Muizen vangen

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Mary

Muizen vangen

Bericht door Mary »

Helaas weet ik niet meer hoe oud Pim was toen hij daarmee begon.
Muizen vangen. Hij vindt dat geweldig (ik minder) en is er ook heel
goed in. Vooral wanneer er een klein laagje sneeuw ligt in het bos.
Dan is het ieder rondje raak. Ik bemoei me er maar niet mee, vind
het wel bijzonder dat het stalhondje nog naar boven komt.
Ik ben benieuwd wanneer de kleuters onder ons daar ook aan beginnen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Monique

Bericht door Monique »

Hallo Mary,
Levend materiaal heb ik nog niet ontdekt maar dode muizen en vogeltjes vindt hij heel lekker :cry: . In no time heeft hij ze verorberd. Even later krijg ik weer even vrolijk een lebber in mijn gezicht :P

Mary

Bericht door Mary »

Getver. Wat een viespeuk.
Misschien ontwormen ook extra nodig zo?

Pim eet ze gelukkig niet op. Ik heb ook niet het idee dat hij dat van plan
zou zijn.

Monique

Bericht door Monique »

Nou, dat doe ik eerst maar niet, ik let wel altijd goed op zijn ontlasting (wat er trouwens erg moeilijk uitkomt :( , is dat een smousenprobleem of een Jojoprobleem?)
Ik denk maar zo: ze zijn er voor gefokt, vroeger aten ze die beesten ook gewoon op en hun spijsverteringsstelsel zal er wel op afgestemd zijn. Onze kat eet ze ook op en hij is ook goed gezond.

Mary

Bericht door Mary »

Monique schreef:Nou, dat doe ik eerst maar niet, ik let wel altijd goed op zijn ontlasting (wat er trouwens erg moeilijk uitkomt :( , is dat een smousenprobleem of een Jojoprobleem?)
Ik denk maar zo: ze zijn er voor gefokt, vroeger aten ze die beesten ook gewoon op en hun spijsverteringsstelsel zal er wel op afgestemd zijn. Onze kat eet ze ook op en hij is ook goed gezond.
Misschien een lepel olie door zijn eten?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Veertje is dol op muizen zoeken: zie onze tuin, gaten! Muizen vinden is een tweede.
Ze eet ze meestal niet op.
Een paar dagen geleden had ze tijdens de wandeling ineens supersnel een dikke mol te pakken. Knap hoor! Of was hij soms al dood?

Ik geef Vera trouwens -net als Mary doet- wat overgebleven gekookte groente. Dat helpt ook wel wat de 'stoelgang' (welke stoel?) betreft. Misschien is dat wat voor Jojo.
Afbeelding

Jeanette

Mollen

Bericht door Jeanette »

Onze Ayla ving woelratten en mollen, geweldig hoor :)
En in een keer naar de mollenhemel, dus vonden wij dat niet zo erg. Razend snel die kleine meid. Ze gaf ze ons mooi in de hand. Onze kater at veel muis en vogel (Helaas) en had doorlopend fikse wormbesmettingen. Jakkie jakkie dus. :x

Stapper heeft bij maag en darmproblemen een dag of wat aan de Carnibest gezeten met als tijdelijke aanvulling pens inhoud van een schaap. Dit laatste om zijn darmflora weer een goede impuls te geven. En het hielp !!!!
http://www.carnibest.nl/
Dit bevalt ons heel goed. We hebben hem nu op 3x in de week Carnibest (alleen het vlees nu) en de rest op brokken Carocroc
http://www.vobra.nl/site/html/nl/index.htm
Goede kwaliteit voor een heel redelijke prijs.
Hij doet het nu weer prima gelukkig.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nog even over muizen ed vangen. Het valt me op dat Vera ( net 2 jaar) nog in ontwikkeling is wat betreft de kunst van het muizen vangen.
Eerder liep ze bij wijze van spreken rond te stampen, nou ja :wink: en nu zie ik haar ook wel 'op haar tenen lopen'! Echt :!:
Ze leert natuurlijk vanzelf wat de beste manier is, want dat wordt dan beloond met zo'n muis. :P

:)
Laatst gewijzigd door Ariënne op 17 apr 2007, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

rita

Bericht door rita »

Jessy probeert de muizen te vangen, helaas lukt het haar (nog) niet, ook vogels wil ze wel vangen: hetzelfde :wink: ze begint nu te sluipen... misschien lukt het haar ook nog wel een keertje :lol:

Erna

Bericht door Erna »

Lisa heeft nog nooit een muis gevangen, ik heb het niet kunnen ontdekken tenminste. Ze jaagt wel op vogels en konijnen, maar nog nooit eentje te pakken gekregen. Vind ik niet zo erg trouwens.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

Desi heeft iets nieuws. Muizenvangen! De eerste heeft ze gevangen de avond voor mijn verjaardag! Aub, het eerste cadeautje! Leuk voor haar, mar niet voor mij. En nu is het iedere keer: Is deze leuker en beter? Onder tussen in een paar dagen al 6 presentjes gekregen!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ze mag wel weer eens komen logeren.
Er zitten muizen in mijn groententuin en ze knabbelen aan de courgettes :x
Stapper maakt wel grote gaten, maar vangen ho maar. :(
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Desi

Bericht door Desi »

Moet Desi stapper muizen leren vangen? Dat wil ze best, maar is wel moeilijk op 3 pootjes Stapper! Dus nog even wachten
:(

Desi gaat eind volgende week lekker met ons mee naar Frankrijk! Ieder keer wanneer we naar de camper lopen is het zo van: gaan we?
Nou wie weet pakken we dit weekend nog wel even de camper richting Drenthe. Het wordt heerlijk weer, Mijn heren thuis hebben al een dikke week vakantie in de regen gehad. Dus die willen graag weg. Ze zitten te popelen dat ik ook vakantie krijg. :wink:

Erna

Bericht door Erna »

Niet alleen jullie Anja, de muizen zullen ook blij zijn dat jullie op vakantie gaan. Knap van Desi dat ze zo goed muizen kan vangen. Voor de muizen wel een beetje om te :cry:
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

Dat denk ik ook, maar muizen planten zich sneller voort als smouzen!!! :x

En ik heb liever smouzen als muizen in mijn tuin! :lol:

Erna

Bericht door Erna »

Desi schreef:Dat denk ik ook, maar muizen planten zich sneller voort als smouzen!!! :x
Jammer voor de muizen, moet Desi na de vakantie maar weer opnieuw beginnen.
Groetjes, Erna.

Ariënne

Re: Muizen vangen

Bericht door Ariënne »

Getverderrie! Net was ik Roosje wel een half uur kwijt! :schrik: Alle rampscenario's gaan dan wel door je heen...
Komt ze uiteindelijk aanrennen en moet dan nog een plasje en poepje. Daar concludeer ik dan maar uit, dat ze zichzelf niet heeft uitgelaten, maar op mollen/muizenjacht is geweest in de bosrand langs onze tuin.
Gisteren kwam ze nl. ook doodleuk aan met een verse mol...
(De bosrand is op zich niet link, zolang er maar geen jagers zijn. Maar ik heb geen overzicht, want de varens staan er nu mans/mens-hoog.)
Als ik Vera vraag 'waar is Roosje?' gaat zij meteen graven en zoeken naar muizen. :? Ze verstaat die naam nog steeds verkeerd en denkt dat ik het over muisjes heb.
Bijlagen
Roosje, bijna een half jaar jong, met mol.
Roosje, bijna een half jaar jong, met mol.
Roosje met mol2.jpg2.jpg (171.04 KiB) 11624 keer bekeken
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Getsie.
Hoewel, menig tuinbezitter zal haar toch wel graag even willen lenen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het lastige is wel dat we twee van die gatengravers hebben (ja, eigen schuld) en we hier met gevoelige enkels rondlopen. Doet Pim dat niet in je tuin, Mary?
En dat ik haar kwijt ben, moet toch maar geen gewoonte worden... :scratch:
Jeanette en Lex hadden het al over gaas, maar dan heb je wel wat nodig en blijven we hier nog lang, is de vraag.
Roosje is een eigenwijsje, gaat erg haar eigen gang. Ik denk dat het goed is extra te blijven trainen/oefenen, zodat ze op mij gericht blijft. Vooral nu de puppycursus afgelopen is.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Mmmm... van muizen, mollen, mussen, merels :schrik: . En wie mag de begrafenis weer regelen?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten