Kunnen ze ook een tijdje zoet zijn om te proberen dat ding er weer onderuit te krijgen....Ariënne schreef:Valt me ook mee. Ik vraag me wel af hoe lang zo'n ding meegaat.
Is het wel leuk om in de bench te hebben, vraag ik me af. Erbuiten lijkt me ook maar een tijdelijk succes, want dan rolt het ding ergens onder.
alleen in huis
Re: alleen in huis
Lijkt me ook leuk voor pups in het algemeen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik heb sterk mijn twijfels. Een hond met verlatingsangst gaat volgens mij niet in de weer met wat dan ook. Die staart naar de deur waar iedereen uit is gegaan.
De een doet dat zuchtend, de ander blaffend of loeiend, maar spelen
De een doet dat zuchtend, de ander blaffend of loeiend, maar spelen
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Nee, inderdaad Mary. Het is meer iets tegen verveling eigenlijk.
Ik heb inmiddels een reactie op het artikel over de Babble Ball gekregen: Marga Stotijn had hem gekocht voor haar nest. Was inderdaad ontzettend leuk. De pups genoten ervan! Maar op een bepaald moment ging moeder ermee vandoor en dat was best wel eng: het relatief kleine gladde balletje (doorsnee ongeveer 7 cm) verdween volledig in haar bek. Ze wilde het amper meer afstaan. Volgens Marga zou zo'n balletje zomaar het keelgat kunnen inschieten. Haar advies: Blijf erbij, als je er pups mee laat spelen. Voor pups is het zeer zeker een waardevolle aanvulling. Een volwassen hond moet er ook niet alleen mee zijn, kijk ook hoe hij / zij ermee omgaat. Ik zal de reactie van Marga in het volgende clubblad plaatsen.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Verlatingsangst of verveling, het maakt dus niet uit.
Overbodige troep voor een volwassen hond.
Overbodige troep voor een volwassen hond.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Hier zal zoiets toch geen lang leven beschoren zijn.
Finny en Guusje slopen alles.
Maar voor bij een nest.. ja, leuk.
Finny en Guusje slopen alles.
Maar voor bij een nest.. ja, leuk.
Charlotte
Ik heb ook zo'n soort balletje, maar daar zit een grote rubberen ring omheen. Formaat is iets groter dan tennisbal. Kwam deze bij een stand tegen toen Lumi's moeder drachtig was en heb deze als nestkadootje een keer meegenomen (en weer terug gekkregen toen ik Lumi ophaalde)
Het iritante is dat er bij mij geen knop op zit om het geluid uit te zetten. En als er tegen geblaft wordt ging deze van mij al geluiden (dierengeluiden) maken. Een jaar heeft deze toch zeker veel geluid gemaakt. Nu maakt hij nog geluid, maar niet meer zo als het was. Ik heb nog niet gechecked of er makkelijk andere batterijen in kunnen. Vind het wel rustig zo .
Voor speeltje is deze bal denk ik grappig, maar in een hulp bij het alleen zijn geloof ik niet.
Het iritante is dat er bij mij geen knop op zit om het geluid uit te zetten. En als er tegen geblaft wordt ging deze van mij al geluiden (dierengeluiden) maken. Een jaar heeft deze toch zeker veel geluid gemaakt. Nu maakt hij nog geluid, maar niet meer zo als het was. Ik heb nog niet gechecked of er makkelijk andere batterijen in kunnen. Vind het wel rustig zo .
Voor speeltje is deze bal denk ik grappig, maar in een hulp bij het alleen zijn geloof ik niet.
Of het nu komt omdat Jan met Boy weg was en wij er ook niet waren weten we niet natuurlijk maar Missy was vandaag helemaal alleen (15 min.) en ze heeft de boel bij elkaar gegilt We hoorden haar al dat we de straat in kwamen.
Ze zal wel geweest zijn dat ze ook niet mee mocht.Boy leeft al langer dan we dachten maar eens komt daar toch ook een einde aan
En dan kunnen we misschien onze lol wel op
Ze zal wel geweest zijn dat ze ook niet mee mocht.Boy leeft al langer dan we dachten maar eens komt daar toch ook een einde aan
En dan kunnen we misschien onze lol wel op
Oei....dat ziet er 'lastig' uit Rini.
Komt tijd komt raad.
Komt tijd komt raad.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Zou idd knap lastig zijn.
Maria heeft dat ook gehad met Nina. Die leek altijd zo gewillig en onverstoorbaar maar toen Pluk onverwachts insliep, ging ze ook herrie maken toen ze alleen werd gelaten. En die was nog niet eens echt alleen, want oude Aletta was er toen nog, maar die vond ze kennelijk geen partij.
Ik denk er ook wel eens aan hoe Fija zal reageren, want die kan nu heel goed zonder ons thuisblijven maar heeft Adah natuurlijk nog als 'steun'.
Maria heeft dat ook gehad met Nina. Die leek altijd zo gewillig en onverstoorbaar maar toen Pluk onverwachts insliep, ging ze ook herrie maken toen ze alleen werd gelaten. En die was nog niet eens echt alleen, want oude Aletta was er toen nog, maar die vond ze kennelijk geen partij.
Ik denk er ook wel eens aan hoe Fija zal reageren, want die kan nu heel goed zonder ons thuisblijven maar heeft Adah natuurlijk nog als 'steun'.
Laatst gewijzigd door loes op 27 dec 2012, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Oh jee, ja! Lastig!
Aan Guusje merk ik dat zij ons vaker volgt tot aan de deur, in de hoop mee te mogen.
Ik heb sterk het vermoeden dat zij toch de steun van Finny mist.
Herrie heb ik haar nog niet horen maken, en hoop dat dat ook uitblijft natuurlijk.
Ik heb sterk het vermoeden dat zij toch de steun van Finny mist.
Herrie heb ik haar nog niet horen maken, en hoop dat dat ook uitblijft natuurlijk.
Charlotte
Gelukkig maar dat Guusje geen kabaal maakt maar die heeft straks weer een maatje om haar heen dus is ze niet meer alleen.
Terwijl er bij ons geen hond meer bijkomt.
Terwijl er bij ons geen hond meer bijkomt.
Dat is inderdaad lastig, Rini.
Die van ons zijn niet vaak alleen en dan ook nog meestal met z'n tweeën.
Maar van Baukje weten we dat ze het ook alleen aankan, al vindt ze het niet fijn. Ze is tenslotte twee jaar alleen geweest. Met Stijnke hebben we van het begin af ook geoefend dat ze dingen zonder Baukje deed. Ook wel eens even alleen zijn.
Tot nu toe gaat dat goed.
Die van ons zijn niet vaak alleen en dan ook nog meestal met z'n tweeën.
Maar van Baukje weten we dat ze het ook alleen aankan, al vindt ze het niet fijn. Ze is tenslotte twee jaar alleen geweest. Met Stijnke hebben we van het begin af ook geoefend dat ze dingen zonder Baukje deed. Ook wel eens even alleen zijn.
Tot nu toe gaat dat goed.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
En dat is wat we eigenlijk nooit gedaan hebben,iets doen met de 1 terwijl de ander thuis was
De enigste xx dat Missy zonder Boy is geweest was dat Boy bij DA moest blijven.1 nacht in 2007 en 2 nachten in 2011.
Vaak zien we aan het gedrag van Missy dat Boy een slechte dag heeft (wat ons dan zelf nog niet eens op is gevallen )zo zorgzaam als ze dan is maar.... ze weet dan ook dat hij z'n bak niet leeg eet
Maar ga er vanuit dat als ze weet dat hij er echt niet meer is ze zich daar wel in kan vinden.
De enigste xx dat Missy zonder Boy is geweest was dat Boy bij DA moest blijven.1 nacht in 2007 en 2 nachten in 2011.
Vaak zien we aan het gedrag van Missy dat Boy een slechte dag heeft (wat ons dan zelf nog niet eens op is gevallen )zo zorgzaam als ze dan is maar.... ze weet dan ook dat hij z'n bak niet leeg eet
Maar ga er vanuit dat als ze weet dat hij er echt niet meer is ze zich daar wel in kan vinden.
Voor ons ook heel belangrijk om dat van tijd tot tijd te doen met Stien.
Guusje is tenslotte al 8.
Guusje is wel eens vaker zonder Finny op stap geweest als we naar cursus moesten of zo, maar echt alleen thuis zoals nu is heel nieuw voor haar.
Guusje is tenslotte al 8.
Guusje is wel eens vaker zonder Finny op stap geweest als we naar cursus moesten of zo, maar echt alleen thuis zoals nu is heel nieuw voor haar.
Charlotte