Floriade
Re: Floriade
Allereerst was het verschrikkelijk koud. We zouden op de fiets gaan, maar de sluiproute (over het veilingterrein) was afgesloten. Achteraf denk ik voor de veiligheid, er is toch veel groot verkeer wat daar rijdt, en als iedereen er maar gaat fietsen is natuurlijk vragen om moeilijkheden. Toen hebben we toch de auto maar gepakt, en de pendelbus........alles bij elkaar 3 kwartier, terwijl het terrein 10 minuten fietsen is....
Maar we hebben wel alles mooi uitgeprobeerd. Het park is prachtig.....alleen nu nog erg kaal. De buitenlandse paviljoens waren nog niet allemaal klaar, dus daar mocht je niet komen. Ik denk als we een maand verder zijn, dat het een heerlijk dagje uit is.
Maar we hebben wel alles mooi uitgeprobeerd. Het park is prachtig.....alleen nu nog erg kaal. De buitenlandse paviljoens waren nog niet allemaal klaar, dus daar mocht je niet komen. Ik denk als we een maand verder zijn, dat het een heerlijk dagje uit is.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Jeetje, 10 minuten met de fiets, of 45 minuten met de auto. Moet niet gekker worden.
Ik denk ook dat het over een maand mooier zal zijn Wubke, en ook warmer hoop ik. Maar je hebt er wel op je gemak kunnen lopen, straks is het natuurlijk veel drukker.
Jammer dat nog niet alles te bezichtigen was. Dat wordt dan een race tegen de klok, want woensdag komt koningin Beatrix de Floriade openen.
Ik denk ook dat het over een maand mooier zal zijn Wubke, en ook warmer hoop ik. Maar je hebt er wel op je gemak kunnen lopen, straks is het natuurlijk veel drukker.
Jammer dat nog niet alles te bezichtigen was. Dat wordt dan een race tegen de klok, want woensdag komt koningin Beatrix de Floriade openen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat is dus morgen al.
Heb je ook in de file gestaan om binnen te komen, Wubke?
Waren hier en daar toch wat mankementen...
Heb je ook in de file gestaan om binnen te komen, Wubke?
Waren hier en daar toch wat mankementen...
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ha ha, omdat het anders liep dan ons plan waren we eigenlijk wat te laat, waardoor we niet hoefden te wachten.
Binnen liepen we letterlijk de grote baas, Paul Beck tegen het lijf, die ons heel vriendelijk vroeg of we ook zo lang hadden moeten wachten. We wisten niet waar hij het over had. Later pas, toen we hoorden dat het ´s.morgens nogal druk was geweest.
Het liep inderdaad niet allemaal vlekkeloos. We kregen koffie en daar wilden we wat lekkers bij. Dat moest je kopen, maar het meisje dat ons hielp wist niet eens hoe de kassa werkte.......slordig toch. WC papier was ook op....
Binnen liepen we letterlijk de grote baas, Paul Beck tegen het lijf, die ons heel vriendelijk vroeg of we ook zo lang hadden moeten wachten. We wisten niet waar hij het over had. Later pas, toen we hoorden dat het ´s.morgens nogal druk was geweest.
Het liep inderdaad niet allemaal vlekkeloos. We kregen koffie en daar wilden we wat lekkers bij. Dat moest je kopen, maar het meisje dat ons hielp wist niet eens hoe de kassa werkte.......slordig toch. WC papier was ook op....
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Leuk hoor zo'n voorproefje! Ze hebben nog wel even wat te doen, als ik het zo lees. Het is me ook een organisatie zo'n groot evenement! Maar wc papier mag natuurlijk nooit ontbreken
Krijg ik de Floriade toch te zien!
Mijn moeder wil daar dolgraag heen, en betaalt de entree.
Mijn zus gaat ook mee; kunnen we om moeten beurten de rolstoel duwen.
Zij kan dat niet meer belopen.
De rolstoel is al besteld, moet je minimaal 3 dagen van te voren doen.
Als het meezit, en dan bedoel ik het weer, gaan we zaterdag.
De kaarten heb ik via de ANWB besteld, daar kreeg je €5,-- korting per kaart.
Daar kunnen we de auto dan voor parkeren.
Mijn moeder wil daar dolgraag heen, en betaalt de entree.
Mijn zus gaat ook mee; kunnen we om moeten beurten de rolstoel duwen.
Zij kan dat niet meer belopen.
De rolstoel is al besteld, moet je minimaal 3 dagen van te voren doen.
Als het meezit, en dan bedoel ik het weer, gaan we zaterdag.
De kaarten heb ik via de ANWB besteld, daar kreeg je €5,-- korting per kaart.
Daar kunnen we de auto dan voor parkeren.
Charlotte
Gezellig zo, meiden onder elkaar!
Ik hoop dat jullie een heerlijke dag zullen hebben; veel plezier!
Ik hoop dat jullie een heerlijke dag zullen hebben; veel plezier!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Leuk Charlotte zo met z'n 3tjes. Het zal best heel mooi zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
Leuk Charlotte, met je moeder en je zus naar de Floriade. Gezellig met z'n 3-tjes. Ik hoop dat het mooi weer is, in iedergeval droog. Geniet er van.
José, Sammy & Lieveke
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Gezellig hoor, Charlotte!
Fijne dag alvast!
Ik denk dat jullie heerlijk gaan genieten, zeker als het weer meewerkt.
