Katten
Katten
Hier in de beurt hebben we heel veel katten. Ik heb er last van. Laatst lag er een kat in de vensterbank en keek naar binnen. Eigenlijk moest ik daar wel om lachen, Gelukkig heeft Jeltje dit niet gezien. Maar die zelfde kat gaat ook op mijn vogelhuisje zitten en gooit deze omver. Terwijl dit een stevig huisje is. Ze poepen nooit in hun eigen tuin. Jeltje wordt helemaal gek als ze een kat ziet in de tuin. Weet iemand hoe ik de tuin kat vrij kan maken?
Re: Katten
Je hebt speciaal schrikdraad tegen katten in je tuin; zou ik in jouw geval gewoon aanbrengen; helpt ook tegen vervelende buren... En Jeltje even haar gang laten gaan. Gewoon de tuin inlaten als er een kat zit. Die vindt dat niet fijn hoor en zoekt haar rust een tuintje verderop. Hier lopen de katten inmiddels in een grote boog om onze tuin heen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Katten in de tuin ik heb aan alle katten eigenaren gevraagd of ze hun geliefde kat uit onze tuin willen houden en zelf voor een kattebak willen zorgen.Wij laten nl ook onze honden NIET in bij een ander in de tuin hun behoefde doen.
Maar geen gehoor, laat nu gewoon Missy los en die heeft er al 2 te pakken gehad en 1 kat sprong over de heg de straat op bijna onder een auto
De eigenaar van een gegrepen kat kwam verhaal halen maar spijtig voor hem,dat ZIJN kat in ONZE tuin zat daar kan ik niets aan doen
Oja,het is niet dat een een hekel heb aan katten maar hier kan ik zo boos om worden.
Maar geen gehoor, laat nu gewoon Missy los en die heeft er al 2 te pakken gehad en 1 kat sprong over de heg de straat op bijna onder een auto
De eigenaar van een gegrepen kat kwam verhaal halen maar spijtig voor hem,dat ZIJN kat in ONZE tuin zat daar kan ik niets aan doen
Oja,het is niet dat een een hekel heb aan katten maar hier kan ik zo boos om worden.
Schrikdraad is een goede oplossing. Veel diervriendelijker dan al die enge stukken (slecht afgeknipte) stukken gaas. Als katten vrij buiten lopen is het haast onmogelijk om ze uit andermans tuinen weg te houden. Wij hebben bijna 20 jaar katten gehad en weet er (helaas) alles van. Ook al stond er binnen een kattenbak, de tuin van de buren was meestal lekkerder Ik kan me overigens goed voorstellen dat het erg vervelend voor anderen is.
Wij hebben twee katten en het schrikdraad gebruikt om ze juist in onze eigen tuin te houden... ik wil de last van mijn katten niet bij de buren leggen. Bijkomend voordeel is dat de buurtkatten het ook wel uit hun hoofd lieten.
Wij hebben het weer weggehaald, de katten weten inmiddels niet beter dan dat ze onze tuin niet uitmogen.
Wij hebben het weer weggehaald, de katten weten inmiddels niet beter dan dat ze onze tuin niet uitmogen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hier in de wijk hebben we een kattenplaag. Alleen in ons hofje lopen er al 12 rond. van slechts 3 eigenaren. Ik ervaar er overlast van en met mij anderen. Bij een buurstel is een nieuw rotan tuinset gebruikt om nagels te scherpen. En niet een beetje , het zag er niet meer uit. Er is een eigenaar die al jaren niet met me praat. omdat ik ooit heb voorgesteld om mijn honden in haar tuin te laten poepen. Dat was nl flink asociaal. Ik zie zelf het verschil niet....
Ik heb geen hekel aan katten.Zou het wel prettig vinden als ze in eigen huis en tuin bleven.
Ik heb geen hekel aan katten.Zou het wel prettig vinden als ze in eigen huis en tuin bleven.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Hier komen ze overdag, als de honden tenminste buiten zijn, niet in de tuin.
Maar de beesten schooien 's nachts en slapen dan ook nog eens op de kussens onder het afdak, en doen hun behoefte lekker in onze tuin .
Maar de beesten schooien 's nachts en slapen dan ook nog eens op de kussens onder het afdak, en doen hun behoefte lekker in onze tuin .
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Een compliment voor Karin, het kan dus wel! De meest kattenbezitters zeggen nl van niet...
Ja hoor, het was misschien niet de meest gebruikelijke oplossing. Maar om een wij zet je ook schrikdraad, je verwacht dan ook niet van de buren dat ze schrikdraad plaatsen om jouw paard van hun erf te houden.
Een van onze katten komt nu helemaal niet meer buiten, te oud en slaapt alleen nog maar. De andere is pas één en heeft bij mijn zus gewoont. Daar is ze altijd binnen gehouden en nu merken we, dat ze zich buiten ook helemaal niet meer op haar gemak voelt.
Een van onze katten komt nu helemaal niet meer buiten, te oud en slaapt alleen nog maar. De andere is pas één en heeft bij mijn zus gewoont. Daar is ze altijd binnen gehouden en nu merken we, dat ze zich buiten ook helemaal niet meer op haar gemak voelt.
groetjes, Karin
Toen wij onze katjes kregen, waren ze 7 weken oud. Bijna iedereen in de straat had wel één of meerdere katten. Het was geen probleem dat ze vrij naar buiten gingen. Toen wij verhuisden, waren de katten al 16 jaar. Ze mochten toen de tuin niet meer uit omdat wij bang waren dat ze de geluidswal over zouden gaan. Wij hebben schuttingen met planken vertikaal (dus geen klimrek) en op hun leeftijd was dat te hoog om te springen. Voor jongere katten die gewend zijn buiten te lopen is het gewoon lastiger. Ik heb er geen moeite mee als ze door mijn tuin lopen (mits ze de boel niet slopen). Maar ook een katteneigenaar moet verantwoordelijkheid dragen en er voor zorgen dat een ander geen last heeft.
Karin een goed idee van jou. Daar heb ik zelf nooit aan gedacht. Zelf hebben we Sarie van ruim 16 jaar. Sarie gaat uit zichzelf bijna nooit onze tuin uit, is geen zwerver gelukkig. Na haar operatie wil ze zelfs bijna niet meer naar buiten toe. Zou het ook vervelend vinden als ze buren overlast zou veroorzaken. Er lopen hier wel katten, weet eigenlijk niet eens waar ze thuis horen. Er komt niet zo vaak een vreemde kat in onze tuin want Lisa gaat behoorlijk te keer als ze een vreemde kat ziet. Door al die herrie zijn ze dan ook zo weer verdwenen.
Ik heb een kattenbak staan voor Sarie, maar ze doet het ook wel in onze border. Zal daar nooit iets van zeggen omdat ze anders een tuin verder gaat zitten.
Moet wel op Lisa letten dat zij het "lekkers' niet op graaft en op eet, de viespeuk.
Ik heb een kattenbak staan voor Sarie, maar ze doet het ook wel in onze border. Zal daar nooit iets van zeggen omdat ze anders een tuin verder gaat zitten.
Moet wel op Lisa letten dat zij het "lekkers' niet op graaft en op eet, de viespeuk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het schrikdraad lijkt me wel wat. Maar is dat niet dier onvriendelijk. Want katten vind ik opzicht best leuk, Wij hebben ook 4 katten gehad. Maar we hadden een katten ren aan het huis gemaakt. Zo konden ze naar binnen en naar buiten. In de ren hadden we allerlei speelgoed, klimpalen. Schuil hoekjes voor ze. Zelf de smouzen gingen door het luikje. Geen enkel probleem. Als we een nestje hadden gingen de pups dat ook doen.
Het is een zwakstroom schokje dat ze krijgen. Ze doen het niet snel voor de tweede keer. Je kunt ook met een plantenspuit of een ballon in de tuin gaan staan, maar dat schiet niet echt op Ik hou zelf van katten en als het gevaarlijk zou zijn zou ik het zeker niet doen. Bij ons in de buurt hebben mensen een omheining van gaas op hun schutting aangebracht. Dat is wel gevaarlijk, veel scherpe stukjes. En katten proberen er toch op één of andere manier overheen te lopen. Ze lopen hier zomers zelfs over de daken.
Doordat we op een hoek wonen hebben we voor,zij en achterkant een flinke tuin waar de omheining helaas niet hoger mag dan 1 meter dus voor de katten niet echt moeilijk om er overheen te springen.Aan de andere kant van het blok hadden ze ook schrikdraad gespannen maar door dat er kinderen lopen moest dat weg.Dat was gevaarlijk.
Er is maar 1 oplossing,hou die kat binnen of in je eigen tuin en zadel een ander niet op met iets waar ze niet om gevraagd hebben
Er is maar 1 oplossing,hou die kat binnen of in je eigen tuin en zadel een ander niet op met iets waar ze niet om gevraagd hebben
Er schijnt ook nog iets in de handel te zijn dat werkt op geluid. Het geeft als er een dier in de buurt is een heel hoog (voor mensen niet te horen) geluid, waar ze van schijnen te schrikken. Maar ja, dat is natuurlijk ook niet praktisch als je honden hebt . Dan maar aan een lange lijn?
Er schijnt ook nog iets in de handel te zijn dat werkt op geluid
Dit heb ik al in de tuin staan. Maar het werkt niet. Jeltje ging er voorstaan, van wat is dit nu!!!
Dit heb ik al in de tuin staan. Maar het werkt niet. Jeltje ging er voorstaan, van wat is dit nu!!!
Wat jammer. Ook zonde van het geld.
Gelukkig was dat ding voor 70% afgeprijsd. Anders had ik hem niet eens gekocht.
Ook wel gezien...een hele grote kattenkooi om je erf.
Wat klimop hier en daar.
Wat klimop hier en daar.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14