Slaapmand

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Gesloten
PeetvD

Slaapmand

Bericht door PeetvD »

Hallo,

Weet niet of dit de goede plek is, maar anders hoor ik het graag. Ik ben benieuwd welke mand/manden jullie gebruiken waar je hond in slaapt. Tess slaapt 's nachts in de bench (draadbench met matje en lap erover) en overdag op een plaid bij de hoek van de bank of op de grond onder mijn bureau. Maar eigenlijk wil ik voor haar een mand erbij. Alleen wat voor te kiezen? Een stevige kunstofmand met daar een mat/lap in of juist een zacht mandje. Zo'n stevige is minder handig mee te nemen en misschien nogal "knaagbaar". Een zachte is juist misschien weer te warm, slap of snal kapot te graven/kluiven.
Wat zijn jullie ervaringen?

groeten,
Petra
Laatst gewijzigd door PeetvD op 15 sep 2016, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

jetwolrich

Re: Slaapman

Bericht door jetwolrich »

Bij ons slapen de honden `s nachts in de bijkeuken.
Maira de Appenzeller op een kleedje en Beer en Indy in een houten bak op pootjes die onder het aanrecht past. Lekker kleedje erop, en knorren maar.
Toen Bero hier logeerde had hij een groot kussen bij zich van 125 bij 70 cm.
Dat viel zo in de smaak bij Beer en Indy, dat ze het mochten houden.
Het bevalt mij prima. De overtrek is van stevige stof die na het wassen snel droog is.
Ze liggen er heerlijk comfortabel op.
Het kussen ligt bij ons in de hoek bij de tafel, en de honden liggen er altijd als wij in de kamer zijn.
Als het warm is zoeken ze zelf wel een koel plekje.
Ik stuur ze eigenlijk nooit echt op hun plaats, ze gaan zelf naar het kussen en kunnen alles goed in de gaten houden.
Ze knagen er ook niet aan, en graven doen ze ook niet. Alleen in de tuin. :hmm:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Onze meisjes hebben ieder hun eigen rieten mand met een heerlijk dik kussen erin. De hoes is prima te wassen en te drogen. Aan het riet van de mand hebben ze nog nooit geknaagd. :thumbsup: Ook liggen er diverse kussens voor ze los in de kamer. Voor als we op vakantie gaan hebben we van die schuimrubber manden die op te vouwen zijn in de auto en ze zijn lichtgewicht.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Lisa slaapt overal, het liefste bij je in de buurt.
Ze heeft door het huis heen, twee rieten manden met kussens, twee hokken met kussens (vliegtuigbenches)
En diverse kleden. Ze maakt overal gebruik van. Ze maakt niets stuk.
Op vakantie gaan er een paar kleden mee.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Re: Slaapmand

Bericht door Charlotte »

In onze kamer staat voor ieder een kunststof mand, die heel makkelijk zijn schoon te houden. Met een dubbelgevouwen vetbed (goed te wassen en drogen) is het een lekker plekje voor Guusje en Stien. Daarbij staat er in de keuken een draadbench, waar Stien de nachten en doorbrengt en ook verblijft als er niemand thuis is.
Verder mogen ze natuurlijk liggen waar ze willen behalve op de bank o.i.d.
Voor de caravan hebben ze ieder een dik kleed, een dekbed met overtrek. Ook weer makkelijk te wassen en drogen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

