Martine schreef: schokband
groet, Martine
janken
Hoi Wubke,
Die band is een laatste poging van mij om het janken te beheersen.
Een band die 2 metalen contactpuntjes heeft op zijn keel.
Deze detecteert ook janken. Hij heeft 18 verschillende sterktes en begint bij de laagste.
Als Bobbie jankt (luid) krijgt hij een klein statisch schokje.
Ik was erg huiverig om hem te gebruiken en heb eerst alle andere mogelijkheden uitgeprobeerd, voor ik dit toepaste. Ik was namelijk erg bang dat hij er wat bangig van zou worden; dat zijn mooie karakter zou veranderen.
Met de mandtraining en alle bijkomstigheden daaromtrent ben ik ook nog steeds bezig; helaas heeft dat (nog) geen effect op zijn jankgedrag.
De relatie met mijn buren was inmiddels van dien aard dat ik snel resultaten moest boeken en dat ik genoodzaakt werd hem in te zetten.
Gelukkig werkt de band goed en accepteert hij het ook goed, en zie ik totaal geen veranderingen in zijn karakter.
Als ik wegga, komt hij uit zichzelf naar me toe zodat ik hem kan omdoen.
Hopelijk hebben we hem ooit niet meer nodig, maar vandaag bewees wel dat hij nog niet zo ver is.
groet, Martine
Die band is een laatste poging van mij om het janken te beheersen.
Een band die 2 metalen contactpuntjes heeft op zijn keel.
Deze detecteert ook janken. Hij heeft 18 verschillende sterktes en begint bij de laagste.
Als Bobbie jankt (luid) krijgt hij een klein statisch schokje.
Ik was erg huiverig om hem te gebruiken en heb eerst alle andere mogelijkheden uitgeprobeerd, voor ik dit toepaste. Ik was namelijk erg bang dat hij er wat bangig van zou worden; dat zijn mooie karakter zou veranderen.
Met de mandtraining en alle bijkomstigheden daaromtrent ben ik ook nog steeds bezig; helaas heeft dat (nog) geen effect op zijn jankgedrag.
De relatie met mijn buren was inmiddels van dien aard dat ik snel resultaten moest boeken en dat ik genoodzaakt werd hem in te zetten.
Gelukkig werkt de band goed en accepteert hij het ook goed, en zie ik totaal geen veranderingen in zijn karakter.
Als ik wegga, komt hij uit zichzelf naar me toe zodat ik hem kan omdoen.
Hopelijk hebben we hem ooit niet meer nodig, maar vandaag bewees wel dat hij nog niet zo ver is.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Zo'n band is geen drama. De hond weet al gauw dat hij een schokje krijgt als hij de fout in gaat en weet dus ook dat er niets gebeurt als hij zijn bek houdt.
Ik denk dat hij heel goed weet dat er zonder band nooit een schok is en dat hij dan zijn gang kan gaan zoals bij Erna gebeurde. Onderschat zijn intelligentie niet!
Heeft de therapeute deze band aangeraden? Dan is het dus blaffen uit dominantie geweest, want bij een angstige hond mag je hem niet gebruiken. Ik denk dat het een ingesleten gewoonte moet zijn voor je hem af kan doen. Dan nog moet je eerst proberen of hij ook niet blaft als de band uit staat.(of zit er bij deze geen "off"op?)
Als het werkt is het toch een prima oplossing! Als je dan ook, zoals je zegt, je leiderschap versterkt, krijg je een super-hond.
Groetjes, Jozé
Er is ook een variatie op deze schokband. Die andere spuit een paar druppeltjes citronel-olie, waar honden een hekel aan hebben. Het maakt niet zo veel verschil en als ze niet meer blaffen maakt het al helemaal geen verschil.
Ik denk dat hij heel goed weet dat er zonder band nooit een schok is en dat hij dan zijn gang kan gaan zoals bij Erna gebeurde. Onderschat zijn intelligentie niet!
Heeft de therapeute deze band aangeraden? Dan is het dus blaffen uit dominantie geweest, want bij een angstige hond mag je hem niet gebruiken. Ik denk dat het een ingesleten gewoonte moet zijn voor je hem af kan doen. Dan nog moet je eerst proberen of hij ook niet blaft als de band uit staat.(of zit er bij deze geen "off"op?)
Als het werkt is het toch een prima oplossing! Als je dan ook, zoals je zegt, je leiderschap versterkt, krijg je een super-hond.
Groetjes, Jozé
Er is ook een variatie op deze schokband. Die andere spuit een paar druppeltjes citronel-olie, waar honden een hekel aan hebben. Het maakt niet zo veel verschil en als ze niet meer blaffen maakt het al helemaal geen verschil.
Deze ben ik ook al eens tegengekomen. De baasjes werden misselijk van de luchtJajo schreef: Groetjes, Jozé
aan die hond. Kwaliteit hoor, je hebt het er niet zomaar weer af.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Klinkt heel interessant allemaal.
Ik heb een vriendin met een hond die ook de boel bij elkaar blaft bij haar afwezigheid.
Ik zal haar het boek en die band eens aanraden, en hoop dat ze er haar voordeel mee kan doen.
Ik heb een vriendin met een hond die ook de boel bij elkaar blaft bij haar afwezigheid.
Ik zal haar het boek en die band eens aanraden, en hoop dat ze er haar voordeel mee kan doen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Citronel-olie gebruiken we altijd tegen de muggen als we kamperen en dan wel meer dan een druppeltje. Zo erg is die lucht nou ook weer niet. Die band is trouwens ontwikkeld voor mensen die bezwaar hadden of bang waren voor de schokjesband. Dus je kan altijd kiezen.
Charlotte, ze mag hem niet gebruiken voor een angstige hond hoor, dat moet er wel bij gezegd worden. Anders even overleggen met een therapeut. (geldt voor beide banden)
Jozé
Charlotte, ze mag hem niet gebruiken voor een angstige hond hoor, dat moet er wel bij gezegd worden. Anders even overleggen met een therapeut. (geldt voor beide banden)
Jozé
Die citronellaband detecteert helaas geen janken. De band die ik nu behoort tot nu toe tot de enige 3 die ik heb gevonden. (en ik heb best goed gezocht op internet)
Voor geïnteresseerden:
http://www.antiblaf.nl/index.php?gclid= ... MAod-Wwfsw
Voor overmatig blaffen & huilen/janken:
- Petsafe Antiblafband Deluxe Nano (2,7 tot 25 kg),
- Petsafe ComfortFit Antiblafband (vanaf 3,6 kg),
- Petsafe Antiblafband Deluxe (vanaf 3,6 kg).
groet, Martine
Voor geïnteresseerden:
http://www.antiblaf.nl/index.php?gclid= ... MAod-Wwfsw
Voor overmatig blaffen & huilen/janken:
- Petsafe Antiblafband Deluxe Nano (2,7 tot 25 kg),
- Petsafe ComfortFit Antiblafband (vanaf 3,6 kg),
- Petsafe Antiblafband Deluxe (vanaf 3,6 kg).
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Nou, ok, deze dan ook maar.
http://www.goeiesaak.nl/archives/387-Ho ... t-....html
Ik ken dat gejank (gelukkig) niet van Lisa. Lijkt me best moeilijk om het af te leren, fijn dat de band uitkomst bied. Ik heb nu gehoord dat Bobbie inderdaad een behoorlijk geluids niveau bereikt, was al blij dat Lisa er niet op reageerde.
Hoewel ze heel zachtjes kan zitten piepen als ze voor de zoveelste keer naar de gang wordt gestuurd, terwijl zij natuurlijk helemaal niet begrijpt waarom dat dan is. Ze krijgt wel iets lekkers mee, maar dat is binnen een tel op.
Als de pups over de grond mogen, moet Lisa even het veld ruimen. Anders overmeesteren ze binnen een mum hun moeder om haar leeg te slobberen. Ik had al geschreven dat ik dat aan het doseren ben.
Groetjes, Erna.
Hoewel ze heel zachtjes kan zitten piepen als ze voor de zoveelste keer naar de gang wordt gestuurd, terwijl zij natuurlijk helemaal niet begrijpt waarom dat dan is. Ze krijgt wel iets lekkers mee, maar dat is binnen een tel op.
Als de pups over de grond mogen, moet Lisa even het veld ruimen. Anders overmeesteren ze binnen een mum hun moeder om haar leeg te slobberen. Ik had al geschreven dat ik dat aan het doseren ben.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
en nog eenMary schreef:Nou, ok, deze dan ook maar.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51768
volgendeMary schreef:en nog eenMary schreef:Nou, ok, deze dan ook maar.
http://www.tinley.nl/stroombanden.htm
Ik had er al mijn twijfels bij en ik begrijp best dat je echt een groot probleem kunt hebben met je hond die blaft, maar ik zou er beslist NOOIT aan willen beginnen!!Mary schreef:volgendeMary schreef:en nog eenMary schreef:Nou, ok, deze dan ook maar.
http://www.tinley.nl/stroombanden.htm
Zeker niet na het lezen van de informatie via die laatste link:
http://www.tinley.nl/stroombanden.htm[/quote]
Onze Astor, de hond die we voor Janka haden, een hele lieve Airdale terrier, jankte altijd als een wolf als we niet thuis waren. Maar vooral als er een loopse teef in de omgeving was. Wat we ook geprobeerd hebben niets hielp! Behalve: mijn auto!!
