Wat krijgen jullie hondjes te eten?

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
Renate

Wat krijgen jullie hondjes te eten?

Bericht door Renate »

Phoebe is niet zo'n grote eter. Niet in brokjes in ieder geval. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar echt 'aanvallen' doet ze niet. Soms heeft ze eind van de middag haar bakje nog niet leeg, terwijl het dan al tijd is voor haar tweede portie. Ik merk dat ze de puppybrokjes van Bonzo het lekkerste vindt, die gebruik ik dan ook het meeste, maar na een weekje wordt dat ook weer minder en probeer ik weer wat anders. Pheebs is een tikke kieskeurig.
Soms hebben we wat rijst over en kook ik daar wat kip of een eitje bij. Nou dat vindt ze dus wel echt lekker. Ook zo'n paté-maaltijdje van Ceasar (hoe schrijf ik dat nou?) heb ik eens meegebracht. Phoebe vond het heerlijk, maar ik werd bijna misselijk van de lucht die daar af kwam. Dat wordt dus 'mooi-weer' eten.

Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Het zo vaak wisselen van voer zou ik niet doen.
Daarmee maak je haar alleen maar meer kieskeurig.
Er zijn veel smousjes die niet gelijk alles opeten,
zolang daar geen vlees inzit is dat niet erg.
Nu kun je ook niet vaststellen op welk voer ze het
goed doet. Pim kreeg bij de fokker Royal Canin.
Al heel snel bleek hij dat helemaal niet goed te verdragen.
Op aanraden van de DA ben ik toen Hill's gaan voeren.
Dat krijgt hij nog steeds. Tevens dagelijks de groente die
we zelf hebben gegeten. (ik kook zonder zout).
Zonder duidelijke reden zal ik niet wisselen van voer.
Ook niet als hij er niet zo'n trek in heeft. Dat gaat vanzelf over.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Gevonden!!!

Bericht door Jeanette »

Stapper heeft op 9 wkn. en op ongeveer 10 mnd. een eet-dip gehad. Waarschijnlijk allebei keer een infectie. Dunne ontlasting, misselijk. Naar de dierenarts, antibioticum, pfff. En daarna een poos niet willen eten. Rijst met kip vindt hij naar niks smaken. eerlijk gezegd ruikt het ook niet echt sterk.
Na de laatste eet-dip hebben we ook van alles geprobeerd. Zijn junior brokjes van Carocroc wilde hij niet meer. Alles wat we hem aanboden was een keer lekker en daarna, eet het zelf maar op!!! Hij was hongerig, maar nog steeds misselijk. :?
Toen hebben we hem Carnibest gegeven. Dat is vers (diepvries) voer, helemaal compleet. De eerste dagen met een beetje pens inhoud van een schaap (ook van Carnibest) om zijn maag en darm flora weer op peil te brengen. Vanaf het eerste moment poepte hij weer keurige drolletjes en was niet meer misselijk. Vanaf dat moment is hij weer goed gaan eten. Na een paar dagen op alleen vlees, wisselen we het nu af. Maandag, woensdag en vrijdag Carnibest vlees en de rest volwassen brokken van Carocroc. Dat zijn kip en rijst brokken van goede kwaliteit, vergelijkbaar met Royal Canin, alleen drie keer minder duur. Je kunt het zien op:
http://www.carnibest.nl/
http://www.pdbestel.nl/caracroc.htm
We hebben hem ook weer op de brokken gezet, omdat het met vakantie, of een dagje weg erg bewerkelijk is om dat vlees goed te houden.
Stapper eet alles gelijk op.
:P :P :P
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

Ik heb voor Jules Bonzobrokken en voor onze golden de senior-variant. Ton heeft een keer per ongeluk diner meegenomen, dat vindt hij ook zalig. Ik heb nooit problemen met eten. Hij eet zelfs droog brood. Maar dan alleen omdat hij weet dat onze golden daar zo gek op is.
Als hij de kans krijgt slobbert hij ook nog snel het kattenvoer naar binnen. En als ik wat eten van ons over heb krijgen de honden dat ook. Ik gebruik ook nauwlijks zout in het eten.
Ik heb het idee dat Jules ook eet uit jaloezie. Als ik het maar heb.....Gelukkig heeft hij heilig ontzag voor de golden, die gaat voor met eten. Als hij wilde zou hij hem gewoon om kunnen lopen, maar dat weet hij niet.
Heel grappig is dat Jules ook wel eens snel een bek vol brokjes neemt, wegloopt, de brokjes weer uitspuugt en ze dan gaat opeten. :lol:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Volgens onze dierenarts was het juist goed om regelmatig van brokken te wisselen. Het zou minder goed zijn om een hond lange tijd dezelfde brokken te voeren. Vreemd hè? Lekker tegenstrijdig allemaal.

Bedankt voor de links Jeanette. Ik ga daar zeker eens kijken.

Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:Vreemd hè? Lekker tegenstrijdig allemaal.

Groetjes, Renate
Dat maakt het inderdaad niet eenvoudig. Zelf vind ik de mening van mijn DA
voor mij de meest belangrijke. Dus als jij goede ervaringen hebt met jouw DA
zou ik zijn advies aanhouden, anders wordt het wel heel ingewikkeld.
:? :? :?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is best lastig een goede weg te vinden wat dat eten betreft, vind ik.

Trouwens: lastig typen met een hond op schoot! :wink:

Vera krijgt Eukanuba Lam/rijst brokken. Toen ze nog klein was, had ze last van een enorm gerommel in haar buik. Je kon dat van meters afstand horen. Ze is wat gevoelig op dat vlak.
Ook is ze niet echt een enthousiaste eetster. Rijst met kip heeft ze ook wel gezien na een keer.
's Morgens krijgt ze een halve boterham zonder iets erop. Dat vindt ze wel lekker en verder naast haar brokken wat overgebleven groente. Dat helpt ook om de boel wat te laxeren.
En dan sjouwen met het eten! Inderdaad hier nog zo een: gisteren verdween de bloemkool naar het kleed, om daar verorberd te worden!
Eigenlijk vind ik brokken iets onnatuurlijks: doodgekookt voedsel.
Dat carnibest spreekt me wel aan, maar ik heb eerder met pens geëxpirimenteerd en Vera vindt dat dan wel even lekker, maar de lol gaat er snel weer af. Enik ben bang dat ze toch wat last van haar darmen krijgt. Ze doet het verder goed op de brokken.
Dat expiriment was wel toen ze loops was en niet lekker in haar vel zat, dus daar kan ik eigenlijk geen conclusie uit trekken.
Die Phoebe wordt lekker verwend! :P :wink: Gelukkig kan Vera niet lezen!
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef: Die Phoebe wordt lekker verwend! :P :wink: Gelukkig kan Vera niet lezen!
Bij de eventuele volgende hond gaan we dat eerst leren
praten en lezen, lijkt mij wel handig.

Renate

Bericht door Renate »

Ariënne schreef:

Die Phoebe wordt lekker verwend! Gelukkig kan Vera niet lezen!
Verwen ik haar echt zo? Ze krijgt hooguit 1x per week iets 'lekkers' ipv de dagelijkse brokken.

Groetjes, Renate

Erna

Bericht door Erna »

Lisa eet haar hele leven al farmfood. http://www.farmfood.nl
De pupbrokjes zijn hetzelfde als het volwassenvoer, alleen kleiner. Voor hele jonge pups kan je de brokjes weken tot puppap. Lisa kreeg dit al bij de fokker.
Ze eet twee keer per dag en 's avonds krijgt ze er een halve duckschijf pens compleet door. http://www.ducknatuurvoeding.com
Farmfood en Duck zijn natuurvoedingen en hebben geen kleur en smaakstoffen.
Lisa vindt het lekker, eet altijd alles meteen op, de bak wordt helemaal schoongelikt. Vaak gaat ze een paar keer terug naar haar bak om te kijken of er echt niets meer in zit.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate schreef:
Ariënne schreef:

Die Phoebe wordt lekker verwend! Gelukkig kan Vera niet lezen!
Verwen ik haar echt zo? Ze krijgt hooguit 1x per week iets 'lekkers' ipv de dagelijkse brokken.

Groetjes, Renate
Nee, hoor doe maar lekker!!
Gewoon leuk, dat je dan voor haar een eitje kookt! :wink:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Oja, dat is misschien wel een beetje overdreven. Maar alleen rijst is ook zo kaal en omdat we niet veel eieren eten is het wel handig dat Phoebe er zo af en toe 1 mee-eet, anders gaan ze over de datum en kan ik ze weggooien.

Groetjes, Renate

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Daar is niks mis mee hoor!

Ik plaag maar wat! :mrgreen:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Dat vind ik wel leuk :lol:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Zelf heb ik inmiddels wel uitgezocht welk eten Pim zal bestellen bij de
chinees, voor het geval iemand hem mee uit eten wil nemen.
Op nummer 1 staat bami. Dat heeft hij wel verteld zonder praten.
:) :) :)

Renate

Bericht door Renate »

Sambal bij?

Mary

Bericht door Mary »

:crazy: :crazy: :crazy:

Monique

Bericht door Monique »

Onze honden worden wel verwend met kauwbotjes: elke dag minimaal 1, maar dat is ook goed voor de tanden! Verder krijgt Jip lam/rijst brokjes van carocroc (of zoiets?), 2 keer per dag een beetje. En Jojo krijgt puppiebrokjes van AH (eerst van pedigree, maar ik merkte dat Appies huismerk precies dezelfde waren...). Beiden honden doen iedere keer weer wedstrijdje: wie heeft het als eerste op? Als beloningsbrokjes gebruik ik bonzo en kattebrokjes. Vooral bonzo wordt erg gewaardeerd! (maar die breek ik wel eerst in vier stukjes). Als groente over is krijgen ze dat ook en het klokhuis van de appel mogen ze ook opeten. Jip lustte dat eerst nooit, maar nu Jojo dat wel graag eet wil hij het natuurlijk ook hebben :lol: Het zijn net kinderen :P

Ik geef ook altijd dezelfde brokjes want Jip heeft gauw last van jeuk en met deze brokken gelukkig niet meer. Ook geef ik regelmatig een snoepje schapenvet en een stuk brood in de kong.
Blikvoer o.i.d. doe ik nooit, daar raken ze van aan de diarree (ook omdat ze het niet gewend zijn). Mijn DA adviseert ook gewoon brokken geven en niet liever te vaak wisselen.

Renate

Bericht door Renate »

Hmmmmmmm, ik zal dat wisselen van brokken toch nog eens bespreken als we eind deze maand weer voor het puppyprogramma gaan. Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen.

Jaja, onze DA heeft een 'consultatiebureau' voor pup en eigenaar. Elke maand ga je op afspraak en wordt de ontwikkeling (zoals zindelijkheid, wisselen, puberen, ed) van de pup besproken. Ook wordt de hond helemaal nagekeken. Evt nagels geknipt. Ik vind het erg leuk. Het kost niks. Onze dierarts noemt het investeren in de toekomst want de honden die als pup elke maand kwamen zijn nooit bang of angstig en laten zich goed behandelen.

Groetjes, Renate

Wendy

Bericht door Wendy »

Onze Pepper doet het goed op brokken van de Boeren bond.
We geven haar ook nog steeds puppybrokken, maar vroeg me ook af of dit niet eraf kon.
maar goed, heb van de week nog een zak van 10 kg gekocht, dusse....nog ff dooreten maar :wink:
sinds ik haar bakje gewoon de gehele dag laat staan, eet ze bijna iedere dag 2 bakjes helemaal leeg !! Terwijl ze eerst amper 1 bakje haalde (toen ik het na 15 minuten weghaalde..)
Verder geef ik haar eigenlijk niets extra's als rijst, kip of iets dergelijks. Wel hondenkluifjes/snoepjes uiteraard :!:

Gesloten