Puppybrokken
Puppybrokken
Toen ik Phoebe vanmiddag haar 2e bakje brokken gaf, vroeg ik me af tot wanneer ik haar puppybrokken moet voeren. Op het pak staat vanaf 6 weken, maar niet tot hoe oud. Hebben jullie enig idee wanneer ze over kan naar gewone brokken? Ze is nu 6 maanden oud.
Groetjes, Renate
Groetjes, Renate
Lekker smikkelen
Hoi Renate, welk merk geef je Phoebe??
Stapper heeft ook nog een poosje op junior brokjes gezeten en is sinds een week op volwassen brokken. Dus ong. vanaf 1 jr.
Het hangt een beetje van het merk af, welk advies ze geven.
Stapper heeft ook nog een poosje op junior brokjes gezeten en is sinds een week op volwassen brokken. Dus ong. vanaf 1 jr.
Het hangt een beetje van het merk af, welk advies ze geven.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Phoebe is niet zo'n goede eter en dus wissel ik nogal eens van brokken. Ik meng ze een paar dagen en dan heeft ze weer eens wat anders. Ik heb echt al vanalles gehad: aldi, frankie's, bonzo, superhuismerk, hills, Eukanuba en Royal Canin. Bonzo vindt Phoebe het lekkers dus die heb ik het meest gebruikt.
Eigenlijk is Phoebe een fijnproever. Als wij wat rijst over hebben, kook ik er vaak wat kip of een eitje voor haar bij en dan heeft ze totaal geen probleem om haar bakje in no-time leeg te krijgen! Ook heb ik een keer paté voor haar gekocht (met zo'n maltezerhondje erop) ook dat bakje had ik in 10 minuten schoon terug. Zo af en toe vind ik het leuk om haar een beetje te verwennen, maar ze moet het ook gewoon op brokjes blijven doen, vind ik.
Ik zal eens een nieuwe topic openen, want ik ben wel benieuwd wat jullie hondjes eten.
Groetjes, Renate
Eigenlijk is Phoebe een fijnproever. Als wij wat rijst over hebben, kook ik er vaak wat kip of een eitje voor haar bij en dan heeft ze totaal geen probleem om haar bakje in no-time leeg te krijgen! Ook heb ik een keer paté voor haar gekocht (met zo'n maltezerhondje erop) ook dat bakje had ik in 10 minuten schoon terug. Zo af en toe vind ik het leuk om haar een beetje te verwennen, maar ze moet het ook gewoon op brokjes blijven doen, vind ik.
Ik zal eens een nieuwe topic openen, want ik ben wel benieuwd wat jullie hondjes eten.
Groetjes, Renate
Ik geef zelf mijn honden zo kort mogelijk (12-14 weken) puppy brokjes. er zijn ook soorten voer die voor alle leeftijden gegeven mogen worden.
De reden voor mij is vooral met grote honden om ze iets langzamer in de hoogte te laten groeien, zodat ze geen groeipijnen krijgen.
Dit is met de laatste 3 honden prima gegaan. Ook Jessy is snel overgegaan naar volwassen brokjes. hier zitten alle stoffen in die ze nodig heeft.
De reden voor mij is vooral met grote honden om ze iets langzamer in de hoogte te laten groeien, zodat ze geen groeipijnen krijgen.
Dit is met de laatste 3 honden prima gegaan. Ook Jessy is snel overgegaan naar volwassen brokjes. hier zitten alle stoffen in die ze nodig heeft.
Dit heeft onze DA ook bij Jip gezegd toen hij een pup was (hij was erg groot als pup en is ook een bovenmaatse cairn geworden (vind ik trouwens wel mooi!). Ik heb nog 1 zakje puppybrokken staan voor Jojo maar dat ga ik nu mengen met het voer dat Jip ook krijgt. Zijn gebit is er nu sterk genoeg voorrita schreef:De reden voor mij is vooral met grote honden om ze iets langzamer in de hoogte te laten groeien, zodat ze geen groeipijnen krijgen.
