bevalt me prima...maar is die goed genoeg?
De andere..rode b.v., hebben allemaal een kokossmaak.
Dat vind ik niet zo fijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Die gebruik ik ook, Jeanette, in ontgeurde en geurende vorm. Lijkt me prima, ook nog Fair-Trade.
Mooi zo.
De reclame die gemaakt wordt voor de rode onbewerkte doet voorkomen alsof witte uit den boze is, dus twijfelde ik wat.
De reclame die gemaakt wordt voor de rode onbewerkte doet voorkomen alsof witte uit den boze is, dus twijfelde ik wat.
De rode onbewerkte... is dat geen palmolie? Het zegt me zo niks i.v.m. kokosolie.
Ach ja, natuurlijk...palmolie...
Voorzichtig!
Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om naar de natuurwinkel te gaan Maar nu hangt er een briefje op m'n koelkast, dus hoop binnenkort m'n ervaringen te kunnen delen
Voel je vrij! Ik en m'n stokpaardje...
Nou, ik ben er ook wel erg nieuwsgierig naar hoor :wink2:
Het is goed voor van alles, maar het is wel de kunst de effecten op te merken. :wink2:yvonne schreef: Nou, ik ben er ook wel erg nieuwsgierig naar hoor :wink2:
Nou, daar was in mijn geval geen kunst aan hoor.Ariënne schreef:Het is goed voor van alles, maar het is wel de kunst de effecten op te merken. :wink2:yvonne schreef: Nou, ik ben er ook wel erg nieuwsgierig naar hoor :wink2:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)