Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Desi

Vuurwerk!!!!

Bericht door Desi »

Tijdens het uitlaten moet Desi altijd iets in haar oprapen van de grond. Gelukkig zijn het meestal takken. Maar vanochtend had ze al een stukje vuurwerk :x in haar bek! Gelukkig wil ze het wel afgeven. Maar hoe voorkom je in deze periode dat honden resten vuurwerk oprapen :?:

Met Janka heb ik dat probleem niet want die raapt, bhalve iets eetbaars, nooit op van de grond.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vervelend hè. Dat stomme vuurwerk... :(
Het vermijden van die gebieden, zul je vanzelf al zoveel mogelijk doen...
En anders maar een deel vuurwerkpapier vullen met iets heel vies.
Peper of mosterd?? :shock:
Of haar stiekem laten schrikken... :scratch:
Of zien dat je haar aandacht vasthoudt. Ze is tenslotte hartstikke goed getraind!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vuurwerk, ik heb er zo'n hekel aan. Anja het beste is inderdaad proberen die plekken te mijden, maar dat zal niet meevallen denk ik. Heel alert blijven en het door haar opgeraapte meteen terug eisen van haar. Geef haar er iets lekkers voor terug.
Succes.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jajo

Bericht door Jajo »

Meghann was schotvast, dat zijn de meeste jachthonden, dus vond ze niets leuker dan tijdens oudjaarsnacht met Pa en Zoon naar buiten gaan. Onaangelijnd als altijd.

Tot op een vuurwerk-nacht een van de vrienden een rotje weggooide en zij, omdat ze dol was op apporteren, het rotje wilde ophalen. Gelukkig zagen ze het op tijd. Daarna hebben we haar tijdens oudjaar altijd aangelijnd gehad. Tot haar grote verdriet overigens.

Jozé

Desi

Bericht door Desi »

Ja, ik vermeed met Janka ook altijd de groepen jongelui die vuurqwerk afstaken, maar mijn probleem is nu dat Desi alles opraapt van de grond!

Toen ik vanmorgen haar het opgeraapte vuurwerk afpakte had ze helemaal geen interesse voor de beloning. Ze keek me aan en het leek of ze vroeg: vrouwtje wat ga jij met mijn nieuwe speeltje doen!!
Mijn vraag is echt hoe kan ik voorkomen dat ze afstoken vuurwerk weer opraapt?
Janka heeft er nooit naar getaald!

Wij gaan straks wel een weekje weg maar die rotzooi blijft wel liggen. Zeker in de de weggetjes aan het begin van het buitengebied. De jongelui fietsen daar langs en daat gaat weer een rotje.

Tja en Jan Hein vindt dat ook leuk om te doen .....

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je kunt het proberen door hoge gilletjes te slaken en heel vies naar het opgepakte ding te kijken. Lukte bij ons met de paardenpoep :scratch:
En maar hopen dat er niet teveel mensen staan te kijken :mrgreen:

Bij Jan Hein ook proberen :lol: :?:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

:shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jajo

Bericht door Jajo »

ik denk dat je haar het beste kunt aanlijnen waar dat spul ligt. Enkele dagen later regent het weer en is het leed geleden. Als je het poogt af te leren, is dat net gelukt als er niets meer te vrezen valt en begint het volgend jaar opnieuw. Ze zal de geur lekker vinden, want op de kleur kan ze niet afkomen. Honden zien namelijk geen rood.

Ik vind die voorkeur voor stilliggend vuurwerk wel raar, want de meeste honden hebben een hekel aan sigarettenlucht en ook aan brandlucht en dit is net zo iets.

het beste ermee.
Jozé

Desi

Bericht door Desi »

Desi pakt alle stokjes en wat er op lijkt!!! Ook aangelijnd, wat ze is nu nog steeeds loops. Dus we laten nu haart echt niet los.
Helaas in die paar dagen regen kom je ook langs die plekken waar die rotzooi ligt. En die rotjes verteren echt niet binnen een paar dagen!!!

Maar hoe kan ik Desi afleren om diie rotzooi op te pakken? We zijn net weer naar buiten geweest en ze had er weer een! Ze keek me heel vreemd aan toen ik die over een afrastering weggooide!!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Serieus hoor, van die hoge piepgilletjes. Volgens de 'kenners'heeft het iets te maken met de reflex om pups (en andere honden) los te laten als ze te hard piepen en gillen.:o Gewoon een keer proberen.

Mary

Bericht door Mary »

En anders moet ze voorlopig haar aansteker/lucifers maar inleveren.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jajo

Bericht door Jajo »

Jeanette en Anja,

Ik heb die piepgilletjes, zoals Jeanette het zo passend noemt, nu geprobeerd bij Nala, als ze met haar scherpe tandjes mij weer te grazen wil nemen. Werkt super goed. Ze laat ogenblikkelijk los en kijkt me verbaasd aan. Dus moet dit ook werken bij je vuurwerkstokjes lijkt mij.
Volg Jeanette's advies dus maar op.

Jozé

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja, daar werkt het ook bij :!:
Stapper hing in onze broekspijpen. Erg lastig.
Na een paar keer piepgilletjes was het over :lol:
Geinig hè, als het werkt.

Jajo

Bericht door Jajo »

We worden met de dag wijzer!

Mary

Bericht door Mary »

Voor alle hondjes die bang zijn van vuurwerk, veel sterkte vandaag.
Het is hier al dagen flink raak. Gelukkig maakt het Pim niets uit, maar
mijn vorige hondje raakte altijd erg van streek. Daar word je als baas
ook naar van.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Lisa is vreselijk bang van vuurwerk, ze wil al een paar dagen niet spontaan mee naar buiten. Moet een beetje dwang uitoefenen. Heb een kleine dichte bench voor haar in de kamer gezet in de hoek waar zij steeds gaat zitten als er geknald wordt. Vanavond hou ik haar tijdens de ergste herrie bij de pups weg. Verder doe ik maar net of ik het niet hoor en haar niet zie. Maar het is wel heel erg zielig, zo'n paniekerige hond.
Ze zijn nu ook bezig, eigenlijk al dagen. Het lijkt wel of ze grote bommen gooien.
Voor mij mogen die gasten hun vingers danig bezeren. Hun vingers een paar dagen onbruikbaar lijkt mij wel prettig.

Groetjes, Erna.

Renate

Bericht door Renate »

Het vuurwerk doet Phoebe niets. Ze kijkt niet op of om.

Ik heb haar vorig jaar als pup mee naar buiten genomen om 24 uur. Ook toen was ze niet bang. Misschien dat dat wel goed voor haar geweest is.

De meeste honden lopen hier nu aangelijnd omdat hun baasjes bang zijn dat ze uit angst wegschieten.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bij ons logeert momenteel Tingka, de hond van de vroegere buren. Haar baasje woont nu in Vledder, in een woonwijk, en Tingka is dan al een week vóór oud op nieuw op van de zenuwen.Want dan begint het al. Dus hebben we met haar afgesproken dat ze vanaf die tijd tot 2 jan. bij ons kan logeren. Hier is eigenlijk normaal gesproken, niets van het geknal te merken. Vorig jaar ging het ook prima met haar.
Maar dit jaar wonen er bij een zorgboerderij schuin tegenover, een paar knal-pubers. Dus af en toe BANG!!!!!...en Tingka reageert er wel op. Gisteren ging ze bij Lex onder zijn voeten liggen. Maar nog geen getril gelukkig.
Toch krijg ik ook visioenen van een heel klein rotje onder hun billen leggen zodat ze een dag op de blaren moeten zitten :x
Wat kun je boos worden hè, als het om dieren gaat. Je kunt ze niets uitleggen :?

Renate

Bericht door Renate »

Toch krijg ik ook visioenen van een heel klein rotje onder hun billen leggen zodat ze een dag op de blaren moeten zitten
Wat kun je boos worden hè, als het om dieren gaat. Je kunt ze niets uitleggen
Ik hou je niet tegen.
Martijn heeft ook wat voorwerk. Een paar mooie pijlen siervuurwerk. Die laten wel meer dan een paar blaren op zijn billen achter vrees ik :crazy:

loes

Bericht door loes »

Ik denk, dat je ze met vuurwerk toch niet echt kunt wennen. Ze zijn er bang voor of niet. Onze 1e hond de cairn hadden we net voor oud en nieuw. Vuurwerk, niks aan de hand, maar het jaar erop maakte ze het kennelijk veel bewuster mee en was ze wel bang. Onze smous Trieneke, die dus ruim een jaar jonger was en samen met de cairn opgroeide en bovendien helemaal geen held was, was er niet bang voor.
Norma, net als de cairn tamelijk dominant was ongelooflijk bang van knallen/knalletjes, zelfs van klappertjes van spelende kinderen ging ze aan het bibberen. Hadden wij vaak niet eens door wat er aan de hand was.
Nu hebben we 3 smouzen in huis, want Jelle logeert een poosje bij ons en die doet het helemaal niks, zelfs Fija niet, die dus wel behoorlijk geluidgevoelig is.
Hier is het heel erg, want we wonen niet ver van een tunneltje en dat is al weken DE plaats om lekker herrie te maken. Het lijkt wel oorlog. :twisted:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten