Kind en hond
Re: Kind en hond
Echt vreselijk...
Hé bah, afschuwelijk!
Welk hondje is het, Loes? Of mag je dat niet zeggen?
Welk hondje is het, Loes? Of mag je dat niet zeggen?
O ja, hoor. Catootje, het hondje dat ze zelf gehouden hebben en waar ze zo verschrikkelijk van genoten zo samen met haar moeder.
Tijdens het gezamenlijk joggen zag ze een eekhoorntje en was het in een flits gebeurd.
Tijdens het gezamenlijk joggen zag ze een eekhoorntje en was het in een flits gebeurd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wat afschuwlijk voor die mensen. Moet je toch niet aan denken dat je in een flits je hondje kwijt bent.
Lisa zou er ook achteraan gaan, juist om die reden mag ze van mij alleen loslopen is bos of op het strand. Maar dan nog heb je nooit alles in de hand.
Groetjes, Erna.
Lisa zou er ook achteraan gaan, juist om die reden mag ze van mij alleen loslopen is bos of op het strand. Maar dan nog heb je nooit alles in de hand.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Phoebe zou er ook achteraan kunnen gaan. Ze mag het niet, ze weet dat, maar toch zie ik altijd die starthouding: oortjes gespitst en dat ene voorpootje omhoog... Ze heeft altijd mijn bevestiging nodig dat het echt niet mag. Als ik het konijn, de poes, eend of merel niet gezien heb, is ze weg denk ik.
Vreselijk.
Arme baasjes van Catootje.
Ik heb Catootje nooit gezien. Alleen op foto's. Ze viel me altijd op omdat ik het zo'n leuke naam vind. Het doet me aan Jan, Jans en de kinderen denken. En dan zie ik zo'n eigenwijs, koddig hondje voor me.
Vreselijk.
Arme baasjes van Catootje.
Ik heb Catootje nooit gezien. Alleen op foto's. Ze viel me altijd op omdat ik het zo'n leuke naam vind. Het doet me aan Jan, Jans en de kinderen denken. En dan zie ik zo'n eigenwijs, koddig hondje voor me.
Vanaf het moment dat Bobbie bij ons was hebben mijn jongens Bobbie elke dag ieder één keer uitgelaten. Zijn waren toen 8 en 10.
Het betreft een klein rondje rond ons huizenblok met een tussenstop op die route bij het uitlaatveldje voor de kerk. Bobbie blijft al die tijd aangelijnd en er hoeft geen straat te worden overgestoken en de jongens ruimen eventuele poep keurig op, mocht hij het veldje net niet halen.
Voor de band tussen de jongens en hun hondje is dit - mijns inziens - geweldig geweest. Bobbie weet dat hij hier in huis onderaan de roedel staat en heeft daar vrede mee. Hij luistert naar de jongens en dat is weer heel goed geweest voor hun zelfvertrouwen. Sinds zijn komst gaat het in elk geval stukken beter met mijn oudste en daar ben ik ontzettend blij mee!
Altijd als de jongens thuiskomen uit school wordt er eerst uitvoerig samen gespeeld en je ziet beide partijen daarvan genieten. Op school kent iedereen Bobbie bij naam en je ziet Coen gloeien van trots als zijn schoolgenootjes Bobbie roepen en met hem willen knuffelen. "Dat is zijn hondje! "
Ik heb ook bewust gekozen met het "nemen" van een hondje tot mijn kinderen deze leeftijd hadden bereikt; als ze veel ouder waren geweest waren de kinderen het huis al uit geweest en hadden ze hem niet zo bewust mee kunnen maken als nu.
Ik heb zelf altijd een hond willen hebben, maar vroeger mocht dat niet; ik vind eigenlijk dat alle jongetjes het plezier zouden moeten ervaren om samen met een hond op te groeien en daar samen kattekwaad mee uit te halen ... (Misschien teveel jongensboeken gelezen vroeger??)
