Vreemde honden.
Re: Vreemde honden.
Zomaar even.
Soms ben ik zo trots op m'n makker.
Wat is het toch een verstandige hond t.o.v. andere honden.
Hij kan heel goed en snel inschatten wat voor vlees hij in de kuip heeft en laat agressieve honden (bijna) altijd langs hem afglijden.
Vorige week kwam, voor mij ongezien en voor Stapper echt op 't laatste moment gehoord, razendsnel een Drentse Patrijs met niet zulke goede bedoelingen, ons achterop.
Vlak langs Stapper draaien, flink opgeheven staart en kop. Zo'n zachte onheilspellend grom.... Ik probeerde een goede positie te vinden en had m'n klompen aan 't Baasje fietste gewoon de andere kant op. Fijn hè. :twisted:
Stapper loste bijna op, zo onzichtbaar maakte hij zich. Het figuur droop uiteindelijk af. Dit soort honden geven nu dat gezeur over losloopgebieden
De Australische Herder Jasper, waar Stapper ooit eens een klein knokje mee had, komen we nog wel eens tegen. Die is na z'n castratie over gegaan tot negeren. Hij dwingt z'n baasje overigens nog steeds af met z'n blik.
Als er gedonder in het wandelroedel is, blijft Stapper ook altijd rustig buiten schot.
Tijdens de wandeling bij 't blauwe meer (zie foto's) kwamen we twee Austalische Herders tegen. Dik geknok met Vlekkie en Diesel er ook direct bovenop. Eén van de mopsen staat dan op afstand vreselijk te blaffen... En Stapper.., die kijkt rustig toe.
Toch wel erg relaxed hoor, zo'n hond. Hij is niet veel veranderd na z'n castratie. Ook z'n positie in het wandel roedel lijkt niet echt anders geworden. Als er vreemde teefjes in het spel zijn misschien wel. Daar doet hij niets meer mee, of het moeten leuke speel-honden zijn.
Soms ben ik zo trots op m'n makker.
Wat is het toch een verstandige hond t.o.v. andere honden.
Hij kan heel goed en snel inschatten wat voor vlees hij in de kuip heeft en laat agressieve honden (bijna) altijd langs hem afglijden.
Vorige week kwam, voor mij ongezien en voor Stapper echt op 't laatste moment gehoord, razendsnel een Drentse Patrijs met niet zulke goede bedoelingen, ons achterop.
Vlak langs Stapper draaien, flink opgeheven staart en kop. Zo'n zachte onheilspellend grom.... Ik probeerde een goede positie te vinden en had m'n klompen aan 't Baasje fietste gewoon de andere kant op. Fijn hè. :twisted:
Stapper loste bijna op, zo onzichtbaar maakte hij zich. Het figuur droop uiteindelijk af. Dit soort honden geven nu dat gezeur over losloopgebieden
De Australische Herder Jasper, waar Stapper ooit eens een klein knokje mee had, komen we nog wel eens tegen. Die is na z'n castratie over gegaan tot negeren. Hij dwingt z'n baasje overigens nog steeds af met z'n blik.
Als er gedonder in het wandelroedel is, blijft Stapper ook altijd rustig buiten schot.
Tijdens de wandeling bij 't blauwe meer (zie foto's) kwamen we twee Austalische Herders tegen. Dik geknok met Vlekkie en Diesel er ook direct bovenop. Eén van de mopsen staat dan op afstand vreselijk te blaffen... En Stapper.., die kijkt rustig toe.
Toch wel erg relaxed hoor, zo'n hond. Hij is niet veel veranderd na z'n castratie. Ook z'n positie in het wandel roedel lijkt niet echt anders geworden. Als er vreemde teefjes in het spel zijn misschien wel. Daar doet hij niets meer mee, of het moeten leuke speel-honden zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Je kunt met recht trots zijn op Stapper.
Maar als baas zijnde kun je toch ook proberen om zoveel mogelijk gedonder vóór te zijn. Die persoon met z'n Drenthse Patrijs kon het dus geen moer schelen wat zijn hond deed. :twisted: Knuffel voor Stapper!!
Maar als baas zijnde kun je toch ook proberen om zoveel mogelijk gedonder vóór te zijn. Die persoon met z'n Drenthse Patrijs kon het dus geen moer schelen wat zijn hond deed. :twisted: Knuffel voor Stapper!!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Inderdaad: toch maar een gouden hond die Stapper!
Dat laatste weet je niet zeker. Mijn ervaring met Jip is nl. dat het het beste werkt als ik gewoon doorloop en hem negeer, als hij een keer dreigt te gaan vechten met een hond (wat hij na zijn castratie bíjna nooit meer doet). Als ik erbij blijf voelt hij zich blijkbaar extra sterk en zeker. Corrigeren helpt dan niet meer, erbij weglopen biedt meer kans van slagen. Als hij écht aan het vechten is, dan loop ik er natuurlijk niet bij weg maar probeer ik hem te pakken te krijgen. In het geval zoals bij die patrijs zou ik bij Jip ook gewoon zijn doorgefietst en hem enthousiast roepen, erop rekenen dat de hond ervoor kiest om de baas te volgen i.p.v. een potje te knokken.Charlotte schreef:Je kunt met recht trots zijn op Stapper.
De baas riep niet, keek niet om en fietste dik uit 't zicht :x
Net werd Vera, achter de bosrand in het open veld, belaagd door 4 grote boksers... Roosje werd met rust gelaten.
Vera lag op haar rug, jankend en grommend, en de honden gingen door. Ik sta erbij en kijk ernaar. Weet niet wat ik moet doen, maar het beste leek me om rustig te blijven.
Het vrouwtje van de honden gaf ze allemaal een schop en ze werden richting auto gedirigeerd. Vera heeft alleen een schram opgelopen.
Iets verderop stond een vroegere buurman, die z'n hond uitliet: een grote dierenvriend, die Vera en Roosje enthouisiast begroette.
Wat hadden jullie gedaan?
Vera lag op haar rug, jankend en grommend, en de honden gingen door. Ik sta erbij en kijk ernaar. Weet niet wat ik moet doen, maar het beste leek me om rustig te blijven.
Het vrouwtje van de honden gaf ze allemaal een schop en ze werden richting auto gedirigeerd. Vera heeft alleen een schram opgelopen.
Iets verderop stond een vroegere buurman, die z'n hond uitliet: een grote dierenvriend, die Vera en Roosje enthouisiast begroette.
Wat hadden jullie gedaan?
4 is best link, maar dat het schoppen zou worden is zeker.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Geen idee. Hangt er van af hoe agressief ze deden.
Wel fijn dat Vera gelijk een positieve ervaring had met de oude buurman.
Wel fijn dat Vera gelijk een positieve ervaring had met de oude buurman.
Ik vrees dat ik hetzelfde zou doen als jij. Niets dus. En al helemaal niet met 4 honden.
Vier boxers is nogal wat. Ik heb al eens geschreven dat Phoebe gepakt is door een lab. Gelukkig was ze toen met Martijn uit, want die is niet zo benauwd. Die heeft die lab ook een trap verkocht.
Wat zal die arme Vera geschrokken zijn. En jijzelf natuurlijk ook.
Een groep honden vind ik altijd intimiderend. Hier loopt altijd een vrouw met 7 Norwich terriers. Een hechte groep keffers met een aantal felle teven ertussen. Phoebe is altijd heel vrij naar andere honden toe, maar deze Noorse vrienden worden altijd een beetje achterdochtig begroet. Een kwispeltje op afstand. De interesse is er wel, maar iets houdt de rem erop.
Deze vrouw herkende Phoebe meteen als smous. Best knap gezien Pheebs kleurtje. Ze had zelf graag een aantal smouzen willen hebben, maar de lange wachttijd heeft haar doen overstappen naar een ander ras.
Niet de beste keus als je het mij vraagt
Vier boxers is nogal wat. Ik heb al eens geschreven dat Phoebe gepakt is door een lab. Gelukkig was ze toen met Martijn uit, want die is niet zo benauwd. Die heeft die lab ook een trap verkocht.
Wat zal die arme Vera geschrokken zijn. En jijzelf natuurlijk ook.
Een groep honden vind ik altijd intimiderend. Hier loopt altijd een vrouw met 7 Norwich terriers. Een hechte groep keffers met een aantal felle teven ertussen. Phoebe is altijd heel vrij naar andere honden toe, maar deze Noorse vrienden worden altijd een beetje achterdochtig begroet. Een kwispeltje op afstand. De interesse is er wel, maar iets houdt de rem erop.
Deze vrouw herkende Phoebe meteen als smous. Best knap gezien Pheebs kleurtje. Ze had zelf graag een aantal smouzen willen hebben, maar de lange wachttijd heeft haar doen overstappen naar een ander ras.
Niet de beste keus als je het mij vraagt
Wat zul jij geschrokken zijn!
Gelukkig is het bij ons nog nooit zo uit de hand gelopen; tot nu toe liet ik ze dit zelf uitzoeken, maar het is dan ook nog nooit agressief geweest. Gelukkig was het baasje van de boxers erbij, of ze naar jou hadden geluisterd, is nog maar de vraag... Ik geloof dat je het erger maakt als je je eigen hond gaat optillen, dus dat zou ik denk ik niet doen, maar waarschijnlijk kun je pas weten hoe je zou reageren als je het daadwerkelijk ook eens hebt meegemaakt.
De schrammetjes van Vera hoeven niet door een DA bekeken te worden? De rekening zou dan toch gaan naar de boxer-eigenaar. (Hebben jullie adressen uitgewisseld?dat zou ik ws. doen)
groet, Martine
Gelukkig is het bij ons nog nooit zo uit de hand gelopen; tot nu toe liet ik ze dit zelf uitzoeken, maar het is dan ook nog nooit agressief geweest. Gelukkig was het baasje van de boxers erbij, of ze naar jou hadden geluisterd, is nog maar de vraag... Ik geloof dat je het erger maakt als je je eigen hond gaat optillen, dus dat zou ik denk ik niet doen, maar waarschijnlijk kun je pas weten hoe je zou reageren als je het daadwerkelijk ook eens hebt meegemaakt.
De schrammetjes van Vera hoeven niet door een DA bekeken te worden? De rekening zou dan toch gaan naar de boxer-eigenaar. (Hebben jullie adressen uitgewisseld?dat zou ik ws. doen)
groet, Martine
Laatst gewijzigd door Martine op 06 feb 2009, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik had waarschijnlijk ook niks gedaan dan achteraf staan trillen als een rietje.
4 Grotere honden is niet niks, daar kun je in je uppie niks tegen beginnen.
Gelukkig was het baasje nog in de buurt om ze weg te halen.
Heeft ze geen excuses aangeboden voor dit gedrag?
4 Grotere honden is niet niks, daar kun je in je uppie niks tegen beginnen.
Gelukkig was het baasje nog in de buurt om ze weg te halen.
Heeft ze geen excuses aangeboden voor dit gedrag?
Charlotte
Ik ken ze wel. (Dit is de helft van het stel, dat ik vroeger met Beppie liever ontweek op de hei.) Ze laten de honden hier uit, omdat er 'op de hei' gedoe is met een paar Bouviers. Nu begrijp ik, dat dat waarschijnlijk wel van twee kanten misgaat.
Ik merk niks meer aan Vera. Het valt wel mee, geloof ik.
Optillen zou ik zeker niet doen. Vera zocht wel bescherming bij mijn benen.
Zo'n roedel is inderdaad niet niks, Renate.
Charlotte - nee, maar ze vroeg wel of alles goed was met Vera.
Ik merk niks meer aan Vera. Het valt wel mee, geloof ik.