In de kamer hebben we een kunststof bak met een kussen erin dat ook over de zijkant heen kan. dat kussen kun je makkelijk wassen.
We hebben ook nog zo'n traditionele schuimplastic mand met een hoes eromheen. Iets lastiger eromheen te krijgen na de was. Bloemetje is knettergek van die mand en wilde beslist alleen daarin haar pups krijgen (als het fleecedekentje erin lag :ja: ) Ze graven en rommelen in dat ding...na de zoveelste zelfgemaakte nieuwe hoes heb ik besloten om gewoon een nieuwe van middelmatige kwaliteit te kopen, van zo'n zelfde model, als ze hem opgebruikt hebben.
In de slaapkamer en de keuken liggen ook nog van die lage rond simpele Action mandjes...kosten haast niks. Kun je zo in de was mikken.
De dames willen graag ook overal bij aanwezig zijn, dus vandaar een wat ruimere keus. :grijns:
Zo'n kussen als Jet heeft is wel erg praktisch en toch comfortabel, denk ik.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Voor ons drietal hebben we van alles. Baukje heeft een poezenmandje waar de andere twee niet in passen. 's Zomers vindt ze het te warm, maar als de avonden frisser worden rolt ze zich er helemaal in op en verdwijnt uit beeld. Verder staat er beneden een draadbench met kussen en vetbedje (Baukje houdt van bed opmaken) en een harde kunststof bak met een vetbedje dubbelgevouwen en dan nog een kussentje erin (ook weer om bed op te kunnen maken) en een zachte mand zonder verdere lappen en tot slot een kleedje op de bank. Allemaal favoriete plekken van ons oude dametje. Ook Stijnke kiest vaak het kleedje op de bank of het bakje met lap en kussen. Maar ook het vloerkleed vindt ze prima en als het warm is gaat ze lekker op de tegels.
Dorus ligt meestal op het vloerkleed of op de tegels. Er is volop keuze en nooit ruzie.
De meeste slijtage is ontstaan toen we nestjes pups hadden, die natuurlijk alles moesten verkennen, en door Baukjes bed-opmakerij.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Bij de bananendoos heb ik wel mijn twijfel, daar kan gif in zitten van de bananen die bespoten zijn met insecticide... :bibbers:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

corrie

Bericht door corrie »

Wij hebben al een scala aan manden versleten. Jutte ligt nog altijd het liefst in de bench of op de bank. Hieke heeft nu een grote grijze zachte mand. Dat vindt ze toch het lekkerst. In de caravan hebben we een grote kunststof mand en 2 action mandjes.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ansje schreef:bananendoos of kistje met een deken erin tot ze gewisseld heeft en het knagen voorbij is....

Rose heeft een bench en een kistje met een vetbed, het kistje is ideaal om lekker aan te knagen.
Aan een kistje knagen lijkt mij ook niet goed, het kan altijd splinteren.
Hier hebben ze nooit ergens aan geknaagd.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

PeetvD

Bericht door PeetvD »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen! Ik was vergeten het "bericht bij nieuw antwoord" aan te zetten, had geen mail gehad en dacht dus dat er geen reacties waren...oeps, sorry, die zijn er dus wel!
Tess heeft een kamerbench waar ze 's nachts in slaapt en overdag ligt ze op/naast/bij een plaid op het kleed :-) of op een fleece deken onder de computertafel. Een mandje wil ik er graag bij voor haar maar ik begrijp dat zoveel smouzen - zoveel smaken in waar ze het liefste liggen. Had ik kunnen weten natuurlijk :-))
Vanmiddag maar even langs bij een dierenwinkel om te kijken wat ze daar hebben. En anders maar even zo houden: knagen is hier ook erg populair (bij voorkeur aan de randen van het dikke kleed bij de bank) en de eerste slaapmat is al gesloopt, genaaid en weer gesloopt dus die mag morgen met het vuil mee :-).

nogmaals bedankt!
hartelijke groet,
Petra

Trix

Bericht door Trix »

He Petra ,

Toen Bero zijn periode van knagen en bijten kreeg heb ik veulenbite gebruikt , ik moet zeggen dit heeft erg goed geholpen .
Veulenbite wordt gebruikt bij paarden , als er een veulen is wil die graag in de staart van de moeder bijten om dit te voorkomen gebruiken ze dit spul , is heel bitter dus niet lekker , het geeft verder geen schade aan de te bespuiten objecten .
Bero had het op zijn mand en de plakplintjes voorzien , het was snel over na het gebruiken van dit spul .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gesloten