In elk geval is de komst van Bobbie bij ons het beste wat hier in jaren is gebeurd, en daar zijn we dolblij mee!
groet, Martine
Het betreft een klein rondje rond ons huizenblok met een tussenstop op die route bij het uitlaatveldje voor de kerk. Bobbie blijft al die tijd aangelijnd en er hoeft geen straat te worden overgestoken en de jongens ruimen eventuele poep keurig op, mocht hij het veldje net niet halen.
Voor de band tussen de jongens en hun hondje is dit - mijns inziens - geweldig geweest. Bobbie weet dat hij hier in huis onderaan de roedel staat en heeft daar vrede mee. Hij luistert naar de jongens en dat is weer heel goed geweest voor hun zelfvertrouwen. Sinds zijn komst gaat het in elk geval stukken beter met mijn oudste en daar ben ik ontzettend blij mee!
Altijd als de jongens thuiskomen uit school wordt er eerst uitvoerig samen gespeeld en je ziet beide partijen daarvan genieten. Op school kent iedereen Bobbie bij naam en je ziet Coen gloeien van trots als zijn schoolgenootjes Bobbie roepen en met hem willen knuffelen. "Dat is zijn hondje! "
Ik heb ook bewust gekozen met het "nemen" van een hondje tot mijn kinderen deze leeftijd hadden bereikt; als ze veel ouder waren geweest waren de kinderen het huis al uit geweest en hadden ze hem niet zo bewust mee kunnen maken als nu.
Ik heb zelf altijd een hond willen hebben, maar vroeger mocht dat niet; ik vind eigenlijk dat alle jongetjes het plezier zouden moeten ervaren om samen met een hond op te groeien en daar samen kattekwaad mee uit te halen ... (Misschien teveel jongensboeken gelezen vroeger??)
In elk geval is de komst van Bobbie bij ons het beste wat hier in jaren is gebeurd, en daar zijn we dolblij mee!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Geweldig Martine, wat Bobbie, voor jullie betekent. Ik denk dat 8 en 10 ook al best leeftijden zijn waarop ze een hond als de smous kunnen uitlaten. Zeker als het een klein bekend rondje is en ze de hond niet loslaten. Ik geloof ook dat het voor kinderen erg leuk en goed is om een hond te hebben, maar dan moet je er als ouder natuurlijk wel achter staan en ervan uitgaan dat jij eindverantwoordelijke bent. Ik heb ook al eens gezegd dat onze Jules (en nu ook Siem) zoveel aan ons gezin toevoegen aan vrolijkheid en genegenheid.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ik heb Elles ook vanaf haar 11e de hond tussen de middag met Jip laten wandelen (onze caïrn dan, ook klein maar wel érg pittig!). Nadeel is wel als een andere hond losloopt en op onze aangelijnde hond af komt, onze aangelijnde hond dit niet leuk vindt (omdat hij aangelijnd is, dan voelt hij zich snel bedreigd) en een kind heeft dan onvoldoende overwicht op een andere vreemde hond (ik kan hem nog wel 'weg-blaffen' ). Gelukkig is het altijd goed gegaan .
Dana wil Phoebe graag alleen uitlaten. Dat heeft ze gezien van haar buurjongen en meisje. Die wandelen zelfs beide honden tegelijk.
Hoewel Dana een serieus en verantwoordelijk meisje is, vind ik haar best jong (7,5 jr) om de hond uit te laten.
Ze kan redelijk veilig naar de uitlaatstrook lopen.
Wat vinden jullie?
Hoewel Dana een serieus en verantwoordelijk meisje is, vind ik haar best jong (7,5 jr) om de hond uit te laten.
Ze kan redelijk veilig naar de uitlaatstrook lopen.
Wat vinden jullie?
Klaas is 7 en doet het, op zijn verzoek, heel soms alleen.
Let dan op of het een rustig moment is, goed licht enz.
Hij mag alleen een blokje om binnen de bebouwde kom.
Hij mag Rosa nooit los laten!
Mijn advies is, maak goede afspraken met haar en geef haar het vertrouwen.
Mijn ervaring is dat de lol er na een keer of 3 al weer af is en ze dan toch liever heeft dat er iemand meegaat!
Let dan op of het een rustig moment is, goed licht enz.
Hij mag alleen een blokje om binnen de bebouwde kom.
Hij mag Rosa nooit los laten!
Mijn advies is, maak goede afspraken met haar en geef haar het vertrouwen.
Mijn ervaring is dat de lol er na een keer of 3 al weer af is en ze dan toch liever heeft dat er iemand meegaat!
Toen ik die leeftijd had mocht ik (als enige) het hondje van een buurvrouw
uitlaten. Toen mijn kinderen zo oud waren mochten ze het niet. Ik zie hier
soms kinderen van die leeftijd met een hond en vind het niks.
uitlaten. Toen mijn kinderen zo oud waren mochten ze het niet. Ik zie hier
soms kinderen van die leeftijd met een hond en vind het niks.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dit soort dingen blijven lastig vind ik. Wanneer stop je met naar school brengen?
Wanneer mogen ze alleen op de fiets naar een vriendje wat een km. verderop woont? Wat doe je als dat vriendje wel alleen van het ene naar het andere dorp mag fietsen? Kijk naar het kind en volg je eigen gevoel. Als het niet goed / veilig voelt, niet doen!
Wanneer mogen ze alleen op de fiets naar een vriendje wat een km. verderop woont? Wat doe je als dat vriendje wel alleen van het ene naar het andere dorp mag fietsen? Kijk naar het kind en volg je eigen gevoel. Als het niet goed / veilig voelt, niet doen!
Onze jongste is in augustus 8 geworden en mag het nu wel, maar het is wel een heel verantwoordelijk kind. Ze loopt alleen in een wijk waar helemaal geen auto's mogen komen en Suske blijft altijd aan de lijn.
Suske loopt meestal aan een "lange lijn", maar als Sterre gaat lopen krijgt ze een gewone lijn mee, omdat ze het voor mijn gevoel niet kan overzien als Suske een eind voor haar loopt bij het oversteken.
Ik vond het ook een hele stap hoor, en ik ken genoeg kinderen van die leeftijd die ik het niet zou toevertrouwen.
Suske loopt meestal aan een "lange lijn", maar als Sterre gaat lopen krijgt ze een gewone lijn mee, omdat ze het voor mijn gevoel niet kan overzien als Suske een eind voor haar loopt bij het oversteken.
Ik vond het ook een hele stap hoor, en ik ken genoeg kinderen van die leeftijd die ik het niet zou toevertrouwen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Moeilijk hè?
Dana moet 2 straatjes oversteken. Het zijn 'lusjes' aan onze straat. Daar rijden alleen de mensen die er wonen.
Alleen Martijn loopt hier met de oprolriem. Daar kan ze ook niet voldoende mee overweg en dus zou ze met een gewone riem lopen. Uiteraard mag ze Phoebe niet los laten.
Het is ook niet zo dat ik het de combinatie Dana en Phoebe niet toevertrouw, maar je weet nooit wie of wat ze tegenkomt.
Zo loopt er hier een benner senner (altijd los!) die altijd lelijk doet tegen Phoebe. Altijd moet Phoebe op haar rug van dat beest. En een kruising corgie/jack r (gelukkig wel aan de lijn) die je doet denken dat ie elke hond op wil vreten. Dana kent deze honden en zal mijn gedrag wel kopiëren, maar op die loslopende hond heeft ze weinig invloed natuurlijk.
Misschien zie ik het wel te somber in?
Dana moet 2 straatjes oversteken. Het zijn 'lusjes' aan onze straat. Daar rijden alleen de mensen die er wonen.
Alleen Martijn loopt hier met de oprolriem. Daar kan ze ook niet voldoende mee overweg en dus zou ze met een gewone riem lopen. Uiteraard mag ze Phoebe niet los laten.
Het is ook niet zo dat ik het de combinatie Dana en Phoebe niet toevertrouw, maar je weet nooit wie of wat ze tegenkomt.
Zo loopt er hier een benner senner (altijd los!) die altijd lelijk doet tegen Phoebe. Altijd moet Phoebe op haar rug van dat beest. En een kruising corgie/jack r (gelukkig wel aan de lijn) die je doet denken dat ie elke hond op wil vreten. Dana kent deze honden en zal mijn gedrag wel kopiëren, maar op die loslopende hond heeft ze weinig invloed natuurlijk.
Op straat "overkomt" alles je, zonder dat je daar iets aan kunt doen.Renate schreef: maar op die loslopende hond heeft ze weinig invloed natuurlijk.
Ik vind het dus niet somber inzien maar gewoon de werkelijkheid.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Helemaal niet somber, realiteit helaas. Wij laten Sterre vaak lopen op tijden dat de honden hier in de buurt meestal niet worden uitgelaten. Er zijn echt van die tijdstippen dat iedereen zijn hond uitlaat, maar 's middags om een uur of 3 zie je verder niemand hier in de wijk.
groetjes, Karin
Mijn dochter was 7 dat we een hond kregen en liet hem wel uit ook maar wel onder bepaalde regels en zij was wel een type die verantwoordelijk kan zijn. Ik denk dat het per kind verschilt en tsja wat je buiten tegen komt is zeker een punt heel moeilijk hoor maar aan de andere kant het geeft hun ook weer wat vertrouwen.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Helemaal mee eens !!!Mary schreef:Op straat "overkomt" alles je, zonder dat je daar iets aan kunt doen.Renate schreef: maar op die loslopende hond heeft ze weinig invloed natuurlijk.
Ik vind het dus niet somber inzien maar gewoon de werkelijkheid.
Het zal zeker niet aan Dana liggen.
Die andere honden...brrr....
Mag ze al met Phoebe lopen als jij erbij bent?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Deze week werd er een meisje de Dijk overgesleurd door haar aangelijnde Golden Retriever. Op een gegeven moment kon het kind de lijn niet meer vasthouden. Hij wilde net als alle andere honden lekker los en struinen. Het arme kind in tranen. Haar hond liep weg!. Paniekerig riep ze om hulp. "Mevrouw , kunt u mijn hond vangen,", huilde ze.. Hond zocht uit zichzelf mijn dames op , met een snoepje kon ik hem naar me toe lokken. Ik heb hem naar het meiske gebracht en ze samen richting huis begeleid. Tijdens onze kleine wandeling het kind een beetje uitgehoord. Ze was net 7 jaar! Ze moest van haar moeder de hond uitlaten. Ik snap hier niets van!
Het meiske was nog bang ook dat haar moeder haar op de kop zou geven als ze hiervan hoorde. Ik was van plan om mama hier over aan te spreken. Heb dat om het kind niet gedaan.
Het meiske was nog bang ook dat haar moeder haar op de kop zou geven als ze hiervan hoorde. Ik was van plan om mama hier over aan te spreken. Heb dat om het kind niet gedaan.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Zielig voor dat meisje Corrie. Snap zo'n moeder niet. Zo'n grote hond is niet te houden als die aan de haal wil.
Ik geef Lisa nooit aan kinderen mee, ze komen wel eens aan de deur om te vragen of ze haar uit mogen laten. Ook mijn eigen kleinkinderen laat ik niet met haar lopen. Ze mogen haar wel eens vasthouden als ik er bij ben. Lisa zou een kind rustig de straat over sleuren als ze een kat tegen zou komen, ze is daarin gewoon niet te vertrouwen.
Ik geef Lisa nooit aan kinderen mee, ze komen wel eens aan de deur om te vragen of ze haar uit mogen laten. Ook mijn eigen kleinkinderen laat ik niet met haar lopen. Ze mogen haar wel eens vasthouden als ik er bij ben. Lisa zou een kind rustig de straat over sleuren als ze een kat tegen zou komen, ze is daarin gewoon niet te vertrouwen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.