Muizen vangen
Re: Muizen vangen
Leuk idee!
Eva81 schreef:Jeetje wel een mooie foto zeg!En wat heeft zo'n muisje in verhouding dan een lange staart he,ik vind ze wel leuk om te zien....maar dan wel bij een ander thuis
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik vond er gisteren een in de voerbak van het paard. Die heeft denk ik in de zak gezeten. Het laatste restje heb ik in de emmer gegooid, water erbij en in de voerbak.
Blijkbaar eet een paard geen muizen, want de rest was op, alleen de muis lag een beetje verfrommeld nat in de bak. Hij was wel dood, ik denk verdronken.......
Maartje heeft ratten als huisdier. Josie en Miep. Erg leuk. Als ze een paar dagen weg is, brengt ze ze bij ons. Ze staan dan op haar oude slaapkamer met de deur op slot...maar als de honden de sleutel horen omdraaien weten ze niet hoe snel ze met hun neus vooraan moeten staan. Ik zou ze niet graag uit de kooi halen, ik denk dat het dan snel gebeurd is met ze......
Blijkbaar eet een paard geen muizen, want de rest was op, alleen de muis lag een beetje verfrommeld nat in de bak. Hij was wel dood, ik denk verdronken.......
Maartje heeft ratten als huisdier. Josie en Miep. Erg leuk. Als ze een paar dagen weg is, brengt ze ze bij ons. Ze staan dan op haar oude slaapkamer met de deur op slot...maar als de honden de sleutel horen omdraaien weten ze niet hoe snel ze met hun neus vooraan moeten staan. Ik zou ze niet graag uit de kooi halen, ik denk dat het dan snel gebeurd is met ze......
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
-
Wat een mooie foto Jeanette. het is bijna kunst.. Ik krijg ook zin om hem te schilderen.
Wij hebben gelukkig geen muizen meer op zolder. Wel gehad door de verhuisdozen van een nichtje die hier een tijdje gestaan hebben. Hier gaan de smousjes, vooral Sammy in de tuin op muizenjacht. Maar gelukkig nog niets gevangen op een halve mol na.
José, Sammy & Lieveke
Wij hebben gelukkig geen muizen meer op zolder. Wel gehad door de verhuisdozen van een nichtje die hier een tijdje gestaan hebben. Hier gaan de smousjes, vooral Sammy in de tuin op muizenjacht. Maar gelukkig nog niets gevangen op een halve mol na.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Wat een leuke foto van zon klein nieuwsgierig muisje
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
ik zie het al voor me Wubke, Lisa zou er ook dol van worden als ze weet dat er zulke leuke opvretertjes in huis zijn.wubke schreef: Maartje heeft ratten als huisdier. Josie en Miep. Erg leuk. Als ze een paar dagen weg is, brengt ze ze bij ons. Ze staan dan op haar oude slaapkamer met de deur op slot...maar als de honden de sleutel horen omdraaien weten ze niet hoe snel ze met hun neus vooraan moeten staan. Ik zou ze niet graag uit de kooi halen, ik denk dat het dan snel gebeurd is met ze......
Ik heb gehoord dat ratten erg leuke dieren zijn, slim ook.
Ach, muisje verdronken, maar nadat hij zich eerst tegoed heeft gedaan aan het voer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat een mooie foto zeg! Ik vind muisjes ook leuk om te zien. Wij hebben ze wel in de spouw van de uitbouw gehad, da's minder want ze vreten alle isolatie op. Ratten vind ik ook heel leuk. Lekker knus in je nek
-
yvonne schreef:Wat een mooie foto zeg! Ik vind muisjes ook leuk om te zien. Wij hebben ze wel in de spouw van de uitbouw gehad, da's minder want ze vreten alle isolatie op. Ratten vind ik ook heel leuk. Lekker knus in je nek
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Nee, echt hoor! Ze zijn erg aanhankelijk en zitten graag op een warm plekkie in je nek. Met die lange staart, voor het evenwicht onder je kin Wij hebben er twee gehad en alle vooroordelen waren al snel weg, zulke leuke beestjes
Ik was dol op onze ratten. Heel aanhankelijk, lief, vooral de mannetjes. Ze 'poetsten' ook regelmatig mijn wang.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Daar is geen plaats, daar ligt Suske meestal al! Hoewel ze nu lekker bij Jetske op schoot is gekropen.yvonne schreef:Ratten vind ik ook heel leuk. Lekker knus in je nek
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Senna heeft net haar eerste muisje gedood Ze snuffelde wat en sprong ineens met haar voorpoten naar de grond, graafde wat en had er ééntje in haar bek. Ik riep wel "los", maar was te laat.
Op weg naar huis bleef ze zo nu en dan zitten. Alsof ze wilde zeggen hé, vergeten we niet iets? Ik was nog niet klaar hoor!
Op weg naar huis bleef ze zo nu en dan zitten. Alsof ze wilde zeggen hé, vergeten we niet iets? Ik was nog niet klaar hoor!
Senna was vast van plan om voor haar eigen verse maaltje te zorgen vandaag.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ze gaat nu van haar hobby haar werk maken...
Hier hebben ze vanmorgen vergeefs gejaagd. Bij de paardenspullen oa ook voer, liep er een rond die gespeurd was door de honden. Ik vind het fanatisme wat er dan ontstaat toch wel mooi om te zien. Helaas was de muis sneller en slimmer. Er staan teveel spullen waar je je achter of onder kunt verstoppen als muis, maar ik weet zeker dat het een keer raak is.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
-
Een zelf gevangen muis verser kan Senna haar maaltje niet krijgen.
Hier hebben ze vanmiddag ook weer wat muizenholletjes uitgegraven, gelukkig zonder resultaat, morgen verder zeiden ze tegen elkaar.
José, Sammy & Lieveke
Hier hebben ze vanmiddag ook weer wat muizenholletjes uitgegraven, gelukkig zonder resultaat, morgen verder zeiden ze tegen elkaar.
José, Sammy & Lieveke
Lex heeft de valletjes al weer overal op zolder klaar gezet.
Een muis had een rij gaatjes in mijn fijne oude vestje geknaagd.
Het hing over een droogrekje en precies bovenop, langs het lijntje, zaten allemaal gaten.
De stinkerd heeft op zijn/haar dooie gemak, wandelend, hier en daar wat nest materiaal vergaard.
De meisjes vangen hier in huis hoogstens een Ikea rat.
Een muis had een rij gaatjes in mijn fijne oude vestje geknaagd.
Het hing over een droogrekje en precies bovenop, langs het lijntje, zaten allemaal gaten.
De stinkerd heeft op zijn/haar dooie gemak, wandelend, hier en daar wat nest materiaal vergaard.
De meisjes vangen hier in huis hoogstens een Ikea rat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat jammer van je vestje, Jeanette.
Het idee alleen al dat het verpest is door muizenbezoek.
De dames op zolder laten slapen dan maar?
Het idee alleen al dat het verpest is door muizenbezoek.
De dames op zolder laten slapen dan maar?
Charlotte
Zeker jammer van je vestje. Die oude vertrouwde zitten juist zo lekker...
Ook jammer dat de dames de muizen met rust laten. Je zou er bijna een kat voor inhuren.
Ook jammer dat de dames de muizen met rust laten. Je zou er bijna een kat voor inhuren.
Maureen