Optillen zou ik zeker niet doen. Vera zocht wel bescherming bij mijn benen.
Zo'n roedel is inderdaad niet niks, Renate.
Charlotte - nee, maar ze vroeg wel of alles goed was met Vera.
4 Boxers, dat is nogal wat. Wat zullen Jij en Vera geschrokken zijn. En hoe reageerde Roosje hierop? Het is een geluk dat die Boxers alleen wilde intimideren, anders was Vera en niet zo goed vanaf gekomen.
Lisa is ook eens belaagd, toen ben ik naar die honden toegegaan en heb heel hard tegen ze geschreeuwd. Ze lieten Lisa toen gaan, als ze dat niet gedaan hadden denk ik dat ik ze ook een schop had verkocht. Doodeng zoiets gelukkig goed afgelopen Ariënne.
Lisa is ook eens belaagd, toen ben ik naar die honden toegegaan en heb heel hard tegen ze geschreeuwd. Ze lieten Lisa toen gaan, als ze dat niet gedaan hadden denk ik dat ik ze ook een schop had verkocht. Doodeng zoiets gelukkig goed afgelopen Ariënne.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het is wel apart, maar ik wilde gewoon rustig blijven in de hoop dat het mee zou vallen. Ook om Roosje en Vera niet banger te maken.
Roosje bleef in de buurt, wat onzeker.
Ik reageer soms wat secundair in minder leuke situaties. Soort ontkennen ervan, denk ik.
Toch zag ik me al bij de DA zitten.
Roosje bleef in de buurt, wat onzeker.
Ik reageer soms wat secundair in minder leuke situaties. Soort ontkennen ervan, denk ik.
Toch zag ik me al bij de DA zitten.
Dat kan ik me heel goed voorstellen Ariënne, het is ook om je wild te schrikken. En dat met vier van die grote honden, Vera is geen enkele partij voor hen. Ik reageer impulsief op zo'n moment, denk niet na. Weet niet of dat nu zo goed is.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb vroeger wel afgewacht. Dat is mij niet zo goed bevallen.
Misschien zie ik nu beter verschil tussen machtsvertoon en ernst.
Te lang afwachten, mij niet meer gezien.
Misschien zie ik nu beter verschil tussen machtsvertoon en ernst.
Te lang afwachten, mij niet meer gezien.
Ik geloof best dat je door ervaring (helaas) wijzer wordt. Ik heb zelf nog geen echte ongelukken met honden meegemaakt, gelukkig.
Verschil teef / reu, denk ik.
Dat denk ik ook.Mary schreef:Verschil teef / reu, denk ik.
Darion, een Boxer bij ons op de club, een hele leuke hond. Werd een paar maanden geleden aangevallen door een Rotweiler. Baas in geen velden of wegen te zien.
Na het gevecht zat Darion helemaal onder het bloed. Ze hebben hem ter plekke helemaal nagekeken maar konden geen wondje aan hem ontdekken. Bleek dat Darion die Rotweiler aardig te pakken had gehad. Bloed was van de Rotweiler.
Twee reuen, best lastig als ze dat doen. Darion doet geen vlieg kwaad, maar het blijkt wel dat hij zich verdedigd als hij wordt aangevallen.
Als één Boxer 'n Rotweiler kan toetakelen, wat kunnen vier Boxers dan als ze in roedel aanvallen. Zij hebben Vera gelukkig alleen maar schrik aangejaagd. Ik vind een roedel honden nooit prettig, die zullen altijd voor elkaar opkomen en elkaar versterken, ook in negatieve zin vrees ik.
Ja, meerdere is echt eng. Ook voor jezelf. Maar je ziet bij de eerste schop en/of
schreeuw al of het iets gaat uitmaken. Als het echt raak is met vechten heeft
het slachtoffer geen schijn van kans. Dat ga ik in geen geval afwachten.
schreeuw al of het iets gaat uitmaken. Als het echt raak is met vechten heeft
het slachtoffer geen schijn van kans. Dat ga ik in geen geval afwachten.