Niet echt eten, maar wat geven jullie je honden voor tussendoor, als bezigheid, tandplakverwijderaar?
Fija is een grote schrokker, de kleine puppybrokjes waren in no-time naar binnen. Maar ook met kauwstaven etc is ze heel haastig en fanatiek. Voor Adah hoeft ze dat niet te doen, want die pakt het echt niet af.
![innocent :innocent:](./images/smilies/smiley_innocent.gif)
Ik geef ze ook wel eens pensstaven. Nou je weet niet wat je ziet. Adah zet zo'n ding tussen haar pootjes en gaat kauwen en kluiven. Fija zet haar tanden erin, verbrijzelt de boel en slokt de stukken op, maar gisteren ging dat haast fout. Bij het laatste stuk zie ik haar stokken en gekke bewegingen met haar kop maken, dus ik doe haar bek open, maar zie niks. Ze blijft vreemd doen, dus ik voel met mijn vingers in haar keel, zat zo'n stuk pens dwars achterin. Gelukkig kreeg ik het eruit.
Met buffelhuidstaven e.d. let ik ook altijd op hoe groot het nog is, want veel honden kauwen het laatste stuk niet, maar proberen het in te slikken, dus de eindjes gooi ik weg.
Ze krijgen ook van de voorgevormde tandplakverwijderaars, maar hoe dat moet werken, weet ik niet, want bij Fija is het, hup 2 weg
![scratch :scratch:](./images/smilies/Smilie_12.gif)