Wie heeft er advies?
Over enige tijd zullen onze twee Abbesijnse katers hun huis moeten gaan delen met een pup. Kortgeleden hadden we voor het eerst een hond in huis. Keurig aan de riem, een boerenfoxje, en bang voor katten (daarom mocht hij ook binnen van mij). Tot mijn schrik en verbazing ging een van onze katten direct en vol overtuiging in de aanval. We hebben de hond moeten redden.
Hoe pak ik het straks aan met de pup. Ik wil uiteraard niet dat de pup wordt beschadigd door de kat (de andere kater is bang voor honden).
Waar ik me ook wat zorgen over maak is hoe het gaat als ze aan elkaar gewend zijn. Mijn andere Abbesijn (niet de killer) is heel erg speels. Ik voorzie dat hij en de pup veel plezier aan elkaar kunnen hebben. Maar de pup groeit, ik ben bang dat de pup op haar beurt de kat kan beschadigen.
Rest me nog te melden dat de pup wel een bench krijgt. Ik kijk uit naar reacties!
Carla
Pup en katten aan elkaar laten wennen.
Re: Pup en katten aan elkaar laten wennen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik weet niet of het ook afhangt van de aard van het kattenras. Onze halfsfynxen verdragen honden goed en zullen nooit uitvallen. Maar ik moet rode Ramses wel eens in bescherming nemen met name als de smous van onze zoon Jelle er is.
De secretaris van de HSC heeft Abessijnen (5 katten totaal) en de smous kwam daar bij. Heb nooit ook maar van enig probleem gehoord.
Hoop dat de reactie op de boerenfox uitgelokt werd door het feit dat die bang is van katten. Een ideale situatie voor een kat omdat het toch meestal andersom is.
De secretaris van de HSC heeft Abessijnen (5 katten totaal) en de smous kwam daar bij. Heb nooit ook maar van enig probleem gehoord.
Hoop dat de reactie op de boerenfox uitgelokt werd door het feit dat die bang is van katten. Een ideale situatie voor een kat omdat het toch meestal andersom is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb regelmatig een hondje te logeren en ik ben er zelf heel makkelijk mee.
Ik houd het in de gaten maar het gaat, na even wennen, altijd goed.
Je kan het best er zelf heel ontspannen mee omgaan en van te voren er niet teveel zorgen over maken.
Hoe ontspannender jij bent, hoe beter het gaat.
Je weet toch niet van te voren hoe het gaat.
Ik houd het in de gaten maar het gaat, na even wennen, altijd goed.
Je kan het best er zelf heel ontspannen mee omgaan en van te voren er niet teveel zorgen over maken.
Hoe ontspannender jij bent, hoe beter het gaat.
Je weet toch niet van te voren hoe het gaat.
Onze regelmatige logeersmous (ze komt volgende week weer een tijdje) is een fervent kattenjager en heeft daardoor haar baas zelfs een gebroken pols bezorgd, maar bij ons laat ze de katten met rust.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004