Vuurwerk!!!!
Re: Vuurwerk!!!!
Jeetje Alida, dat is helemaal heftig. Bij jou dus ook al knallen. Arme Kasper.
Het zijn tot nu toe maar een paar knallen per dag, soms ver weg. En meestal in de namiddag of avond.
Maar voor Lisa maakt dat geen verschil, ze vindt het buiten niet meer te vertrouwen.
Het liefste doet ze meteen buiten de tuin in de struiken van de gemeente haar plas. Wil dan weer naar binnen. Dat kan natuurlijk niet, dus loopt ze gewillig mee aan de lijn. Merkt ze dat we op de terugweg zijn dan begint ze te trekken. Denkt zeker dat het dan sneller zal gaan.
Nee Charlotte, nog lang niet doof, ze hoort nog alles. Is ze op zolder dan hoort ze de koelkast open gaan en rent naar beneden. Je weet nooit of er iets lekkers te halen valt.
Oost-Indisch doof wel. Want als ze uit moet reageert ze gewoon niet als ze geroepen wordt.
Het zijn tot nu toe maar een paar knallen per dag, soms ver weg. En meestal in de namiddag of avond.
Maar voor Lisa maakt dat geen verschil, ze vindt het buiten niet meer te vertrouwen.
Het liefste doet ze meteen buiten de tuin in de struiken van de gemeente haar plas. Wil dan weer naar binnen. Dat kan natuurlijk niet, dus loopt ze gewillig mee aan de lijn. Merkt ze dat we op de terugweg zijn dan begint ze te trekken. Denkt zeker dat het dan sneller zal gaan.
Nee Charlotte, nog lang niet doof, ze hoort nog alles. Is ze op zolder dan hoort ze de koelkast open gaan en rent naar beneden. Je weet nooit of er iets lekkers te halen valt.
Oost-Indisch doof wel. Want als ze uit moet reageert ze gewoon niet als ze geroepen wordt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wij wonen hier zo ver van het dorp, dat ons plekje altijd een redelijk vuurwerkvrije zone was en we in het verleden ook altijd Tingka hier van kerst tot en met oud en nieuw te logeren hadden. Doodsbang was ze.
Maar helaas... de lol van enorm zware illegale troep afsteken in het bos is nu ook hier ontdekt. Nog niet al te dol. Nog maar drie dreunen...maar de ramen trillen en de hondjes zijn wel van slag.
Ik heb al gezocht naar de afsteekplek, er moet bijna een krater zijn, maar niets gevonden. De buren hadden zelfs een rookkolom gezien.
De jongens zijn slim...één dreun en weg zijn ze, dus niet te pakken.
Maar helaas... de lol van enorm zware illegale troep afsteken in het bos is nu ook hier ontdekt. Nog niet al te dol. Nog maar drie dreunen...maar de ramen trillen en de hondjes zijn wel van slag.
Ik heb al gezocht naar de afsteekplek, er moet bijna een krater zijn, maar niets gevonden. De buren hadden zelfs een rookkolom gezien.
De jongens zijn slim...één dreun en weg zijn ze, dus niet te pakken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hier is het al weken aan het dreunen, we hebben natuurlijk een 'ideaal' tunneltje vlakbij.
Jammer dat de rust bij jullie nu ook weg is Jeanette.
Jammer dat de rust bij jullie nu ook weg is Jeanette.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
- jetwolrich
Hier begint het ook al een beetje.
Het viel me op dat Beer en vooral Indy er al voor blaften.
Dat was vorig jaar niet zo. Ik ga de cd met enge geluiden maar voor ze draaien.
Eerst zachtjes en dan steeds harder.
Hopelijk wennen ze er dan nog aan voor het op zijn ergst is, want hier is het carbid, en dat mag gewoon als je een vergunning hebt.
Het viel me op dat Beer en vooral Indy er al voor blaften.
Dat was vorig jaar niet zo. Ik ga de cd met enge geluiden maar voor ze draaien.
Eerst zachtjes en dan steeds harder.
Hopelijk wennen ze er dan nog aan voor het op zijn ergst is, want hier is het carbid, en dat mag gewoon als je een vergunning hebt.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Erg jammer Jeanette. Zelfs in het bos geen rust meer.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
- jetwolrich
Maar Jeanette, blijft de boswachter dan lekker warm in zijn kantoor?
Ik vind het wel erg hoor, dat dit zo gebeurt.
Voor het wild is het toch ook een drama?
Ik vind het wel erg hoor, dat dit zo gebeurt.
Voor het wild is het toch ook een drama?
Jet Wolrich
AFSCHUWELIJK!!!
Heb gisteren naar Alberto Stegeman, Undercover in Nederland, gekeken.
Mannetjes van 14 jaar handelen al in die bommen.
Heel erg dat jullie fijne plekje in het bos nu ook wordt bedorven, Jeanette.
Hoe moeten mens en dier rustig blijven bij die enorme knallen?
Ik heb nooit een hekel gehad aan vuurwerk, maar begin dit nu toch wel te krijgen.
Het hoeft voor mij niet meer.
Heb gisteren naar Alberto Stegeman, Undercover in Nederland, gekeken.
Mannetjes van 14 jaar handelen al in die bommen.
Heel erg dat jullie fijne plekje in het bos nu ook wordt bedorven, Jeanette.
Hoe moeten mens en dier rustig blijven bij die enorme knallen?
Ik heb nooit een hekel gehad aan vuurwerk, maar begin dit nu toch wel te krijgen.
Het hoeft voor mij niet meer.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Het gebeurt in de vroege avond. SBB is al thuis. En ze hebben trouwens alleen nog maar gewone auto's en geen terreinwagens. Alles is uitbesteed tegenwoordig. Ze zagen geen boom meer hier.
Wat jammer Jeanette dat er in het bos ook al vuurwerk(bommen) worden afgestoken. Het is hier ook steeds maar een of twee keer, moeilijk te pakken die jongens.
Gisteren bij ons feest van Pampus werden er een paar dingen aan elkaar geniet op een plastic statafel. Ook dat geluid gaf voor Lisa al het sein om haar staart zo ver mogelijk te verstoppen, een bolle rug te krijgen en te bibberen.
Jet ik hoop dat het helpt met de geluiden CD. Ik heb ook zo'n CD, maar Lisa hoort wel degelijk het verschil, daar is zij niet bang van.
Gisteren bij ons feest van Pampus werden er een paar dingen aan elkaar geniet op een plastic statafel. Ook dat geluid gaf voor Lisa al het sein om haar staart zo ver mogelijk te verstoppen, een bolle rug te krijgen en te bibberen.
Jet ik hoop dat het helpt met de geluiden CD. Ik heb ook zo'n CD, maar Lisa hoort wel degelijk het verschil, daar is zij niet bang van.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
- jetwolrich
Ja Erna, je hebt wel gelijk dat de honden het verschil horen.
Maar ik hoop dat het toch een beetje helpt.
Ik heb de cd regelmatig gedraaid toen Beer haar nesten had.
En het schijnt ook zo te zijn dat honden opeens bang worden terwijl ze dat eerder niet waren.
Nu maar duimen dat het met Oudjaar regent en waait, liefst hard.
Dan blijven de onruststokers lekker warm in hun "zuipschuur".
Maar ik hoop dat het toch een beetje helpt.
Ik heb de cd regelmatig gedraaid toen Beer haar nesten had.
En het schijnt ook zo te zijn dat honden opeens bang worden terwijl ze dat eerder niet waren.
Nu maar duimen dat het met Oudjaar regent en waait, liefst hard.
Dan blijven de onruststokers lekker warm in hun "zuipschuur".
Jet Wolrich
Ik heb bij Lisa haar pups, zij waren toen een maand oud, ook veel en hard de CD gedraaid. Volgens mij valt de angst bij hun wel mee. Hoop dat het bij Beer en Indy ook goed gaat.
Corrie heeft de pups (Lisa, Jutte, Bobby en Mex) zelfs meegenomen de tuin in toen het bij hun onweerde. Lisa was toen beslist niet bang. Ze moet daarna een keer heel erg geschrokken zijn, ik heb dat niet zien gebeuren. Lisa houdt van geen een hard geluid. Als ik in de keuken b.v. een deksel op de grond laat vallen schrikt ze ook heel erg.
Jutte daarentegen vindt vuurwerk wel interessant, samen met Hieke zit ze voor het raam te kijken.
Zou Lisa haar angst door Sarie hebben gekregen? Sarie was ook altijd erg bang. Ze sliepen bijna nooit samen in de mand, maar met de jaarwisseling kropen ze samen zo ver mogelijk in het hok.
Voor diegene die niet weten wie Sarie was. Sarie was onze witte poes waar Lisa mee opgegroeid is. Sarie is drie jaar geleden op 18 jarige leeftijd overleden.
