Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het is weer achter de rug gelukkig. :)
Mijn zus en haar gezin kwam hier doorhouden; zij hebben een bonte Ierse Setter waar Guusje dol op is. Ze hebben samen gespeeld, ondanks de harde knallen.
Tegen 23.30 uur heb ik Guusje nog van een neut voorzien, maar ze werd desondanks erg nerveus toen het echt "loos" ging een half uurtje later.
Uit voorzorg heb ik haar in de keuken in haar bench gezet, met de keukendeur dicht en lamp uit;zo konden wij veilig naar buiten.
Maar eigenlijk is haar gedrag mij wel meegevallen. Ik weet natuurlijk nu niet in hoeverre de borrel z'n werk heeft gedaan. :roll:
Na 2.00 uur vanochtend was het helemaal rustig, tot nu toe....

Van een kater heb ik nog niks gemerkt.
Vanochtend om 9.00 uur tijdens het rondje bos, was ze helemaal zichzelf en ravotte lekker met Finny en Peaces!

Charlotte
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat is heel wat waard -die afleiding met een favoriete speelkameraad.
Dat zou wel eens een heel positief effect kunnen hebben!
Heerlijk dat het weer achter de rug is!
Onze jongste dochter heeft een blauwe plek op haar arm van 10 bij 10 cm door iets dat naar haar afgeschoten werd. :? Ben blij dat dat niet hoger op haar terecht kwam... :innocent: Alle beschermengeltjes weer bedankt!!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Het zit er weer op...
Mijn kinderen hebben gisteren de dag van hun leven gehad want ze mochten lekker knallen! Allebei met een veiligheidsbril op; ze stonden te trillen van plezier.
Ze mochten alleen in de tuin van mijn ouders (is erg groot, buren wonen 100 meter verderop) en hebben werkelijk genoten. En Bobbie? Die genoot met ze mee. Hij was niet bij het raam weg te slaan. Ik heb hem dan ook alleen maar aan de lijn naar buiten gelaten, los durfde ik echt niet want hij wilde dan alleen maar op zoek naar nog meer vertier.
Om half 4 vannacht ben ik lekker met hem naar het inmiddels doodstille bos gegaan en daar hebben we samen in het pikkedonker heerlijk gewandeld. Bobbie had een lamp om, dat was ons enige lichtpunt en we waren helemaal alleen. Hij heeft heerlijk rond gerend en is toen braaf gaan slapen. Wij werden allemaal pas om half 12 wakker en toen was de rust weergekeerd.
Het vuurwerk is nog niet helemaal op, maar dat bewaren we voor speciale gelegenheden heb ik tegen de jongens gezegd. (In de zomer hebben we hier af en toe honderden kouwtjes zitten die alles onder poepen en een enorme herrie maken; als we op het gras zitten te picknicken pikken ze brutaalweg het brood uit de handen van de kinderen. - dan is een rotje best wel handig... :twisted: )

Mijn kat is doodsbang voor het geknal.
Ik kreeg haar gisteren bijna niet te pakken, om haar naar binnen te doen.
Zij bleef alleen thuis met de top 2000 op de radio als afleiding voor haar op de achtergrond aan.
Hier is gelukkig nauwelijks vuurwerk afgestoken, maar kennelijk is ze toch doodsbang geworden, want er lag een grote drol voor me op de bank te wachten toen ik net thuiskwam. Gelukkig voor haar is het nu weer een jaartje rustig... (afgezien van die kraaien uiteraard...)

Erna, hoe is het inmiddels met Lisa? Is het geknal bij jullie opgehouden? Geef haar maar een knuffel van me!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Ik wens iedereen een heel gelukkig, goed en gezond 2008. :toasten:

Vuurwerk, wij hebben het pas voor het eerst gekocht toen onze jongens het ook wilden afsteken. Dan hadden we het zelf nog in de hand. (hoopten we) Dat is inmiddels ruim 20 jaar geleden.
Mijn schoonzusje heeft ook een keer zo'n draaitol op haar jas gehad, op borsthoogte. Dat ding had zo'n kracht dat je hem er niet eens af kon wippen. Groot gat in haar jas gebrand, en dan sta je er alleen maar bij te kijken.
Bij een vriend van onze jongens is er een keer vuurwerk in zijn jas terecht gekomen.
Binnenkant jas verbrand, bloes verbrand en zelf ook brandblaren.
Ariënne bij je dochter is het gelukkig goed afgelopen, het zal toch maar hoger terecht zijn gekomen, bah.

Lisa was zoals ik natuurlijk al wist, erg bang. Het viel in het begin nog wel mee. We hadden voor en achter de gordijnen dichtgedaan, dat dempt ook het geluid. En de radio en later de TV héél erg hard gezet. Daar werd ik zelf tuterig in mijn oren van, maar Lisa en de pups reageerden daar niet op. Zo bleef in eerste instantie het gewone vuurwerkgeluid op de achtergrond. Later om 24.00 uur was het geluid van buiten niet meer te weren natuurlijk. Lisa in de stres en de pups?????? Zij sliepen gewoon verder, met af en toe even een koppie omhoog. Ik heb het gefilmd, moet het filmpje nog bekijken. Ik denk dat het heel erg donker zal zijn, want de filmpjes van avonds zijn nooit goed. Als er ook maar iets op te zien is zal ik hem naar Jeanette sturen voor de site.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 02 jan 2008, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

Gelukkig en een gezond 2008 allen. Zondag zijn we weer thuis gekomen van de wintersport en we zijn knallend het nieuwe jaar in gegaan. Jammer was het dat je er echt weinig van zag door de zeer dichte mist.
Janka heeft nooit iets van vuurwerk aangetrokken, maar Desi begon alruim een week voor kerst vuurwerk restanten op te zoeken.
Oudejaarsavond en rond middernacht had zij een ereplaats. In de stoel voor het raam en maar kijken wat er buiten gebeurde. Ik ben van mening dat enge situatie's moet je niet belonen door te troosten maar het omgekeerde. Leuk is dat, dat vuurwerk! Desi was dan ook totaal niet bang!
Tijdens het uitlaten hebben we aan de jongelui gevraagd of ze even wilden stoppen ivm de honden. Er werd iedere keer dan ook niets afgeschoten. Heerlijk is dat.
We waren extra allert dat Desi de troep niet van de grond opraapte. Echt duidelijk verbieden en een extra koekje voor haar.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Anja !!!
Ook een heel goed 2008 voor jullie allemaal!!!!
Hoe was het in de sneeuw !!!
Vond Desi het nog steeds zo leuk. En hoe heeft Janka zich gehouden??? :dog: :dog:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Desi

Bericht door Desi »

Hoi Jeanet,

Ja het was een heerlijk weekje. Ieder dag stralend blauwe lucht, geen vallend sneeuwvlokje gezien, maar er lag meer dan genoeg!

Voor Janka de eerste keerop wintersport en voor Desi was het dus een hernieuwde kennismaking. Toen Desi de camper uitsprong was het :boogie: feest! Joepie, we zijn weer in de sneeuw, dus lekker dollen. Dat ze de vorige keer in de inprentingsfase zat (12 weken oud!) hebben we geweten ze kon geen genoeg van de sneeuw krijgen! We zullen foto's en filmpje plaatsen. Janka sprong ook uit de camper, maar wist niet hoe snel ze weer naar binnen moest! Brrr, die kou...!! Binnen was het lekker warm en buiten vroor het constant (overdag maximaal -2 en 's ochtends -14 graden!) Voor een korte noodzakelijke wandeling wilde ze wel mee, maar als Jan Hein alleen was met haar en zodra hij haar los liet stond ze direct wel bij de camper! Kinderen van de camper naast ons vroegen na 5 dagen van wie die grote hond toch was? Ze hadden Janka nog niet eerder gezien!! Desi wel, die rende er wat op los op in de sneeuw tussen alle kinderen in.

Wintersport in de camper is ons echt 200% meegevallen, we stonden op de parkeerplaats bij skiliften, dus we konden zo naar boven. En het is veel vrijer als in een hotel! Zo hadden wij het niet verwacht.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat ontzettend leuk Anja, Desi de sneeuwhond :P
Heeft Janka tenminste nog lekker meegeholpen de voeten te warmen :?:
Experiment geslaagd.
Dat wordt vast volgend jaar weer de camper. :!:

Desi

Bericht door Desi »

Het is zo goed bevallen, dat we over 7 weken maar weer gaan! De foto's zijn geplaatst, inclusief voetenwarmer. Maar Desi ging lekker snel naar boven, samen hoofdkussen delen!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een mooie omgeving !!!
Die Desi is toch wel een feestneus!! Vindt het hele leven wel een feestje denk ik.
Jullie hebben zichtbaar genoten :) Janka kwam warempel toch nog wel een paar meter de sneeuw in :wink:

Monique

Bericht door Monique »

Desi schreef:Het is zo goed bevallen, dat we over 7 weken maar weer gaan!
Bofkonten!!! Gelijk heb je :jeah2: !

Renate

Bericht door Renate »

Ah, welkom terug Anja. Leuke sneeuwfoto's (die 2 paar verlichte oogjes vind ik wel grappig).

Wat een heerlijk vooruitzicht: 7 weken aftellen en dan weer :jeah2:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi dat het allemaal goed gegaan is. Geen autopech deze keer?!
Afbeelding

wubke

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door wubke »

Ik ben benieuwd hoe Siem gaat reageren op het vuurwerk, want vorig jaar tijdens de jaarwisseling woonde hij nog niet bij ons.
Hier wordt gelukkig nooit zo erg geknald.
Jules blijft heel rustig, en voor onweer zijn ze allebei ook niet bang dus ik verwacht dat het wel goed zal gaan.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Ik hoop voor jullie dat Siem de rust van Jules over zal nemen. Ik heb vorig jaar Lisa bewust bij de pups weggehouden op oudejaarsavond. Wilde niet dat de pups iets van haar angst over zouden nemen.
Ben heel benieuwd hoe de vier zullen reageren dit jaar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

inge

Bericht door inge »

Swiebertje wordt nooit anders van vuurwerk (of het moet wel heel
dichtbij komen), ik laat haar alleen rond de jaarwisseling nooit alleen
buiten in de tuin, je weet maar nooit wat erover de heg wordt
gegooid, ik hoop dat Bram deze houding straks van Swieber over
gaat nemen. Swieber krijg je alleen bang van ballonen en luchtballonnen.

Jajo

Bericht door Jajo »

Mijn hond (Meghann) moest ik met oud en nieuw buiten aanlijnen, omdat ze tussen de herrie van rondschietende vuurpijlen de rotjes wilde apporteren. Daarvoor liep ze altijd los tijdens het vuurwerk, daarna niet meer, maar ze wilde wel altijd om 12 uur mee naar buiten.
Geen uitzondering voor jachthonden, ze zijn bijna altijd schotvast.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Rotjes apporteren, da's wel erg kras :hihi:

Wij hebben geluk, nooit een hond of kat gehad die in paniek raakt(e) van vuurwerk.
Maar we wonen ook niet in een woonwijk.

Martine

Bericht door Martine »

Als het aan Bobbie ligt, rent hij ook achter de rotjes aan.
Net als Meghann moet hij echt aan de lijn zitten rond die periode. (Ik heb hem trouwens altijd aan de lijn in het dorp; alleen in het bos, op het strand en bij mijn ouders mag hij los.)
De geluiden-CD speelt hier alweer, ik zal de nieuwe pupeigenaren een kopie meegeven, altijd handig! Bobbie is ook helemaal niet bang, gelukkig maar, want hier wordt heel wat afgestoken op oudjaarsdag, en niet in de laatste plaats door mijn eigen jongens die het hele jaar toeleven naar die ene dag. :?
Dan zijn we altijd bij mijn ouders; hun buren wonen veel verder weg dan de mijne, zodat we dan zo min mogelijk overlast bezorgen.
Ja mijn kinderen mogen dat van mij de laatste dag. Ik heb liever dat ze het onbevangen bij mij in de buurt doen, dan stiekum op straat. Ze hebben zoveel vriendjes dat ze het toch wel zouden doen en dan maar liever zo veilig mogelijk.
Ik ben het er helemaal niet mee eens, maar bij hun vader mogen ze het ook, (en dan zonder toezicht) zodat ik er enkele jaren geleden voor heb gekozen ze het zelf te leren. Dan weten ze tenminste hoe het het veiligst moet. Dan voel ik mij veel beter op mijn gemak als ze daar zijn... (veiligheidsbril op)
Ik heb uit alle kwaden de minst slechte proberen te kiezen, maar ik zal blij zijn als oud en nieuw voorbij is. Wat ik daarna nog aan vuurwerk aantref wordt gewassen in een emmer water. :twisted:
Gelukkig schijn je over de interesse voor rotjes heen te groeien...

Voor alle dieren hoop ik dat het jaar snel is afgelopen!

:vuurwerk: :vuurwerk:
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat pak je goed aan allemaal, Martine. :thumbsup: Die brillen bijv... dat is heel verstandig!
Afbeelding

Gesloten