blaffen
Re: blaffen
Nou, Het antwoord van Joze was duidelijk en niet kort.
Maar dat van dat hele verhaal niets terecht komt bij jou twijfel ik
geen moment aan. Je agenda staat te vol en je wilt te snel.
Maar dat van dat hele verhaal niets terecht komt bij jou twijfel ik
geen moment aan. Je agenda staat te vol en je wilt te snel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik heb vanavond ook mijn keukendeur maar weer dicht gedaan.
Last van je buurhond hebben is heel vervelend en irritant, maar eerlijk gezegd lijkt het me nog veel erger als mijn buren last van mijn hond hebben. Dat zou ik echt erg vinden.
Ik ben ook erg blij dat Phoebe niet reageert op dat eeuwige geblaf hiernaast. Ik hoop dat ze dit haar pups ook meegegeven heeft.
Last van je buurhond hebben is heel vervelend en irritant, maar eerlijk gezegd lijkt het me nog veel erger als mijn buren last van mijn hond hebben. Dat zou ik echt erg vinden.
Ik ben ook erg blij dat Phoebe niet reageert op dat eeuwige geblaf hiernaast. Ik hoop dat ze dit haar pups ook meegegeven heeft.
Onbegrijpelijk dat ze er zelf niet gestoord van worden, want ze zijn dan toch thuis?
Ja, ze zaten aan de barbecue.
En de hond krijgt wel een grote mond, maar ja... negatieve aandacht is ook aandacht, dus weinig resultaat.
Ik vertelde de buren laatst dat ze een rangorde probleem hebben. De hond blaft namelijk vooral als ze thuis zijn. Totaal ongecontroleerd en niet te stoppen.
Ja, maar andere mensen zeiden weer dat de hond hen wil beschermen en dat het goed is wat ze doet.. (deze mensen wonen hier vast niet in de buurt??!)
Het is maar net wat je wilt geloven natuurlijk. En beschermen waar tegen? Het theezakje wat ik in mijn eigen vuilnisbak gooi?
En de hond krijgt wel een grote mond, maar ja... negatieve aandacht is ook aandacht, dus weinig resultaat.
Ik vertelde de buren laatst dat ze een rangorde probleem hebben. De hond blaft namelijk vooral als ze thuis zijn. Totaal ongecontroleerd en niet te stoppen.
Ja, maar andere mensen zeiden weer dat de hond hen wil beschermen en dat het goed is wat ze doet.. (deze mensen wonen hier vast niet in de buurt??!)
Het is maar net wat je wilt geloven natuurlijk. En beschermen waar tegen? Het theezakje wat ik in mijn eigen vuilnisbak gooi?
Mijn vroegere buurkinderen werden ook de hele dag gewaarschuwd door hun
moeder. Meer niet. De enige die het hoorde was ik. De mensen die er nu wonen
waarschuwen 1 keer, daarna volgen er maatregelen. Wat een rust
moeder. Meer niet. De enige die het hoorde was ik. De mensen die er nu wonen
waarschuwen 1 keer, daarna volgen er maatregelen. Wat een rust
Ja vreselijk. Dat eeuwige waarschuwen. Zelfs het tellen wat mijn vriendin altijd doet bezorgd mij onaangenaam kippenvel.
Ik heb Dana vorige week ook nog zonder pardon voor 18 uur in bed gelegd voor een grote mond. Niet leuk, maar je moet de daad bij het woord stellen. De komende weken geen grote mond, want dit vergeet ze niet snel. Romy horen spelen en zelf al in bed liggen
Ik heb Dana vorige week ook nog zonder pardon voor 18 uur in bed gelegd voor een grote mond. Niet leuk, maar je moet de daad bij het woord stellen. De komende weken geen grote mond, want dit vergeet ze niet snel. Romy horen spelen en zelf al in bed liggen
Daar zul je veel plezier van krijgen van dat kordate optreden.
Je meiden trouwens ook. Een duidelijke grens is heel prettig.
Je meiden trouwens ook. Een duidelijke grens is heel prettig.
Heel goed Renate, jij moet de grens aangeven. Een kind zal altijd proberen er overheen te gaan. Dan moet jij ze weer even terug fluiten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Omdat Romy zo weinig taalbegrip en -gebruik heeft, wordt zij soms net zo honds opgevoed als Phoebe.
Wat aanpassingen in De Hondse Baas en je hebt een prima handleiding voor autistische kinderen.
Wat aanpassingen in De Hondse Baas en je hebt een prima handleiding voor autistische kinderen.
Hup, alle orthopedagogen de deur uit
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Boester....graag niet blaffen.......in ieder geval niet vaak.....zoiets als Phoebe......
Alma
Alma
Een keer in de week fiets ik met twee meisjes naar de basisschool, omdat hun moeder dan werkt. Ze hebben thuis een Friesche Stabij. Een lieve hond.
Voor we naar school fietsen ben ik daar eerst een kwartiertje. In het begin gaf ik de hond een lekker brokje. En deed soms wat oefeningetjes.
Het gevolg is inmiddels dat de hond een kwartier lang blaft, mij ahw commanderend brokjes te geven.
Eerder gaf ik de hond wat brokjes als we de deur uitgingen, maar daar ben ik nu mee gestopt omdat ze blijft blaffen tot we weggaan.
Ik negeer de hond nu ook helemaal.
Veel meer kan ik niet doen, toch?
Voor we naar school fietsen ben ik daar eerst een kwartiertje. In het begin gaf ik de hond een lekker brokje. En deed soms wat oefeningetjes.
Het gevolg is inmiddels dat de hond een kwartier lang blaft, mij ahw commanderend brokjes te geven.
Eerder gaf ik de hond wat brokjes als we de deur uitgingen, maar daar ben ik nu mee gestopt omdat ze blijft blaffen tot we weggaan.
Ik negeer de hond nu ook helemaal.
Veel meer kan ik niet doen, toch?
Jammer dat het blaffen er insluipt, negeren is nu inderdaad het beste Ariënne.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Een draai om zijn oren of een zal hij vast duidelijker vinden.
hebben we wel eens geprobeerd, maar ze is een volhouder.
Niet blaffen verkopen als een oefening. Zelf de grootste volhouder zijn.
Ik liet mij niet kisten door dat mormel.
Ik liet mij niet kisten door dat mormel.
Tegen mijn principes in heb ik echt giga op de honden gemopperd
en daar snapten ze niets van natuurlijk.Hebben wel een uur naar me liggen kijken...... vond het eigenlijk wel zielig.
Maar het is een stuk minder geworden en daar ging het ff om.
en daar snapten ze niets van natuurlijk.Hebben wel een uur naar me liggen kijken...... vond het eigenlijk wel zielig.
Maar het is een stuk minder geworden en daar ging het ff om.
Bij flink mopperen duikt ze in elkaar. Het is mijn hond niet, dus het gaat me te ver om er bovenop te duiken. Maar het is me er wel eentje!
Sinds de sterilisatie is onze buurhond echt helemaal van het padje wat betreft het blaffen.
Werkelijk niet normaal. Wat slaat dat beest veel aan. Vreselijk. Afgelopen vrijdag was het zo erg dat ik dacht dat er iets niet in de haak was. Ik wilde even kijken en tot mijn verbazing zat de buurman gewoon op de bank?!
Ik ben maar weer terug naar binnen gegaan, want ik was met stomheid geslagen.
Ze willen niet aan een gedragstherapeut, want het zal vanzelf wel over gaan. Maar volgens mij is het hard nodig. Naast het blaffen sloopt het beest ook nog het hele huis. Er zit geen plint meer tegen de muur en inmiddels is de lieverd aan de meubels begonnen.
Overdag wordt het beest vaak uitgelaten door de moeder van. Nou eigenlijk is het andersom: het beest laat haar uit. Ze wordt letterlijk over straat gesleurd. Ze kan niet eens wachten bij het oversteken. Niet te houden...
Het is wachten tot er een keer een ongeluk mee gebeurd.
Werkelijk niet normaal. Wat slaat dat beest veel aan. Vreselijk. Afgelopen vrijdag was het zo erg dat ik dacht dat er iets niet in de haak was. Ik wilde even kijken en tot mijn verbazing zat de buurman gewoon op de bank?!
Ik ben maar weer terug naar binnen gegaan, want ik was met stomheid geslagen.
Ze willen niet aan een gedragstherapeut, want het zal vanzelf wel over gaan. Maar volgens mij is het hard nodig. Naast het blaffen sloopt het beest ook nog het hele huis. Er zit geen plint meer tegen de muur en inmiddels is de lieverd aan de meubels begonnen.
Overdag wordt het beest vaak uitgelaten door de moeder van. Nou eigenlijk is het andersom: het beest laat haar uit. Ze wordt letterlijk over straat gesleurd. Ze kan niet eens wachten bij het oversteken. Niet te houden...
Het is wachten tot er een keer een ongeluk mee gebeurd.
Laatst gewijzigd door Renate op 07 dec 2009, 13:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat is toch echt geen doen zo! Hond niet gelukkig, baasjes niet en de buren al helemaal niet.