Vreemde honden.
Re: Vreemde honden.
De 2e hond is vaak de regelhond?!
Stien meent ook e.e.a te 'moeten' regelen.
Zij wil hoe dan ook proberen een plaatsje op te schuiven in de roedel.
Met veel honden gaat het prima, maar het is altijd aftasten.
Even samen een blokje om, en bij thuiskomst eerst de visite naar binnen en dan de eigen hond.
Stien meent ook e.e.a te 'moeten' regelen.
Zij wil hoe dan ook proberen een plaatsje op te schuiven in de roedel.
Met veel honden gaat het prima, maar het is altijd aftasten.
Even samen een blokje om, en bij thuiskomst eerst de visite naar binnen en dan de eigen hond.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Met een reu en een teef hadden we dit niet... maar nu met twee dames....?Charlotte schreef:De 2e hond is vaak de regelhond?!
En ook nog uit eigen nest...?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat laatste is ook onze ervaring... Baukje heeft het nooit geprobeerd en regelt ook nooit iets. Zij is alleen enorm solidair
Dorus probeert Stijnke niet van haar plek te verdrijven, maar heeft gewoon zijn eigen taak in het geheel.
Dorus probeert Stijnke niet van haar plek te verdrijven, maar heeft gewoon zijn eigen taak in het geheel.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Op een gaatje in je duim zit je ook niet te wachten, dus ik snap je wel.
En dit was een prima oplossing. Lisa in haar gevangenis, ha, ha, ze had nog alle ruimte hoor.
En dit was een prima oplossing. Lisa in haar gevangenis, ha, ha, ze had nog alle ruimte hoor.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Al doende leer je toch het meest van kijken naar je eigen honden.
Ik geef Bloemetje minder ruimte en blijf achter bij ontmoetingen.
Ik corrigeer Bloem heel snel als ze zich actief defensief opsteld...
Dwz, ik stel me, nog meer, als baas op.
Vanmorgen ook even een leuk moment met een grote Golden pup van drie maanden. Dieuw was lekker aan het spelen, maar zodra Bloem even heel zachtjes iets laat horen is Dieuw direct 'anders'. Maar omdat ik heel goed weet dat ik me dan nadrukkelijk als baas moet gedragen is het seconden werk en gebeurt er niets.
Leuk om zoiets te filmen.
Dieuwertje vaart er wel bij, die kan haar onbezorgde zelf zijn.
Ze zit ook middenin haar 'volwassen worden' fase, dus verandert haar houding en wij moeten mee blijven denken.
Ik geef Bloemetje minder ruimte en blijf achter bij ontmoetingen.
Ik corrigeer Bloem heel snel als ze zich actief defensief opsteld...
Dwz, ik stel me, nog meer, als baas op.
Vanmorgen ook even een leuk moment met een grote Golden pup van drie maanden. Dieuw was lekker aan het spelen, maar zodra Bloem even heel zachtjes iets laat horen is Dieuw direct 'anders'. Maar omdat ik heel goed weet dat ik me dan nadrukkelijk als baas moet gedragen is het seconden werk en gebeurt er niets.
Leuk om zoiets te filmen.
Dieuwertje vaart er wel bij, die kan haar onbezorgde zelf zijn.
Ze zit ook middenin haar 'volwassen worden' fase, dus verandert haar houding en wij moeten mee blijven denken.
Zojuist kwam de buurvrouw even de aanhangwagen ophalen en ze had een jongetje van een jaar of 9 bij zich.
Bloem blaft...kinderen...oh jee...
Dieuw springt tegen het jongetje op.(ook oh jee) Zodra ik Bloem naar binnen of naar achteren haal, is het gespring over.
Honden.... je blijft kijken.
Bloem blaft...kinderen...oh jee...
Dieuw springt tegen het jongetje op.(ook oh jee) Zodra ik Bloem naar binnen of naar achteren haal, is het gespring over.
Honden.... je blijft kijken.
Had Bloem dat gedrag ook al met Stapper, of in de periode dat ze alleen was?
Ze wil op de een of andere manier nog steeds voor Dieuw zorgen, en Dieuw kan inmiddels wel voor zichzelf zorgen, zal zich ook sterker voelen met ma achter zich.
Oei kinderen denkt Bloem, ha kinderen denkt Lisa.
Lisa is alleen opgegroeid en zal dat roedelgedrag daardoor niet vertonen. Vanaf haar geboorte veel kinderen om zich heen, zij vindt ze geweldig.
En die pup Jeanette, is dat de Golden van John? De meisjes hebben de pup alleen op foto gezien, vonden hem erg leuk.
Ze wil op de een of andere manier nog steeds voor Dieuw zorgen, en Dieuw kan inmiddels wel voor zichzelf zorgen, zal zich ook sterker voelen met ma achter zich.
Oei kinderen denkt Bloem, ha kinderen denkt Lisa.
Lisa is alleen opgegroeid en zal dat roedelgedrag daardoor niet vertonen. Vanaf haar geboorte veel kinderen om zich heen, zij vindt ze geweldig.
En die pup Jeanette, is dat de Golden van John? De meisjes hebben de pup alleen op foto gezien, vonden hem erg leuk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Die houding van Bloem t.o. Dieuw herken ik ook van Lienke t.o. Baukje en Stijnke t.o. Dorus. En wij doen hetzelfde. Werkt prima.
Maureen
Stapper was haar grote liefde, heer en meester.. Ze speelde alleen met hem en zo goed als niet met andere honden. Ze aanbad hem. Het natuurlijk leiderschap van Stapper stond voor Bloem vast. Na zijn dood had ze veel verdriet en was ze onzeker. Vervolgens ook nog eens een heel nare ervaring met een gillend klein meisje en ...bingo...Erna schreef:Had Bloem dat gedrag ook al met Stapper, of in de periode dat ze alleen was?
...
Vandaar dat we er weer een tweede hondje bij wilden én een die als ze volwassen was het leiderschap weer op zich zou nemen. Eigenlijk is dat ook prima gelukt, maar het moet zijn stabiele vorm nog krijgen.
Overigens is Bloem als ze de situatie even heeft aan kunnen kijken weer prima gemutst hoor. Het gaat voornamelijk om vreemde honden, heel drukke honden en kinderen, dat moet ze even een plaats geven. Ze heeft tijd nodig.
Ja, dat is de Golden van John. Hij is al een stuk vrijer dan vorige keer...de meisjes vonden hem nu wel heel leuk. Dieuw zag hem helemaal zitten. En Bloem vindt dat pups zich beleefd dienen te gedragen en dat deed hij.
Een leuke pup hoor. Vrolijk, vrij en vriendelijk.
Vanmiddag de jonge Briard van kennissen op bezoek. Liep Pardoux eerst nog onder Dieuwertje door.... nu zijn ze al even groot en loopt hij haar omver... en omgekeerd.
Een feest hier in de tuin, waar je ook nog eens samen op muizenjacht mag. De laatste teunisbloemen werden ook gezamenlijk geplukt.
Bloem vindt het allemaal wel best, die zit gezellig bij de visite.
Zo is deze nieuweling nu ingelijfd in het 'roedel'.
Een feest hier in de tuin, waar je ook nog eens samen op muizenjacht mag. De laatste teunisbloemen werden ook gezamenlijk geplukt.
Bloem vindt het allemaal wel best, die zit gezellig bij de visite.
Zo is deze nieuweling nu ingelijfd in het 'roedel'.
Fijn, de roedel weer uitgebreid zonder slag of stoot.
Maureen
Fijn dat het zo makkelijk ging, Bloem bemoeide zich er al niet mee.
Hebben ze deze nog laten staan Jeanette?
Wat leuk dat de pup van John al vrijer wordt en ze leuk hebben gespeeld.
Hebben ze deze nog laten staan Jeanette?
Wat leuk dat de pup van John al vrijer wordt en ze leuk hebben gespeeld.
Laatst gewijzigd door Erna op 20 sep 2016, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah...mooi Ena! Ja, die kaardebollen prikken teveel denk ik.
Bloem liet pup links liggen... prima.
Bloem liet pup links liggen... prima.