Ik ben er onlangs nog geweest bij een optreden van de Buena Vista Social Club, en dat was ook een heel aparte ervaring in die omgeving. Moet er ook bij zeggen dat het een zwoele zomeravond was.....jaja, ze zijn er al wel geweest hoor! We waren alleen vergeten dat je zelf eten en drinken mee mag nemen het park in. Klein flesje rosé, 4 euro
Maar ach, we gaan ook niet iedere avond op stap.
Ik wil naar nog meer optredens daar, maar dan nemen we lekker onze eigen fles mee.
Ik vind het er heel bijzonder, maar misschien ook omdat ik de omgeving ken van voordat de Floriade er was, ik heb daar veel paardgereden, net achter de Floriade wonen vrienden van ons, en in de oude boerderij die op het terrein staat kwam ik voorheen ook vaker. Ik ben er blij mee, want een jaar of 15 geleden was er sprake van dat het bedrijventerrein zou worden, met allemaal van die lelijke damwand loodsen. Dat gaat nu niet meer gebeuren......
Geniet ze Charlotte....ik duim voor mooi weer, daar zijn we inmiddels wel weer aan toe.
Ik ben er onlangs nog geweest bij een optreden van de Buena Vista Social Club, en dat was ook een heel aparte ervaring in die omgeving. Moet er ook bij zeggen dat het een zwoele zomeravond was.....jaja, ze zijn er al wel geweest hoor! We waren alleen vergeten dat je zelf eten en drinken mee mag nemen het park in. Klein flesje rosé, 4 euro
Maar ach, we gaan ook niet iedere avond op stap.
Ik wil naar nog meer optredens daar, maar dan nemen we lekker onze eigen fles mee.
Ik vind het er heel bijzonder, maar misschien ook omdat ik de omgeving ken van voordat de Floriade er was, ik heb daar veel paardgereden, net achter de Floriade wonen vrienden van ons, en in de oude boerderij die op het terrein staat kwam ik voorheen ook vaker. Ik ben er blij mee, want een jaar of 15 geleden was er sprake van dat het bedrijventerrein zou worden, met allemaal van die lelijke damwand loodsen. Dat gaat nu niet meer gebeuren......
Geniet ze Charlotte....ik duim voor mooi weer, daar zijn we inmiddels wel weer aan toe.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Wat leuk Wubke om naar de optredens te gaan.
Het is jammer genoeg wel een eind hier vandaan. Almere wil het de volgende keer organiseren, ben bang als het hier naar toe komt dat de gemeente er veel bij in zal schieten. Is nog niet rond hoor.
Hoe is dat bij jullie Wubke. Ik kan me voorstellen dat er door het weer minder bezoekers zijn dan ze hadden gehoopt. Ik vrees dat ze er financieel bij in zullen schieten. Mogen er honden mee het floriade terrein op?
Het is jammer genoeg wel een eind hier vandaan. Almere wil het de volgende keer organiseren, ben bang als het hier naar toe komt dat de gemeente er veel bij in zal schieten. Is nog niet rond hoor.
Hoe is dat bij jullie Wubke. Ik kan me voorstellen dat er door het weer minder bezoekers zijn dan ze hadden gehoopt. Ik vrees dat ze er financieel bij in zullen schieten. Mogen er honden mee het floriade terrein op?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Volgens de berichten zijn de bezoekersaantallen naar verwachting. Maar ik denk dat de regio ook meedeelt in de opbrengsten. De hotels, restaurants, andere evenementen.
Ik heb gehoord van een transportbedrijf dat per jaar heel veel geld bespaard omdat er een nieuwe aansluiting van de A73 richting Duitsland gemaakt is. Voorheen moesten de vrachtwagens door Venlo, met alle oponthoud van dien.
Allemaal omdat er een Floriade is.
Ik heb diverse honden op het terrein gezien, dus ik denk dat het mag.
Zal eens informeren.
Ik heb gehoord van een transportbedrijf dat per jaar heel veel geld bespaard omdat er een nieuwe aansluiting van de A73 richting Duitsland gemaakt is. Voorheen moesten de vrachtwagens door Venlo, met alle oponthoud van dien.
Allemaal omdat er een Floriade is.
Ik heb diverse honden op het terrein gezien, dus ik denk dat het mag.
Zal eens informeren.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Hoi ik heb het nagekeken maar alleen hulphonden mogen op het terrein. Er is wel een kennel waaar je ze kan achterlaten en naderhand weer kan ophalen. Gerry en Peb.
Goed dat het hier een eind vandaan is. Nu hoef ik niet meer te twijfelen.gerrymoerkens schreef:Er is wel een kennel waaar je ze kan achterlaten en naderhand weer kan ophalen. Gerry en Peb.
Ik zal Lisa nooit in zo'n hok stoppen.
Nee, ik ook niet.
Maar wat leuk, al die optredens, ik had er geen idee van.
Maar wat leuk, al die optredens, ik had er geen idee van.
-
Mocht een van jullie naar de Floriade willen gaan en geen oppas hebben voor jullie smous dan kan je haar, hem ook bij mij brengen. Wij wonen vlak bij een afslag van de A73 dus veel verlies van tijd met omrijden is er niet bij. Gerrie, voor jou is het helemaal om de hoek Het kan natuurlijk ook als je iets anders in deze omgeving wilt doen.
José, Sammy & Lieveke
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei