Onze vorige lieve Terriër heeft zo ontzettend veel geblaft, dat willen we liever niet meer. Hij blafte helemaal extreem als de deurbel ging en vloog dan als een gek op de visite af. Er was werkelijk weinig aan te doen. Verschillende honden experts zijn over de vloer geweest... maar te vergeefs.
We staan op een wachtlijst en willen met ons pup straks een paar dingen vanaf het begin anders gaan aanpakken. Want uiteraard lag een groot deel van dit nare geblaf bij onze opvoeding.
Nou hoor ik wel van best veel Smousen bezitters dat dit echt geen bladerig ras is. En dat is een van de redenen waarom we voor dit leuke hondje vielen.
Als ons puppy komt willen we gaan werken met een bench. Het probleem bij ons huis is dat wij geen gang hebben na de voordeur. Dus visite staat gelijk bij ons binnen in de keuken. Mij vraag voor de kenners onder ons; is het een idee om haar te leren dat ze rustig even moet wachten in haar bench tot er weer rust in huis is en de visite zit, of zouden jullie het anders doen? Ik wil graag dat de ruimte niet door de hond wordt opgeëist. dat deed die vorige zo ontzettend. Wat ik ook niet vervelend zou vinden is als ze rustig gaat zitten, dus buiten de bench.
Tips bij de deurbel
Re: Tips bij de deurbel
Tsja lastig hoor. Bij mij val je ook meteen met de deur in huis. Ik heb geen gang. Bij mij ligt een kussen naast de deur en ik heb mijn hond aangeleerd daar te gaan liggen en ik maak de deur pas open als ze daar rustig ligt zonder te blaffen uiteraard. nooit geen probleem geweest.Gerry
Een bench training is altijd aan te raden.
Verder zal er veel geoefend moeten worden, het ene hondje is wat hardleerser dan het andere.
Lisa is onze tweede smous, zij blaft niet in huis, ook Tirza deed dat niet.
Lisa is wel uitbundig in het begroeten van mensen. In de vorm van aandacht vragen en knuffels aanbieden. Als ze te opdringerig wordt stuur ik haar naar haar hok.
Verder zal er veel geoefend moeten worden, het ene hondje is wat hardleerser dan het andere.
Lisa is onze tweede smous, zij blaft niet in huis, ook Tirza deed dat niet.
Lisa is wel uitbundig in het begroeten van mensen. In de vorm van aandacht vragen en knuffels aanbieden. Als ze te opdringerig wordt stuur ik haar naar haar hok.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik denk dat het best handig kan zijn om te leren dat het bezoek pas begroet wordt nadat je daar toestemming voor hebt gegeven.
Dat heb ik mijn honden tenminste wel geleerd , want niet iedereen vind het leuk om door honden begroet te worden.
Dus gewoon leren op de plaats te blijven als er iemand binnen komt en na een tijdje toestemming geven om even te gaan kijken/ snuffelen dan zijn ze al wat rustiger geworden ( bezoek en honden )
Als op de plaats blijven moeilijk is voor een pup zou ik ervoor kiezen om hem even in de bench te laten.
Dat heb ik mijn honden tenminste wel geleerd , want niet iedereen vind het leuk om door honden begroet te worden.
Dus gewoon leren op de plaats te blijven als er iemand binnen komt en na een tijdje toestemming geven om even te gaan kijken/ snuffelen dan zijn ze al wat rustiger geworden ( bezoek en honden )
Als op de plaats blijven moeilijk is voor een pup zou ik ervoor kiezen om hem even in de bench te laten.
Dank jullie wel voor de tips! Heb er zeker al iets aan.
Groetjes,
Flora
Groetjes,
Flora
Hier werder nooit erg geblaft.Tot Hieke na het werpen van het eerste nest zeer waaks werd.Pup Jutte leef, die blaft vrolijk mee. Want dat heeft ze geleerd. Hieke blaft vanaf dat moment ook in de tuin als het schemert of donker is. Ze zijn gelukkig goed en snel stil te krijgen met een (ikea) rat.Knuffel gaat in de bek en het duo gaat er "pratend" en kontenschuddend mee rond lopen. Zo wordt elk bezoek begroet.
De deurbel staat hier bijna altijd uit. Bezoek komt meestal achterom, via de tuin.
De deurbel staat hier bijna altijd uit. Bezoek komt meestal achterom, via de tuin.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje