Woordenschat.
Woordenschat.
Honden zijn natuurlijk vooral sterk ingesteld op gebaren. Toch merk ik bij Vera dat ze goed is in woorden en bijv. namen. Ze weet goed de juiste naam aan de juiste, bekende persoon te koppelen. Behalve bij mijn naam dan. (Is natuurlijk niet echt bijzonder: hondennamen herkennen ze ook. Maar ik vind het wel grappig.)
Ze reageert sterk op woorden. Gisteravond op tv had iemand het een paar keer over "honden" en daar reageerde ze op met een klein blafje.
Bij Roosje merk ik dit minder. Zij is ook wel een eigenwijsje dat lekker haar eigen gang wil gaan. Doet zich misschien wel eens minder slim voor dan ze is. En Vera moet als hoogste in rang meer opletten, denk ik, en reageert dan eerder.
Hoe is dat bij jullie honden??
Ze reageert sterk op woorden. Gisteravond op tv had iemand het een paar keer over "honden" en daar reageerde ze op met een klein blafje.
Bij Roosje merk ik dit minder. Zij is ook wel een eigenwijsje dat lekker haar eigen gang wil gaan. Doet zich misschien wel eens minder slim voor dan ze is. En Vera moet als hoogste in rang meer opletten, denk ik, en reageert dan eerder.
Hoe is dat bij jullie honden??
Re: Woordenschat.
Gisteren zag ik een leuk hondje op TV.
Ik zei dat ook. Pim lag in zijn bed, sprong er gelijk uit en kwam hard
aanhollen. Het kon alleen maar tegen hem zijn en over hem gaan.
Ik zei dat ook. Pim lag in zijn bed, sprong er gelijk uit en kwam hard
aanhollen. Het kon alleen maar tegen hem zijn en over hem gaan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Die Pim!
Mmmm...vast een familiair trekje...beetje onnozel doen..
Stapper is denk ik ook veel slimmer dan hij zich voordoet.
Hij let volgens mij heel goed op wat er gezegd wordt...maar kan enorm dom kijken daarbij.....
Hij let volgens mij heel goed op wat er gezegd wordt...maar kan enorm dom kijken daarbij.....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Toen we de golden nog hadden noemden we een kennis Dirk Jeweetwel.
Zijn naam was Dirk Bos. Maar als je dat zei stond de hond gelijk klaar voor
een wandeling.
een wandeling.
Wat grappig, Mary!Mary schreef:Toen we de golden nog hadden noemden we een kennis Dirk Jeweetwel.
een wandeling.
Zo hebben wij het ook over "de mormels' ipv de honden. Dus ook Maurice en Marjon Mormel... (geintje, moet kunnen.)
Haha, ja. Het is ook wel een slimme manier om je aan allerlei zaken te onttrekken!Jeanette schreef:Mmmm...vast een familiair trekje...beetje onnozel doen..
Ik weet wel zeker dat honden veel meer woorden begrijpen dan ze vaak laten blijken of waar wij erg in hebben. Bert heeft nogal eens de gewoonte om vast te zeggen dat u over zoveel tijd naar het BOS gaat. Nou, dan staan ze al klaar, hoor !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Plukken verstaat hij trouwens ook heel goed.
Weg en onzichtbaar is hij dan.
Weg en onzichtbaar is hij dan.
Zo'n slimme hond als onze Bilbo...die 35 jr. geleden bij Lex woonde toen ik erbij kwam , ben ik zelden tegengekomen.
Zij kende het verschil tussen alle plekken in huis en op het werk..onder het bureau, onder de stoel,tafel kamer, tafel keuken, verschillende vertrekken..
alle namen van kennissen kende ze, niet kijken..als we aten..., aan de knie...
kortom...teveel om op te noemen. Ik zou niet kunnen bedenken welk commando ze niet begreep.
Ze ging haar eigen gang in het bos..en was altijd precies op tijd, bij de auto, voor de terugtocht.
Ooit moet ik toch eens een foto van haar scannen.
Zij kende het verschil tussen alle plekken in huis en op het werk..onder het bureau, onder de stoel,tafel kamer, tafel keuken, verschillende vertrekken..
alle namen van kennissen kende ze, niet kijken..als we aten..., aan de knie...
kortom...teveel om op te noemen. Ik zou niet kunnen bedenken welk commando ze niet begreep.
Ze ging haar eigen gang in het bos..en was altijd precies op tijd, bij de auto, voor de terugtocht.
Ooit moet ik toch eens een foto van haar scannen.
Echt geweldig, die Bilbo!
Bij `plukken`kijkt Vera ook wel op.
Bij `plukken`kijkt Vera ook wel op.
Onze Barrel had aan 1 woord ook genoeg snapte ook alles gelukkig en gezien hij het laatste jaar bijna blind was was dat maar wat fijn
Heel grappig, de omschrijving van Stapper en Roosje kan ik ook op Jules betrekken,
een beetje onnozel afstandelijk doen, maar intussen alles precies doorhebben.
Siem is veel direkter......
Hier is het toverwoord "Djambo" de kooiker van een paar huizen verderop. Dan gaat het dak eraf.
een beetje onnozel afstandelijk doen, maar intussen alles precies doorhebben.
Siem is veel direkter......
Hier is het toverwoord "Djambo" de kooiker van een paar huizen verderop. Dan gaat het dak eraf.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wat grappig allemaal. Lisa heeft het als ik Willem zeg. Dan weet zij dat we gaan trainen. Willem is onze ballenlader.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het blijft me verbazen wat de honden soms oppikken aan woorden. Vanmorgen had ik het erover dat er een donkere lucht aan leek te komen. Meteen drukte en geblaf in de tent: wat zei je, wie komt eraan??!
Wat een slimme dametjes Arïënne.
Stapper kunnen we nog in het ootje nemen met b.v. 'het begint met een b en het eindigt op rokje'...maar sinds Bloem hier rondloopt moeten we weer op onze woorden letten..
Stapper kunnen we nog in het ootje nemen met b.v. 'het begint met een b en het eindigt op rokje'...maar sinds Bloem hier rondloopt moeten we weer op onze woorden letten..
Het is zo'n lekker hondje.
Van het woord "bos" gaan hier de oren direct omhoog en worden we verwachtingsvol aangekeken. Zelfs als het woord valt tijdens een (telefoon)gesprek. Als ik ze dan aankijk, rennen ze direct naar de deur.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik hoefde het woord | dierenarts maar te zeggen en Jimmy kroop weg.
Hij was altijd ZO bang bij de DA. Ik ben wel eens weggestuurd om later eens terug te komen. Echt zielig.
Hij was altijd ZO bang bij de DA. Ik ben wel eens weggestuurd om later eens terug te komen. Echt zielig.