De gedragstest.
Zo te lezen was het een gave test en komt Vera als een super smous uit de bus.
Ja, het gedrag van de moederhond is van veel belang voor de pups. Ook voor hun karaktervorming, maar als je haar zelf een beetje behoedt voor stress-situaties zal het een supermoedertje worden.
Leuk om te lezen allemaal.
Jozé
Ja, het gedrag van de moederhond is van veel belang voor de pups. Ook voor hun karaktervorming, maar als je haar zelf een beetje behoedt voor stress-situaties zal het een supermoedertje worden.
Leuk om te lezen allemaal.
Jozé
Misschien een andere keer eens leuk om ook eens te komen kijken bij de test Jozé ???
Of heb je dit soort testen wel vaker gezien??? In ieder geval kun je dan smouzen bewonderen
Ik denk dat wij wel bij een volgende serie testen zullen zitten. En Wupke met Jules vast ook wel (?) Geinig, zoiets. Ik ben ook benieuwd naar de foto's.
Of heb je dit soort testen wel vaker gezien??? In ieder geval kun je dan smouzen bewonderen
Ik denk dat wij wel bij een volgende serie testen zullen zitten. En Wupke met Jules vast ook wel (?) Geinig, zoiets. Ik ben ook benieuwd naar de foto's.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik was pasgeleden in Zaltbommel, waar ik heb genoten van de aanblik van 54 smouzen.
Een jaar of 10 geleden ben ik ook eens in Hoevelaken geweest met iemand uit mijn directe omgeving, die de smousjes ook graag eens wilde zien. Ik heb het idee, dat er een grotere eenvormigheid is, groter dan 10 jaar geleen. Dat is toch het doel waar jullie naar streven?
Misschien verschijn ik nog eens op een ritsdag of testdag, dat weet je met mij nooit, maar ik beloof pas iets als ik het kan waarmaken.
Jozé
Een jaar of 10 geleden ben ik ook eens in Hoevelaken geweest met iemand uit mijn directe omgeving, die de smousjes ook graag eens wilde zien. Ik heb het idee, dat er een grotere eenvormigheid is, groter dan 10 jaar geleen. Dat is toch het doel waar jullie naar streven?
Misschien verschijn ik nog eens op een ritsdag of testdag, dat weet je met mij nooit, maar ik beloof pas iets als ik het kan waarmaken.
Jozé
Ik heb ook begrepen dat ze meer en meer op elkaar gaan lijken...
Er waren mooie smousjes bij hoor vandaag.
Ik heb in ieder geval Bobby uit Emmen gezien. Verder Bram en Guusje. En Boffie. Verder herinner ik me de naam Mick..... Er waren er meer..
Vera is echt geen super-smous, maar natuurlijk wel een super-Vera! Ze is echt wat onzeker. Gewoon aard van het beessie, waarschijnlijk.
Toch wil ik kijken wat ik kan doen om haar wat vrijer te krijgen!
Voor gedragstest-foto's is inmiddels een niewe openbare categorie aangemaakt, waar ze geplaatst kunnen worden.
Er waren mooie smousjes bij hoor vandaag.
Ik heb in ieder geval Bobby uit Emmen gezien. Verder Bram en Guusje. En Boffie. Verder herinner ik me de naam Mick..... Er waren er meer..
Vera is echt geen super-smous, maar natuurlijk wel een super-Vera! Ze is echt wat onzeker. Gewoon aard van het beessie, waarschijnlijk.
Toch wil ik kijken wat ik kan doen om haar wat vrijer te krijgen!
Voor gedragstest-foto's is inmiddels een niewe openbare categorie aangemaakt, waar ze geplaatst kunnen worden.
Oh ja natuurlijk!Desi schreef:En Lisa net loops geweest, Maar niet Lisa van dit forum. Wel een Lisa die zeer actief in de auto ieder keer de alarm-installatie (knipperlichten) aanzette!!
Dat is iets rustiger als constant op de toeter drukken Loes! Kun je dat Fija niet aanleren?
Maar die Feija had de claxon al gevonden?! Wat een slimpie!
Jaha....de sleutels zaten erin
Ze hebben hem open moeten maken met zo'n haak langs het raam.
Leuke foto's Desi...oh nee...Anja.
Ja soms gaan we wel erg op onze hond lijken (Die Ariënne , helemaal op scherp!!!)
Ze hebben hem open moeten maken met zo'n haak langs het raam.
Leuke foto's Desi...oh nee...Anja.
Ja soms gaan we wel erg op onze hond lijken (Die Ariënne , helemaal op scherp!!!)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Leuke foto's en ze geven een heel goed beeld van de gedragstest en de reacties van Vera. Aan haar staart te zien bleef ze vrij onverschrokken, jammer dat er van haar oren geen duidelijk beeld is. Aan oren kan je ook heel veel aflezen, maar ik ken Vera niet, dus dat is in dit geval erg moeilijk. Leuk om te zelfder tijd kennis te maken met Ariënne.
Het is geen echte MAG test. Die wordt afgenomen in een afgesloten ruimte waar alles echt bedreigend is. Daarbij worden paraplu's geopend en gesloten op een afstand van nauwelijks een meter van de hond. De insluiting is in de hoek van een kamer en alle handen grijpen naar de hond zonder hem echt aan te raken. Er wordt krijsend een pop naar de hond toegeschoven, een pop die de grootte heeft van een kind van 2-3 jaar. Met een kunsthand wordt een bak met lekker voer bij de hond weggetrokken. Die kunsthand is om te voorkomen dat de testpersoon in het ergste geval een paar vingers kwijt raakt.
Wees maar blij, dit is een stuk normaler en veel natuurlijker.
Prachtige omgeving waar de test werd afgenomen. Een vakantiedagje dus.
Groetjes, Jozé
Het is geen echte MAG test. Die wordt afgenomen in een afgesloten ruimte waar alles echt bedreigend is. Daarbij worden paraplu's geopend en gesloten op een afstand van nauwelijks een meter van de hond. De insluiting is in de hoek van een kamer en alle handen grijpen naar de hond zonder hem echt aan te raken. Er wordt krijsend een pop naar de hond toegeschoven, een pop die de grootte heeft van een kind van 2-3 jaar. Met een kunsthand wordt een bak met lekker voer bij de hond weggetrokken. Die kunsthand is om te voorkomen dat de testpersoon in het ergste geval een paar vingers kwijt raakt.
Wees maar blij, dit is een stuk normaler en veel natuurlijker.
Prachtige omgeving waar de test werd afgenomen. Een vakantiedagje dus.
Groetjes, Jozé
Dan kies ik toch maar voor deze test, Jozé. Dat lijkt me wel heel erg heftig, die officiële test.
Veertjes oren waren voor mij duidelijk platter en wat meer naar achter opgevouwen.
Ik weet niet of ik zelf wel geslaagd ben: ik zie niet erg relaxed uit! Maar aan mijn oren en staart zie je niet veel.
Het was wel een enerverend dagje uit hoor! Voor Vera trouwens ook.
Veertjes oren waren voor mij duidelijk platter en wat meer naar achter opgevouwen.
Ik weet niet of ik zelf wel geslaagd ben: ik zie niet erg relaxed uit! Maar aan mijn oren en staart zie je niet veel.
Het was wel een enerverend dagje uit hoor! Voor Vera trouwens ook.
Ja Jeanette, die test voor pitbull's en ander ongeregeld. Mijn hond moest daar doorheen, anders mocht ik geen les geven op scholen. Nou ik was gesloopt. Zo'n zachtaardige hond die behandeld werd alsof ze het schuim van de natie was. Daarom dacht ik Ariënne, dat het voor jou vandaag een feestje was geweest.
Ik ga slapen, weltrusten.
Jozé
Ik ga slapen, weltrusten.
Jozé