Corrie heeft de pups (Lisa, Jutte, Bobby en Mex) zelfs meegenomen de tuin in toen het bij hun onweerde. Lisa was toen beslist niet bang. Ze moet daarna een keer heel erg geschrokken zijn, ik heb dat niet zien gebeuren. Lisa houdt van geen een hard geluid. Als ik in de keuken b.v. een deksel op de grond laat vallen schrikt ze ook heel erg.
Jutte daarentegen vindt vuurwerk wel interessant, samen met Hieke zit ze voor het raam te kijken.
Zou Lisa haar angst door Sarie hebben gekregen? Sarie was ook altijd erg bang. Ze sliepen bijna nooit samen in de mand, maar met de jaarwisseling kropen ze samen zo ver mogelijk in het hok.
Voor diegene die niet weten wie Sarie was. Sarie was onze witte poes waar Lisa mee opgegroeid is. Sarie is drie jaar geleden op 18 jarige leeftijd overleden.
Laatst gewijzigd door Erna op 13 dec 2016, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat jammer Jeanette, ook bij jullie de rust weg door dat rot vuurwerk.Hier in de straat tussen 5 en 6 s'avonds buurjongens van 11/12 jaar die constant rotjes aan het afsteken zijn en Kasper slaat op tilt, blaffen niet normaal Ik weiger nu al pilletjes te moeten halen bij de DA. Dat doe ik de 29e pas.Afgelopen zaterdag was ik aan de wandel met Kasper en vlak voor ons een paar fietsende pubers die het nodig vonden om vlak voor onze voeten/ poten een rotje neer te gooien Pang wat een knal, ik hield Kasper bijna niet meer, en wat was ik blij dat ik hem aan de korte riem had Groetjes Alida
Wat een rotstreek ! en ook redelijk verknipt dat ze dat leuk vinden, als je het mij vraagt...
Maureen
Waardeloos....
Ik zou het in elk geval melden bij de gemeente en de politie. Zonder meldingen kunnen ze niets.
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Wat een lage rotstreek Alida, je zou ze toch een klap voor hun kop willen geven.
Vroeger is me dat ook eens overkomen met Tirza. Zij wilde het vuurwerk aanvallen, doodeng.
Vroeger is me dat ook eens overkomen met Tirza. Zij wilde het vuurwerk aanvallen, doodeng.
Bah, bah, bah.
Charlotte
- e kuilboer
Met onze eerste Golden Dusty hebben we meegemaakt dat er een rotje naar hem werd gegooid Ik was toen zo ontzettend boos, echt zooooo boos dat de schuldige zich uit de voeten maakte terwijl ik brulde dat hij het naar mij moest doen omdat de hond weerloos was en ik niet... OK niet handig, ik was toen ook wat jonger. Maar ik kende de jongen wel. Laat hij nou de volgende dag om het hoekje staan te wachten... Om zijn excuses aan te bieden! Hij was zo geschrokken van mijn reactie en hij had het nooit zo bekeken. En was eigenlijk echt gek op honden en liep te snikken dat hij het echt nooit meer zou doen. Ach, toch wel n schatje
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Wij hebben maar 1 hond/Smous gehad die panisch was van knallen en knalletjes (Lisa's oma), de rest gelukkig niet.
Reacties zoals bij Ansje en Ellen horen er ook te zijn bij normaal opgevoede jongens waar honden bij de meesten er gewoon bij horen.
Helaas is dat in andere culturen vaak anders en ik zou hier in de stad tegenwoordig niet zo durven reageren.
Reacties zoals bij Ansje en Ellen horen er ook te zijn bij normaal opgevoede jongens waar honden bij de meesten er gewoon bij horen.
Helaas is dat in andere culturen vaak anders en ik zou hier in de stad tegenwoordig niet zo durven reageren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ja, netjes opgevoede kinderen die wel eens een uitglijder maken zijn wel te corrigeren.
Even off-topic.... Bij ons thuis werd vroeger een tijdje 'belletje getrokken'
Mijn moeder wachtte ze op achter de voordeur, trok de belhamel naar binnen. Een snoepje en een zoet praatje verkocht...nooit meer last van gehad. Ook een snotterend 'spijt hebbertje'
Even off-topic.... Bij ons thuis werd vroeger een tijdje 'belletje getrokken'
Mijn moeder wachtte ze op achter de voordeur, trok de belhamel naar binnen. Een snoepje en een zoet praatje verkocht...nooit meer last van gehad. Ook een snotterend 'spijt hebbertje'