Zodra ze in mijn auto'tje zat, een kleine Subaru Jumbo toen, was ze stil! Ik kon haar de hele dag in de auto laten liggen, hoefde de auto echt niet op slot te doen want zodra er iemand aan de auto kwam sloeg hij wel aan.
Maar wat Astor niet allemaal gepresteerd heeft thuis willen jullie echt niet geloven. Wij willen een hond niet boven hebben bij onze slaapkamers.
Astor maakte ook deuren open, zelf deuren die naar je toe draaiden. Direct boven aan de trap hadden we in een vorig huis een deur zitten die open draaide naar je toe als je naar boven liep! Direct op de trap!! Voor Astor geen probeleem! Midden in de nacht maakte hij die deur open! Eenmal is het zover gekomen dat Henk toen omdat hij dolgraag wilde slapen Astor naar beneden heeft gewerkt, dat de buren er wakker van zijn geworden!! Maar Astor een eigenwijze terrier en een reu stond na15 minuten weer aan mijn kant van het bed!
Wakker worden ik wil naar buiten, daar zijn leuke teefjes!!
Ook haden we een schutting in de tuin van 2.00 meter hoog! Ja Asor had op behendigheid gezeten, dus over die schutting sprong meneer gewoon over heen.
Toen Jan Hein 15 jaar geleden werd geboren hadden we na 1 week al een kettingslotje op zijn slaapkamer! Niet omdat Jan Hein uit bed kwam, maar Astor vond die baby wel zo leuk dat hij daar constant over wilde waken!
Zodra ze in mijn auto'tje zat, een kleine Subaru Jumbo toen, was ze stil! Ik kon haar de hele dag in de auto laten liggen, hoefde de auto echt niet op slot te doen want zodra er iemand aan de auto kwam sloeg hij wel aan.
Maar wat Astor niet allemaal gepresteerd heeft thuis willen jullie echt niet geloven. Wij willen een hond niet boven hebben bij onze slaapkamers.
Astor maakte ook deuren open, zelf deuren die naar je toe draaiden. Direct boven aan de trap hadden we in een vorig huis een deur zitten die open draaide naar je toe als je naar boven liep! Direct op de trap!! Voor Astor geen probeleem! Midden in de nacht maakte hij die deur open! Eenmal is het zover gekomen dat Henk toen omdat hij dolgraag wilde slapen Astor naar beneden heeft gewerkt, dat de buren er wakker van zijn geworden!! Maar Astor een eigenwijze terrier en een reu stond na15 minuten weer aan mijn kant van het bed!
Wakker worden ik wil naar buiten, daar zijn leuke teefjes!!
Ook haden we een schutting in de tuin van 2.00 meter hoog! Ja Asor had op behendigheid gezeten, dus over die schutting sprong meneer gewoon over heen.
Toen Jan Hein 15 jaar geleden werd geboren hadden we na 1 week al een kettingslotje op zijn slaapkamer! Niet omdat Jan Hein uit bed kwam, maar Astor vond die baby wel zo leuk dat hij daar constant over wilde waken!
Nee helemaal niet! Astor ging vaak van 8 tot 5 mee naar mijn werk! Hij lag dan in mijn auto lekker te dutten. als ik bij mijn auto kwam keek hij op: o ben jij het. Meer niet.
Eens vroeg ik een collega, wil jij voor mij een map uit mijn auto halen? Niet aan Astor gedacht die in de auto lag! Hij kwam terug: haal die zelf maar op! Astor verdedigde zijn en mijn auto!
Henk had toen ook de stelregel: als de auto van Anja af is en Astor leeft nog zet ik hem in de tuin als hondehok! Helaas nooit gebeurt!
Eens vroeg ik een collega, wil jij voor mij een map uit mijn auto halen? Niet aan Astor gedacht die in de auto lag! Hij kwam terug: haal die zelf maar op! Astor verdedigde zijn en mijn auto!
Henk had toen ook de stelregel: als de auto van Anja af is en Astor leeft nog zet ik hem in de tuin als hondehok! Helaas nooit gebeurt!