Re: Puppybrokken
Ik heb een probleempje met het eeten van Leentje. Sinds ongeveer een week voedt Desi Leentje helemaal niet meer. Maar puppy-brokken wil ze liever ook niet eten. Diverse merken geprobeerd. Maar de brokken van Desi , Greenfield 21 Lam en rijst, wil ze wel graag eten. Ik geef ze nu apart eten Desi in de keuken en Leentje in de bench op slot. Het is een paar hapjes en dan stopt Leentje weer. Vanmorgen heb ik een beetje ei erover gedaan , ei op maar brokken laat ze liggen.
Ik merk dat ze wel trek heeft want zodra er in de keuken iets ritselt rent ze daar naar toe. Ook wanneer Desi eten krijgt wil ze daar bij zijn. Bepaalde koekjes, wil Leentje niet eten, behalve als ze uit de bek van Desi komen.
Komt dit vaker voor als er een pup bij moeders blijft, dat ze dan wel wil eten wat moeders eet maaar geen puppy-voer?
Ik merk dat ze wel trek heeft want zodra er in de keuken iets ritselt rent ze daar naar toe. Ook wanneer Desi eten krijgt wil ze daar bij zijn. Bepaalde koekjes, wil Leentje niet eten, behalve als ze uit de bek van Desi komen.
Komt dit vaker voor als er een pup bij moeders blijft, dat ze dan wel wil eten wat moeders eet maaar geen puppy-voer?
Diverse merken geprobeerd in een week? Lijkt mij geen goed idee.
Als je dan toch bezig bent geef haar dan ook maar eens vlees.
Probleem waarschijnlijk gelijk weg.
Als je dan toch bezig bent geef haar dan ook maar eens vlees.
Probleem waarschijnlijk gelijk weg.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Of Desi eventueel ander voer geven wat Leentje ook mag hebben. Farmfood is voor volwassen honden en pups dezelfde samenstelling.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Geen gek idee om haar compleet vers vlees te geven.
Daar heb je ook puppy samenstelling in.
En dan een poosje volhouden.
Maria weet natuurlijk veel meer over pups die bij moeders blijven.
Misschien komt ze hier nog even langs.
Daar heb je ook puppy samenstelling in.
En dan een poosje volhouden.
Maria weet natuurlijk veel meer over pups die bij moeders blijven.
Misschien komt ze hier nog even langs.
Ik zou Leentje helemaal niets anders geven, dan het voer dat voor haar bestemd is.
Betty gaf vorig jaar advies over slecht etende pups;
Geef het kleintje een paar brokjes in (in dit geval) haar bakje.
Eet ze niet, haal je het weg en zet je het een tijdje later weer voor haar neusje.
Pas als ze dit in een keer op eet, geef je wat meer.
En natuurlijk niets anders tussendoor geven.
Als je dit even consequent volhoudt , heb je nooit meer een slecht etende hond.
Het baasje van Wim-Sjors kreeg vorig jaar dit advies, en volgde dat ook op.
Sjors eet sindsdien goed, en Wieske-Sammy trouwens ook.
Eet ze niet, haal je het weg en zet je het een tijdje later weer voor haar neusje.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Mary , ik heb tijdens de nestperiode meerdere soorten voer gegeven. Dus al 6 weken lang en niet 1 week. Het merk welk de pups toen het liefste aten ben ik door gaan voerern. Maar het probleem ligt anders. Leentje wil wel de brokken van Desi hebben , maar nu geen puppy-voer. Ook wil ze met Desi uitdezelfde voerbak eten. Zelfs een koekje of een staafje wil ze die van Desi hebben.
Vers vlees begin ik liever niet aan. Brokken is praktiser voor ons.
Ik was al bezig met een klein beetje en iedere maal wegpakken Vanmorgen had ik de brokjes eerst ook neer gezet, Leentje heeft haast niets van gegeten. Ruim een uur later heb ik een beetje ei over het restant gedaan. Ei is opgegeten, maar de brokjes niet.
Een paar daagjes zonder eten daar kan de dame ook wel tegen. Vandaag is ze 10 week oud en ze weegt 4.4 kg!
Vers vlees begin ik liever niet aan. Brokken is praktiser voor ons.
Ik was al bezig met een klein beetje en iedere maal wegpakken Vanmorgen had ik de brokjes eerst ook neer gezet, Leentje heeft haast niets van gegeten. Ruim een uur later heb ik een beetje ei over het restant gedaan. Ei is opgegeten, maar de brokjes niet.
Een paar daagjes zonder eten daar kan de dame ook wel tegen. Vandaag is ze 10 week oud en ze weegt 4.4 kg!
Hoi,Charlotte schreef:Ik zou Leentje helemaal niets anders geven, dan het voer dat voor haar bestemd is.
Ook voor Pip gold dit. Aanvankelijk een lastige eter, bovenstaande methode gedaan, eet nu binnen een halve minuut een bakje leeg. Krijgt 2 keer per dag wel nog puppy brokken. Dus ook misschien nu zak leeg gaan maken en overstappen op volwassenbrokken (met standaard beetje vlees erdoor). Een hond kan tot 2 weken zonder vast voer, moet wel elke dag vers water hebben. Dus een paar maaltijden overslaan is geen ramp, daarna is het smullen geblazen. Ik denk dat je juist een kieskeurige eter maakt als je telkens wat anders probeert om ze maar aan het eten te krijgen.
Gr. Eveline
Anja misschien moet het eetprobleem verder gezocht worden.
Leentje is te veel gefocust op haar moeder, misschien moet je haar één keer per dag apart uitlaten en expres af en toe alleen laten. Gewoon als je thuis bent en dan Desi niet in zicht bij Leentje.
Het apart eten geven, uit zicht van elkaar is wel goed.
Succes.
Leentje is te veel gefocust op haar moeder, misschien moet je haar één keer per dag apart uitlaten en expres af en toe alleen laten. Gewoon als je thuis bent en dan Desi niet in zicht bij Leentje.
Het apart eten geven, uit zicht van elkaar is wel goed.
Succes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Uitlaten apart gebeurt al 2x per dag, want oefeningen doen voor de puppy-cursus met Ma er bij lukt echt niet. Ze eten apart en slapen doen ze 's nachts ook apart. Desi in de gang, Leentje in de kamer. Maar voor de rest liggen ze de hele dag bij elkaar.
Best lang hoor, nu nog puppy-brokken.Eveline schreef: Hoi,
Ook voor Pip gold dit. Aanvankelijk een lastige eter, bovenstaande methode gedaan, eet nu binnen een halve minuut een bakje leeg. Krijgt 2 keer per dag wel nog puppy brokken. Dus ook misschien nu zak leeg gaan maken en overstappen op volwassenbrokken (met standaard beetje vlees erdoor). Een hond kan tot 2 weken zonder vast voer, moet wel elke dag vers water hebben. Dus een paar maaltijden overslaan is geen ramp, daarna is het smullen geblazen. Ik denk dat je juist een kieskeurige eter maakt als je telkens wat anders probeert om ze maar aan het eten te krijgen.
Gr. Eveline
Vlees mengen met brokken schijnt voor de vertering geen goed idee te zijn.
Ja ik denk dat je wel gelijk hebt . Beter om dan nu deze zak niet op te maken maar al te gaan switchen? En vlees erdoor, dat is niet goed? Dat wist ik niet. Toch maar eens wat meer verdiepen
Gr. Eveline
Gr. Eveline
Ben nu wel benieuwd wat voor vlees jij erdoor mengt trouwens.
Tja....zo te horen doe je er al genoeg aan Anja, om Leentje wat van moeders los te weken.
De mopsen van de buren eten ook na elkaar. Pas als de één is uitgegeten, begint de ander. Dus iets van rangorde in eetgewoontes, daar kun je niet zoveel aan doen.
Apart eten geven...en dat doe je al..
De mopsen van de buren eten ook na elkaar. Pas als de één is uitgegeten, begint de ander. Dus iets van rangorde in eetgewoontes, daar kun je niet zoveel aan doen.
Apart eten geven...en dat doe je al..